‘’Bana bak sen kimin gızsın ? ‘’ dedi halayda serçe parmağımın sağ tarafındaki sahibi teyze.
‘’Heh? ‘’ dedim alkışlama kısmında ona dönüp.
‘’ Anan kim anan ? ‘’ heh şimdi yandım ne diycem ben yaa.
‘’Annem mi. Şeyyy. ‘’
‘’Hee bildim bildim senin anan Hürrem kılıklı Meral değil mi ? ‘’
Hürrem kılıklı Meral ne yhaa ?
‘’Evet evet annem Hürrem. Aman yani Meral. Meral’in gızıyım ben teyze eheh. ‘’ bu sırada halay hızlandı tabi nefes nefese hala benle muhabbet ediyor teyze.
‘’Hıı anladım zaten senide kendine benzetmiş. Senin saçların patlıcan moru diil miydi gız. Sen baya sarışın olmuşun.’’ Töbe estağfurullah kendimi bir an mor kafa düşününce teyzeye bakakaldım ben. Bu arada halayda git gide hızlanıyor.
‘’O dedikoducu anan nerde ? ‘’ diye bir soru yöneltiyor burnunun yanında kocaman beni olan teyze.
‘’ Teyze annem hakkında doğru konuş bak ! ‘’ dedim önce kızarak. Tanımasam da annem yani. Sonra da devam ettim ‘’Gelemedi yha o biz oğlan tarafıyız diye şeeyettim ben damat yalnız kalmasın diye eheh. ‘’ ulan ne karıştırıyorsun damat tarafı falan. Hay dilime of yaa.
‘’Hee bide Nerimanların tarafa mı geçti anan. İyi ki bi laf söyledik benim gızımın neyini beğenmemiş hıh. ‘’ diyerek bir de trip attı teyze çok güzel. Aras kurtar beni yaaa.
Halayın son turlarını atarken Aras’ın ağzını kocaman açarak bana güldüğünü gördüm. Bu arada acayip yoruldum. Halayda iyi geldi ayrıca. Enerjime enerji kattı.
Halay bittiğinde Aras’ın yanındaki sandalyeye kendimi resmen fırlattım.
‘’Nerden aklına geldi bu iş ya. Tanımadığımız birinin düğününde halay çektim resmen ahah. ‘’ nefes nefese sormuştum, ama gülüyordum bir yandan.
‘’Dünden sonra sana bu halayı çektirmem farz olmuştu. ‘’ diye bağırdı o da gülerek.
Oturduğumuz masanın karşısına başka kokoş bir teyze oturup beni kesmeye başlayınca Aras bir kıllandı önce. ‘’Ne bakıyor bu ya alacaklı gibi. ‘’ diye söylenmeye başladı.
‘’Oğlu için bakıyordur. Hani gelin adayları falan. ‘’ deyip sırıtmaya devam ettim bende.
Aras önce gözlerini kısarak teyzeye kötü bakışlar atmaya devam etti sonra da ‘’Sen kalk karşıdaki sandalyeye otur ! ‘’ diye tısladı bana. ‘’Banane’’ anlamında omuzlarımı kaldırıp indirirken teyze çoktan kalkıp bizim masaya oturdu gülerek.
‘’Ne vardı ? ‘’ dedi Aras daha da sinirlenerek.
‘’Ay sanane be. Senlik bi işimiz yok. Sen bak dalgana. Benim bu hanım kızımla konuşmam lazım. ‘’ dedi kokoş teyze de.
Aras oflayıp beni dürtünce daha da komik bir hal aldı bu olay. ‘’Ne oldu teyzecim ? ‘’ dedim Aras’a inat teyzeye yakın davranarak.
‘’Kimlerdensin sen güzel kızım ? ‘’ diye bir soru yöneltti önce. Tabii alışkınım halaydan ben.
‘’Meral’in kızıyım ben. ‘’ deyiverdim bir anda kendimde anlamayarak. Hele bak nasıl benimsemişim kadıncağızı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
FISILTI
HumorKulağına eğilip ‘’Yemin ederim ki onunla konuşmadım. Konuşmuyorum da. ‘’ diye fısıldadım. Tatlı bir gülümseme kapladı suratını. Dudaklarını bana doğru çevirip ‘’Yemin ederim ki senden başkasıyla konuşmak istemiyorum. ‘’ dedi. Gülümsemem tüm hücreler...