Ik zucht. Totaal geïrriteerd rol ik om tot mijn zij. Ik haat het als ik niet kan slapen! En ik haat de zomer. Zo benauwd. Niets voor mij. Ik sla het laken van mij af. Waarom moet het in vredesnaam zo warm zijn. Ik zou op dit moment moeten slapen zodat ik er morgen op mijn best uitzie. Ik kan me op mijn eigen verjaardag toch niet vertonen met wallen onder mijn ogen. Ik moet slapen, ik moet slapen herhaal ik bij mezelf tot ik in slaap val.
'Happy birthday dear Sophia, happy birthday to you!'
Ik wordt gewekt door valse stemmen. Ik denk dat ik droom maar het zijn mama en AMY die aan het einde van mijn bed staan te zingen. Ik probeer mijn opkomende woede te negeren. Ze weten dondersgoed dat ik geen ochtendmens ben en dat ik het haat om gewekt te worden. Maar goed, ze bedoelen het lief.
'Een hele fijne verjaardag Sophiii' roepen ze in koor. Ik ga rechtovereind zitten en staar ze aan.
'Wat zie jij eruit' roept mijn zusje.
'Kop dicht heks, ik heb een slechte nacht gehad'. Mijn moeder kijkt me vol sympathie aan.
'Slecht geslapen door het warme weer zeker?'
Hoe raadt je het, denk ik bij mezelf. Mijn moeder kent me al te goed. Ik geef haar een nep-lach. Mariah Inés begint te grinniken.
'Ze heeft slecht geslapen omdat ze zenuwachtig was voor haar verjaardag'.
Ik geef haar een dodelijke blik en ze zwijgt.
Mijn moeder komt dichterbij en geeft me een lange, dikke knuffel.
'19 jaar geleden werd ik moeder van een prins en prinses. Wat vliegt de tijd toch snel voorbij. Jullie worden zo groot'. Ik wurm me uit haar knuffel.
'Maaam, we zijn geen kleine kinderen meer'.
Ze kijkt me met betraande ogen aan.
'Jullie blijven voor altijd mijn kleine kinderen' zegt ze terwijl ze me over mijn hoofd aait. Ze staat op en loopt naar de deur.
'Maak je snel klaar en kom naar beneden. Ik heb ontbijt gemaakt' en ze trekt de deur achter zich dicht.Mariah Inés heeft inmiddels plaatsgenomen op mijn bed. 'Gefeliciteerd "prinses"', zegt ze op een belachelijk-maakende toon. 'Tijd om te trouwen vindt je niet'. Ik gooi een van mijn kussens tegen haar aan. Ze weet dat ik het onderwerp trouwen niet kan uitstaan.
'Doe niet zo bescheiden. We weten allemaal dat je een oogje hebt op die eeene voetballer uit het Marokkaanse elftal. Uhhh, hoe heet hij ook alweer' giechelt ze spottend. Ik grijp weer naar een kussen en ze zwijgt. Ze steekt haar handen op, als teken van overgaven.
'Oké oké, ik ben al stil'. Ze verzit. 'Wat doe je aan vandaag? Toch wel iets om het Marokkaanse elftal te supporten'.
Oh ja, helemaal vergeten. Marokko speelt vandaag zijn eerste "Wereld Kampioenschap" wedstrijd. Ik dwaal af van gedachte.
Mariah knipt met haar vingers. 'Hallo, aarde aan Sam'.
Ik kijk haar geërgerd aan. Ik heb geen zin om te praten, snapt ze het niet?
Alsof ze mijn gedachte kan lezen staat ze op en laat me achter op bed. Ze tettert nog steeds door. Wat kan ze praten!
'SAM' schreeuwt ze bij de deur. 'Nog een ding. Je crush is door de trainer geselecteerd. Hij mag vanmiddag tijdens de wedstrijd meespelen'. Ze geeft me een sneaky knipoog en rent keihard de trap af. Ik gooi al mijn kussens achter haar aan. De bitch. Ik pak haar nog wel terug.
JE LEEST
"SAM" (NEDERLANDS)
RomanceWanneer de Marokkaanse "SAM" Almeida Zaragón, een jonge meid, besluit om samen met haar beste vriendin haar wensen te verwezenlijken, ontmoet ze de man van haar dromen. De onschuldige, naïeve en introverte Sam realiseert zich dat zij, ondanks alle o...