'Je hoeft niet te huilen meid. Wees niet bang' zegt de man als hij me in deze staat ziet.
'BANG? BANG???' Schreeuw ik. 'Ik ben helemaal niet bang. Ik ben boos. Ik ben pissig. Ik wilde al niet met de taxi en nu dit. Ik wil gewoon terug naar het hotel, mag ik????' Ik schreeuw hard. Ik schrik van mezelf. Ik kan het niet helpen.
Eleanor kijkt me niet aan. Ze voelt zich vast en zeker schuldig.
'Stap maar in, dan breng ik je waar je naar toe wilt.' De man kijkt me onschuldig aan.
'Haha, grapje zeker' zeg ik sarcastisch. 'Hoe weet ik of ik u wel kan vertrouwen?' De man wrijft met zijn vingers over zijn voorhoofd.
'Geloof me. Ik doe jullie niets.' Hij loopt naar zijn auto, haalt er een aantal documenten uit en overhandigd die dan aan ons. Er staat inderdaad iets over die zogenoemde autoverhuur en taxibedrijven.
'Als je wilt bel ik nu mijn vrouw voor je' zegt de man.
'Uw vrouw?' Ik kijk hem dom aan. Wat heeft zij hier mee te maken...
'Ik bel wie je wilt. Als je maar instapt. Ik kan jullie hier niet alleen achterlaten. Het begint donker te worden. Ik vergeef het mezelf nooit als jullie dalijk iets overkomt.' De man klinkt eerlijk. Ik kijk naar Eleanor. Ze haalt haar schouders op. We besluiten hem het voordeel van de twijfel te geven en stappen achterin.Onderweg naar het hotel maken de man en Eleanor een praatje. Ik staar stilletjes voor me uit maar luister wel mee. Het blijkt uiteindelijk een erg lieve man. Hij heeft ons voorgesteld een auto van hem te huren, althans, lenen. We hoeven er niets voor te betalen gezien alle omstandigheden. Om heel eerlijk te zijn, ik heb op dit moment geen behoefte aan een auto of wat dan ook. Na dit avontuur wil ik mezelf gewoon opsluiten in mijn hotelkamer. De schrik zit er bij mij nog erg in.
We arriveren voor de poort van het hotel. De man rijd de oprit op en stapt uit om de auto voor ons te openen. Ik bedank hem en draai me dan om richting de draaideur. Het is inmiddels donker buiten en de lichten van het hotel zijn wat gedimd.
Terwijl ik door de lobby naar de liften loop kijk ik op mijn telefoon. Ik heb geen tijd meer gehad om hem te checken. Plotseling loop ik hard tegen iemand op. Mijn telefoon valt uit mijn handen en ik buk om hem te pakken.
'Kan je niet uitkijken' snauw ik zonder te kijken tegen wie ik aanloop. Ik ben op dit moment zo geïrriteerd, ik wil gewoon rusten.In de kamer aangekomen haast ik me naar de badkamer. Ik werp al mijn spullen op de grond en besluit een bad te nemen om tot bedaren te komen.
Perspectief Achraf.
Vandaag hebben de jongens en ik wat gehangen in- en rondom het hotel. Ik vraag me af wat Sophia en Eleanor op dit moment doen. Ik zag ze net wel het hotel verlaten.. hoe dan ook.
Tegen de vooravond loop ik samen met de jongens naar het buitenrestaurant van het hotel. We genieten van het heerlijke eten en de goede muziek op de achtergrond. We tafelen na met wat fruit en cocktails en de jongens met sisha. Ik niet natuurlijk. Ik mag het niet vanwege voetbal. Ik moet topfit zijn voor aankomend seizoen dat bijna begint. Ik zucht. Ik heb het ervoor over, voetbal is mijn leven.Zodra het later begint te worden, besluiten we allemaal richting de kamers te lopen. In de lobby staan we op lift te wachten als ik Sophia binnen zie komen. Ze loopt met haar telefoon in haar handen.
'Gaan jullie maar vast. Ik kom eraan.' De jongens beginnen te lachen en verdwijnen dan achter de sluitende liftdeuren. Ik besluit Sophia tegemoet te lopen. Even gedag zeggen en dan ga ik slapen.Terwijl ik op haar afloop knalt ze keihard tegen me op. Shit. Haar telefoon valt op de grond en ze bukt om hem op te rapen.
'Kan je niet uitkijken' schreeuwt ze dan boos terwijl ze verder loopt, zonder ook maar om te kijken tegen wie ze aanliep. Ik kijk haar niet-begrijpend na. Ze is pisnijdig. Wat gebeurd hier? Ik tuur naar de richting waar ze vandaan komt om te kijken of ik iets merkwaardigs zie. Mijn ogen vangen Eleanor op. Ze staat buiten, naast een mooie auto met een wat oudere man te praten. Zouden ze ruzie hebben? Ik moet het weten!
Ik schud mijn hoofd en besluit hier op haar te wachten.
JE LEEST
"SAM" (NEDERLANDS)
RomanceWanneer de Marokkaanse "SAM" Almeida Zaragón, een jonge meid, besluit om samen met haar beste vriendin haar wensen te verwezenlijken, ontmoet ze de man van haar dromen. De onschuldige, naïeve en introverte Sam realiseert zich dat zij, ondanks alle o...