Kapitel 42

1.3K 64 69
                                    

Senare den dagen låg jag och Adnan i soffan. Vi halvsåg någon dålig film som gick på tvn och var allmänt sega och trötta. Jag var fortfarande nedstämd efter vad som hände med killarna. Vad de sa bevisade ju att de inte alls hade förlåtit mig och att de inte alls tyckte att jag hade betett mig okej och därför inte litade på mig längre. Men jag hoppades att jag kunde vinna tillbaka deras förtroende med tiden.

"Jaha, vi får väl göra oss iordning inför träningen" sa Adnan och reste sig upp och tvingade mig ur hans famn. Jag suckade.
"Jag stannar hemma idag" sa jag. Adnan gav mig en ledsam min.
"Nej, du har missat tillräckligt med träningar" sa Adnan bestämt medan han reste sig upp och drog med mig upp ur soffan. Jag protesterade, men Adnan vann och fick upp mig på fötter. Han kysste mig mjukt och gav mig ett försäkrande leende.

Pappa var ute på isen och förberedde träningen genom att ställa upp koner och lite annan utrustning. Han hälsade glatt på mig och Adnan när vi gick förbi honom för att ta oss till omklädningsrummet där killarna befann sig. Hela rummet tystnade när jag och Adnan kom in. Det tog några sekunder och jag tänkte precis vända om för att springa därifrån, när Malte tog ton.
"Förlåt för tidigare idag. Vi menade inte det vi sa. Vi förstår att du inte spelade in videon frivilligt och vi har visst förlåtit dig" förklarade han och försökte sig på ett leende. Jag log svagt.
"Tack" sa jag mjukt.
"Men, Ossian den jäveln ska inte komma undan" flikade Alejandro in. Alla nickade och hummade instämmande medan jag bara skakade på huvudet.
"Jag förstår att ni vill hämnas på honom för min skull, tro mig, jag vill också hämnas. Men jag vill inte att hela skolan ser mig och Ossian ha sex" sa jag uppgivet. Killarna förstod mig och tystade därför.
"Ni ska få byta om nu" sa jag efter några tysta sekunder och gick ut till pappa.

Efter träningen samlades vi i omklädningsrummet igen. Pappa packade in utrustning i bilen medan jag väntade på Adnan.
"Vi har en plan, Audri" sa Vincent och de andra nickade instämmande. Jag svepte en frågande blick över killarna.
"Kan du koden till Ossians mobil?" frågade Sebastian. Jag nickade tveksamt, fortfarande undrande över vad deras plan var.

Dagen därpå möttes vi alla utanför skolans ingång. Malte frågade om jag var redo och jag nickade trots att jag fortfarande tvekade. Jag satte på ljudinspelningen på min mobil och kontrollerade så att det hördes vad jag sa trots att den låg i fickan. Sedan gick vi in till skolan i samlad trupp med mig i spetsen. Ossian stod, som planerat, vid sitt skåp med några av sina kompisar. Hans blick vändes mot oss, som med bestämda steg och blickar var riktade mot honom. Med ett flin tog han några steg fram mot oss och mötte oss halvvägs.
"Jaha? Och vad ska detta föreställa?" utbrast Ossian hånande.
"Jag är trött på att du ska ha ett övertag över mig och många andra tjejer. Du har ingen som helst rätt att hota oss och jag är så extremt irriterad på att du tror att du har det. Så jag vill bara att du ska veta att jag inte kommer vara tyst längre. Det räcker nu. Du ska få smaka på din egen medicin" sa jag med en kaxig röst. Ossian hånskrattade åt mig.
"Lilla gumman, du vet vad som händer då" sa Ossian flinandes. Jag höjde på ögonbrynen.
"Nej, Ossian. Berätta, vad händer då? Kommer din maktposition försvinna? Kommer det en gång för alla visas vilken äcklig människa du är?" utbrast jag, allt för att provocera honom. Ossian skrattade löst och såg sig omkring innan han tog ett steg mot mig.
"Sätter du dig mot mig, hotar du min maktposition eller ens försöker röra mig och mitt rykte, då kommer hela skolan få se sexvideon, de kommer se vilken slampa du är" mumlade han lågt och hotfullt.
"Jag? Slampa? Det är snarare du som kommer klassas som det med tanke på alla sexvideos du har på dina ex" sa jag med en fnysning.
"Passa dig. Fortsätter du såhär så slutar det med att jag sprider alla videos, då är det du som har ansvaret för alla dessa tjejer" sa Ossian hotfullt, han blev allt mer irriterad.
"Och du tror inte att skolan kommer vända sig mot dig när du sprider ut ofrivilligt filmade sexvideos på massa tjejer?" utbrast jag. Ossian skrattade.
"Lilla du, du förstår visst inte detta. För det första, jag måste filma videorna utan att ni vet om det, vad är annars vitsen? Om jag inte gör det kan jag ju inte använda det som hot. Och dessutom, det spelar ingen roll om jag skulle behöva sprida ut alla videos. Du vet att ju fler videos desto bättre för mig, förstår du inte vilken ännu större kung jag skulle bli?" förklarade Ossian hånfullt. Jag rynkade på ögonbrynen mot hans logik, men inom mig var jag glad över att han var så korkad och sa som han sa, för han hade precis erkänt sitt brott och jag fick det på ljudfil.

Jag tittade länge på Ossian. Ilskan kokade inom mig bara av att se på honom. Han hade förstört så många tjejers liv och nu var det hans tur att få lite motvind. Jag tog ett steg mot Ossian och innan han ens hann reagera så flög min högra hand upp mot hans kind och jag gav honom en riktigt hård örfil. Vreden i Ossians ögon växte och han skulle precis slå till mig när jag smidigt backade undan och bytte plats med laget som snabbt omringade honom och höll fast honom. Ossians kompisar vid hans skåp vaknade till liv och skyndade sig fram för att hjälpa Ossian. Utan skoning började varenda en slå på varandra. Jag hade backat undan och stod och väntade på Adnan vid ett skåp. Efter några sekunder kom han fram till mig, tog min hand och drog med mig ut ur skolan.
"Fick du tag på den?" frågade jag när vi hade lämnat skolans byggnad. Adnan log nöjt och tog upp Ossians mobil ur fickan. Med ett leende tog jag mobilen från hans hand och knappade in koden. Som tur var hade han inte ändrat den. Jag gick snabbt in på hans bilder och bläddrade igenom dem. Ett tiotal videos fanns i hans kamerarulle och det var mer än tillräckligt.

Tjugo minuter senare befann jag och Adnan oss på polisstationen. Vi fick snabbt kontakt med en polis där jag kunde berätta vad Ossian hade gjort, visa ljudfilen och ge henne Ossians mobil. Polisen lovade mig att de skulle ta tag i ärendet och ta in Ossian på förhör.

•••
OBS, en viktig fråga!!! Det var några som efterfrågade en uppföljare på denna bok och det fick mina tankar att snurra... såå jag har en ide till en uppföljare om ni vill ha det!! Så alla som vill ha en uppföljare, KOMMENTERA!!!

Om många vill ha en uppföljare kommer den komma ut så fort denna bok är slut, dvs i övermorgon, och en helt ny bok kommer publiceras när 'lär dig älska mig' är slut!! Så kommentera vad ni tycker!!!

Puss & kram <3

du gav mig världenWhere stories live. Discover now