"Tack för ikväll." sa Isabella och lutade sig mot Zack när dom kommit ut från baren.
"Tack själv, men vi kan väl höras redan imorgon? Vi skulle kunna ta en fika hos Anja och prata om vad vi ska göra på fredag?" frågade Zara.
"Det låter jättebra, det är bara att ringa så bestämmer vi en tid."
"Men du har väl ingen mobil?" fortsatte hon och skrattade.
"Just fan, det hade jag glömt bort men vi kan säkert höras på något annat sätt." sa Isabella och skrattade till, berusad av både vin och lycka.
Zack stod tyst och höll om Isabella. Han spände blicken i Aaron som också stod tyst och spände blicken i honom. Ett mentalt krig som dom hade haft så många gånger förr men denna gången gällde det ingen mindre än hans syster, som hans bästa vän knullade.
"Ska vi gå?" frågade Zack kort och började fösa Isabella åt sidan.
"Sluta nu grina! Herregud, vi är vuxna människor, sluta upp med att bete dig som en jävla barnrumpa!" sa Zara och satte armarna i kors över bröstet som i en försvarsposition, redo för strid.
"Jag pratar inte med er två just nu!" muttrade han och tog Isabellas hand och ledde henne bort mot stationen.
"Älskar dig brorsan!" ropade Zara efter dom men Zack bara skakade på huvudet.
Isabella fick småspringa för att hinna med i Zacks långa och snabba kliv. Att han var förbannad var det ingen tvekan om. Fast hon kunde egentligen inte förstå varför, för precis som Zara sagt, dom var två vuxna människor som tyckte om varandra. Vad var det som var så farligt med det?
"Snälla du, måste du gå så fort?" flämtade hon så Zack stannade tvärt och vände sig om mot henne.
"Förlåt, jag är bara så förbannad!"
"Varför är du det egentligen? Det är väl jättefint om din syster och bästa vän är förälskade i varandra?"
"Dom är inte förälskade, dom knullar! Det finns en regel mellan vänner och det är att ge fan i den enes syster!"
"Har Aaron någon syster?"
"Öh, ja, men hon är gift och väntar sitt tredje barn. Hurså?"
"Nej, jag tänkte bara. Men du, även om dom bara knullar, vilket jag inte tror är den enda anledningen till att dom träffas, vad är det för fel med det då?"
"Det är inte fel om det inte gäller min syster och min nu icke-bästa vän."
"Kom igen, dom kanske är vansinnigt kära i varandra, det borde du väl vara glad för i så fall?"
"Just nu är jag allt annat än glad." muttrade han och drog ena handen genom håret.
"Du, släpp det nu, jag lovar att dom klarar sig."
Isabella tog ett steg fram och strök med den lediga handen upp längs med hans bröstkorg.
"Försöker du få mig på andra tankar?" mumlade Zack och log åt den skära tonen på hennes kinder.
"Kanske, iallafall få dig på bättre humör." viskade hon och ställde sig på tå för att nå hans läppar.
Zack la varsamt händerna om hennes kinder när han böjde sig fram och mötte kyssen. Hans tunga lekte lätt över hennes läppar innan hon välkomnande öppnade munnen och bjöd in honom. Han smakade på henne, vinet från kvällen ihop med hennes smak fick blodet att rusa i hela kroppen när hennes tunga mötte hans.
"Helt klart på bättre humör." viskade han i hennes mun och fördjupade kyssen så hon flämtade till.
Hon tog ett stadigt grepp om hans hals och föll rakt in i hans famn, som om benen inte ville bära henne längre.
YOU ARE READING
Farlig förälskelse
RomanceEn natt i juni flyttar en ensam ung kvinna in i den lilla stugan vid sjön utanför en by långt uppe i den nordligaste delen av Sverige. Det är en liten by där alla känner alla så genast växer nyfikenheten för deras nyaste invånare, speciellt hos byns...