Jag satte mig ner på gräset framför mammas grav. Det blommade för fullt och fåglarna kvittrade vackra melodier.
"Adnan friade till mig igår" började jag med ett leende på läpparna. Min blick gled ner till ringen på mitt finger.
"Han hade frågat pappa om lov samma dag när han fick veta att han hade fått kontrakt med ett av de bästa lagen i Kanada. Och pappa gav honom ringen som han själv friade till dig med. Han sa till Adnan att han hade väntat på rätt tillfälle att ge mig den, att det var hans plan hela tiden. Men när han såg hur mycket kärlek jag och Adnan delade, så insåg han att det var Adnans tur att göra mig lycklig. Så han gick och väntade på Adnans fråga, och till slut kom den. Så han gav Adnan din ring så att Adnan kunde ge den till mig. Och här sitter jag. Tjugotvå år efter att du och pappa förlovade er. Tjugotvå år efter att du förde mig till jorden och själv flög upp till änglarna. Och under dessa tjugotvå år har jag fått världen. Tack vare dig och pappa. Nu är det min tur. Det är min värld. Nu ska jag föra den vidare till Adnan och till våra framtida barn. Jag ska skapa mig en lycklig och hel familj. Något som du aldrig fick. Jag gör det för din skull, i ditt namn. Tack för allt. Du och pappa har gjort mig till den jag är idag och jag kunde inte varit lyckligare. Mitt liv är fantastiskt just nu och det kommer bara bli bättre. Jag och Adnan ska gifta oss och flytta till Kanada. Såklart vill jag inte lämna pappa, men jag vet att han kommer klara sig. Alla från laget har åkt på egna äventyr, flyttat från staden, gått i andra spår eller blivit signade av större lag och därför har pappa startat ytterligare ett lag. Han insåg hur mycket styrka och glädje han fick av att vara tränare så han kunde inte låta bli att göra om allt igen. Så han klarar sig. Och från och med nu kommer jag inte bara se din tindrande stjärna på natthimlen, utan jag kommer se din glimrande diamant på mitt ringfinger" fortsatte jag mjukt.
"Jag älskar dig. Tack för att du och pappa gav mig världen" viskade jag.•••
SLUUUUT!!! Men, läs detta!!För det första: det kommer en uppföljare på denna bok!!!!!!! En tredje bok i min världen-serie!!! Och den här epilogen kommer ingå i ett av de första kapitlen i boken så ni kommer få läsa om Adnans frieri och sedan om deras liv och allt vad det innebär!! Jag hoppas verkligen att ni kommer gilla den!!! Prologen till den kommer jag publicera alldeles strax på denna bok och sedan publicera boken imorgon!! Så håll utkik på min profil!!
För det andra: TACK för 100 000 läsningar på misstag eller mirakel? Och TACK gör snart 200 000 läsningar på djävul till plastbror!!! Och framförallt, TACK för en FÖRSTAPLACERING för denna bok i kategorin tonårsromaner!! Ni är BÄST!! Vill även passa på att tacka för att ni har läst den här boken, kommenterat, röstat och skickat dm! Ni ger mig inspiration, glädje och kämparglöd!! Utan er är jag inget! Ert stöd betyder verkligen allt!!!!! TACK.
För det tredje: nu vill jag verkligen veta vad ni har tyckt om den här boken!! Ge mig kritik, både bra och dåligt!! För allt jag vill är att utveckla mitt skrivande och med er hjälp är det möjligt!! Så kommentera, dma, skriv på anslagstavlan!! Vad som helst, bara jag får höra era tankar!!!
PUSS & KRAM <3
YOU ARE READING
du gav mig världen
Teen Fiction"Pappa, du har gjort mig lycklig. Du har älskat mig med hela ditt hjärta och du har fått mig att förstå att min mamma älskade mig med hela sitt hjärta. Du har uppfostrat mig till en lycklig tjej. Du har tagit med mig till hockeyhallen och lärt mig a...