Devran kardeşine yapılanları affedemiyordu ama kızgınlıktan çok kırgınlığı vardı.
Emanet etmişti o da tıpkı Miran gibi kardeşini düşünmüş en iyi arkadaşım kardeşim dediği adama güvenmişti.
Miran ise emanetini üzmüş kırmıştı .Düşündü düşündü işin içinden çıkmadı affetmek istiyordu ama önce acı çekmesi Elvan'ı özlemesi lazımdı.
Ayşe hanım haklıydı diye düşündü.
Miran kardeşime Gülnihal'i kötü bilmeden aşık olmalıydı razı olmasını istemiyordu.Hüseyin beyin yanına doğru gelirken Miran'ın masada sızıp kaldığını gördü .
Oysa hesap sormak ne yapmaya çalıştığını anlamak istiyordu.
"Kusura bakma oğlum ben ne yapacağımı bilemedim "
"Olur mu abi iyi yaptın şunun haline bak külçe olmuş"
Hüseyin bey Miran'a bakıp gülümsedi .
"Aslında çok içmedi başka derdi var belliki "
"Düşmem dediği sevdaya yanmam dediği ateşe düşmüş kabul edemiyor "
"Kardeşimi çok üzdü abi şimdi ne yapsa boş"
"Valla anlattıklarına bakarsan kardeşin daha çok zarar vermiş adama "deyip kahkahalarla gülmeye başladı.
"Miran ağayı banyoda kıçının üstüne düşürüp susuz, havlusuz bırakan kızı tanımak isterim "diyerek gevrek gevrek güldü.
"Bak densize birde utanmadan bunlarımı anlattı sana ?"
"Tövbe tövbe otuz yaşında adam sorsan zeki aklı başında ağa. Yaptıklarını on beş yaşındaki çocuklar yapmaz "
"Deme öyle evlat sen öldüğü halde sekiz sene başkasını sevebildin mi Melek'in üstüne "
"Gülnihal ile Melek bir değil diyeceksin sana göre bir değil ama bu garibin yüreğine göre birdir "
"Senin kadar o da sevdi yasını tutamadan evlendi ,Devran sen sekiz sene yas tuttun o kavuşamadan kaybetti yasını bile tutamadan yenisi girmeye çalışıyor kalbine hemde zorla.Onu da anla yardım et yeni yeni düştüğü sevda da yol göster .Belli ki çok ihtiyacı olacak "
"Ah be abi onu anlamasam şu an yanında olur muyum ? Ama kırgınım bu da ne zaman geçer bilmem "Hüseyin bey karşısındaki adama anlayışla baktı.
"Peki şimdi ne yapacaksın ?"
"Bekleyeceğim karım getir abimi barışsınlar dedi ama biraz daha zaman sanki sen ne dersin abi ?"
"Üç gün en fazla dört gün daha dayanır sonra kızın yanında haberin olsun "
"Dayansın bakalım pis sarhoş "diyerek arkadaşının koluna girip arabaya taşıdılar.
Konağa getirince sabah namazına kalkan evdekiler şaşkınlıkla kalakaldılar."Hayırlı sabahlar Ayşe anne senin paket yollarda kalmış adresi bulamamış "diyerek gülmeye başladı.
Devran adamı odaya taşırken Ayşe hanımda peşinden geldi.
Miran'ı yatırırken o da adamın yastığına kızın parfümünü sıktı.
Devran kadının bu yaptığının nedenini artık biliyordu sadece başını sağ sola sallayıp güldü.
"Siz kadınlardan gerçekten korkulur "
"Kardeşimin aklına bu nereden gelmiş siz nasıl buna devam etmeyi akıl ettiniz anlamadım "Miran'ın yastığa sarılıp "Sen gittin kokun gitmedi baş belası "sözleri ile Ayşe hanım oğlunu gösterdi.
Odadan çıkarken gülerek konuştu.
"Gördün mü nasıl tanıdı hissetti kardeşinin kokusunu"
"Ayşe anne bu herif kocası da olsa sen bana bu kadar detay verme .Kardeşini kıskanan abilere döndüm resmen "deyip gülmeye başladı .Diyar'ın araması ile aşağı avluya geçtiler.
"Neden getirmiyorsun ki ne güzel barışırlardı "
"Diyar'ım hemen kavuşurlarsa aşk olur mu ?"
"Devran biz seninle hemen kavuştuk ama "
Devran gülerek yerinden kalkıp kayınvalidesinden uzaklaştı.
"Diyar biz seninle bir ay sonra kavuştuk hatırlatırım güzelim "
Diyar adamın telefonda ima ettiği şeyle kıpkırmızı oldu.
"Ben onu demedim bir kere "
"Biliyorum güzel karım biliyorum ama onlar biz gibi değiller sen anlayışlı yumuşak başlı bir kızsın kardeşim ,cadı inatçı keçi ""Abimde senin kadar merhametli anlayışlı sevdiğini korumayı sevmeyi bilen bir adam değil "
"Aynen öyle biraz zaman geçsin kavgalarını özlesinler zaten bizde çiftlik evinde çok kalamayız"
"Elvanda bir başına orada kalamaz mecbur dönecek "
"Anladım iyi kalpli anlayışlı kocam hadi kapatayım biraz uyuyacağım sizi bekliyordum uyuyamadım "
"Uyu güzelim ben ancak akşama doğru gelirim "deyip kapattı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Çalı Dikeni ✔️
General FictionMiran ağa öleceğini düşünürken bir karar verdi kardeşi Diyar'ı en yakın arkadaşına emanet etti . İnsan'ın öleceği gün alnına yazılıdır ve bizim şer gördüğümüz kazalar belki de hayıra vesile olur . Peki Miran'ın yaşadıkları ve verdiği karar sonucu ne...