Isabella kunde inte minnas senaste gången hon haft så roligt. Zack och Aaron hade grillat och såklart hade dom lekt klassiska midsommarlekar och spelat en kubbturnering. Hon hade träffat Zacks syster, Zara. Hon hade också pratat en hel del med Anja, tjejen från caféet och en tjej som hette Linn som tydligen var Zacks ex. Visst, under andra omständigheter hade hon säkert känt en ovälkommen svartsjuka men hon var alldeles för glad för att tänka mer på det.
Det som också fick henne att glömma gamla flickvänner var att Zack knappt kunnat slita blicken från henne. Hela kvällen hade han tittat på henne som om hon var den vackraste kvinnan i världen. Det var både skrämmande och otroligt upphetsande. Hans blickar hade fått hela hennes kropp att skälva ihop med den brinnande lava som strömmade i blodet. Efter några öl hade hon släppt alla tankar och funderingar på vad som var rätt eller fel med hennes känslor för Zack. Hon skulle göra det hon kände för stunden och det fick bli vad det blev helt enkelt.
Nu satt hon nersjunken i en av stolarna tillsammans med Zara och Anja och såg på några par som dansade till toner av stråkar som fyllde den ljusa nattluften. Dom hade dansat små grodorna runt midsommarstången tidigare under kvällen men hon kunde inte hjälpa att hon både njöt och avundades av synen på dom som dansade tätt ihop där uppe på scen. Hade hon någonsin dansat sådär? Ja, utom sin bröllopsvals då, men det var inte samma sak. David hade inte tyckt om att dansa och hon hade inte fått dansa med andra män, inte utan hans godkännande. Bara tanken fick det att gå ilningar längs med hela ryggraden.
"Hur känns det nu? Jag gissar att det är rätt stor skillnad att bo här och inte i fjollträsk." sa Anja och skrattade till med ögon som glänste i det varma skenet av ljuslågan från lyktan på bordet.
"Ja det är klart att det är skillnad men jag trivs redan jättebra här."
"Varför flyttade du egentligen? Jag menar, flyttade hit av alla ställen?" frågade Zara och tog en ny klunk av sin öl.
Isabella kände hur hjärtat började slå hårdare men hon tog ett djupt andetag i ett försök att lugna paniken som började vibrera under huden. Hon kunde inte berätta sanningen men något borde hon väl kunna komma på som lät trovärdigt.
"Jag ville ha miljöombyte så det var väl därför jag kom hit. Man kan väl säga att det här var den största skillnaden jag kunde hitta i jämförelse med Stockholm." svarade hon med så mycket övertygelse som hon kunde få fram.
"Det har du nog helt rätt i, ibland drömmer jag om att bara få lämna den här platsen och se något nytt. Slippa det där du vet, alla känner alla, du kan inte göra något här i byn utan att någon får veta det. Det kan bli lite irriterande mellan varven men så tänker jag på att behöva lämna allt och alla och då, ja då blir jag kvar här. Rätt tragiskt faktiskt." fortsatte Anja och brast ut i skratt.
"Ja, det finns säkert både för och nackdelar med allt." mumlade Isabella och kände ett litet orosmoln i magen. Det var en liten stad, eller by, men hur skulle David komma på att leta här? Det fanns inget logiskt med den här platsen som skulle få honom att tro att hon flytt hit.
"Hallå? Allt okej?" frågade Zara och viftade med handen framför Isabellas ögon.
"Öh va?"
"Är allt okej? Du typ försvann?"
"Åh, ja allt är bra, fastande i tankar bara."
Isabella tog ett djupt andetag och vände blicken bort från tjejerna och fokuserade på dom som dansade lite längre bort istället.
"Allvarligt Zackie, helvete vad snygg hon är! Om inte du sett henne först så hade jag lagt in en stöt utan att tveka." sa Aaron och nickade bort mot Isabella som satt vid ett av borden tillsammans med Anja och Zara.
YOU ARE READING
Farlig förälskelse
RomanceEn natt i juni flyttar en ensam ung kvinna in i den lilla stugan vid sjön utanför en by långt uppe i den nordligaste delen av Sverige. Det är en liten by där alla känner alla så genast växer nyfikenheten för deras nyaste invånare, speciellt hos byns...