16.kapitola

285 11 2
                                    

Jeho mama bola ako neriadená strela. Robila si čo chcela a správala sa ako dvadsať ročná. Keď žil jej manžel, tak si nemohla dovoliť správať sa uvoľnene. Tak mi to aspoň vysvetlila.

Starala sa do našej rodiny akonáhle prišla. Chcela vedieť všetko a my s Jackom sme jej povedať všetko nechceli. Hlavne nechcel, aby sa dozvedela o incidente s deťmi. Ja som nemala v pláne jej to prezradiť. Vedela som, že by bola horšia ako ja. Je to predsa len jeho mama. Brala by to, že ho zle vychovali. Nechcela som mu spôsobovať problémy, najmä keď sme si to už vysvetlili.

Bláznivá svokra sa držala svojej povesti a ešte v to pooobede ma donútila ísť s ňou do kúpeľov.

Ráno som sa konečne vrátila do práce, pretože Eli už bolo dobre. Išla aj do škôlky, kde Jack spravil poriadok. Bol tam s ňou a ja som vedela že si vypočuli učiteľky svoje. V takomto prípade dokázal byť zlý. Preto bol takým dobrým obchodníkom.

Ja som si zatiaľ vyriešila tie kontrakty. Dala som Chrisovi všetko potrebné, aby to mohol ísť vybaviť za mňa. Nechcela som teraz zbytočne odchádzať. Nebolo by to prospešné pre nikoho.

Hneď pri masáži na mňa svokra vybehla s neočakávanou otázkou : ,,No, Vanesa, kedy budem mať ďalšie vnúča? Už by bolo načase sa oňho s mojím synom posnažiť. Medzi Simonom a Eli sú tri roky a Eli už má tri roky, z čoho mi vychádza ďalšie vnúča. "usmiala sa na mňa nádejne a ja som na ňu šokovane pozrela. Vôbec som netušila, že si to mohla zobrať takto. Ich vek bola čistá náhoda.

,, Nemyslíš, že o tomto by sme mali rozhodovať my s Jackom? Dohodli sme sa, že už ďalšie dieťa nechceme. Chceme sa momentálne venovať hlavne práci. Už teraz mám pocit, že deti zanedbávam, neviem čo by bolo potom. "vysvetlila som jej.

Jej tvár obsadil smutný výraz :,, Takže už žiadne vnúčatko?"

,, Pokiaľ sa s Jackom nedohodneme na niečom inom, tak nie. " vynechala som fakty ako napríklad ten telefonát a naše žiarlivostné scény. Dieťa, keď máme horšie obdobie by nebolo vhodné. Nechápala som nikdy ľudí, ktorí deti berú deti ako záchranné koleso vzťahu. Akoby malo zachrániť niečo nefungujúce... To podľa mňa nie je možné. Zbytočne v takej situácii všetci trpia.

,, Nemala by som sa vám do toho starať..." skonštatovala previnilo :,, Len som tým chcela povedať, že už sa cítim staro a osamelo. Vaše deti ma už tak nepotrebujú a keď nemám ani manžela, tak sa cítim sama. "

,, Možno to bude hlúpy navrh, ale čo keby si skúsila randiť? "opýtala som sa nevine. Viem, že ešte neprešlo veľa od smrti jej manžela, ale myslím, že by jej to pomohlo.

,, Ja? Čo je to preboha za nápad, Vanesa? Už som stará na také niečo." skonštatovala so smiechom.

,, Ale čo by. Nie si stará. Teraz máš práveže konečne čas sama na seba a nie na iných. Môžeš cestovať, spoznávať iné svety, kultúry. Pritom možno spoznáš aj niekoho zaujímavého." usmiala som sa.

,, Uvidíme, ty dievča bláznivé. To je tá mladosť. To ti dáva takýto pohľad. Nech ti vydrží čo najdlhšie." usmiala sa a stačila mi priateľsky ruku.

*******

Keď sme prišli domov, musela som ísť pracovať. Ako som už hovorila mala som zameškanú prácu, a preto som musela pokračovať. Aj keď by som najradšej bola s deťmi a rodinou.

Sadla som si v pracovni a začala. O pár minút mi však zazvonil mobil. Dúfala som, že tam je Chris s dobrými správami a povie mi, že je všetko vyriešené.

Nebolo to tak.

,, Prosím? "

,, Vanessa, tu je opäť priateľ. Dúfam, že ma rada počuješ..."

,, Kto ste? Nemám chuť riešiť nejakého blázna! Povedzte mi kto ste a čo chcete alebo ma nechajte na pokoji. " zavrčala som. Nebavila ma táto hra na mačku a myš. Nechcela som, aby mi nejaký anonym plánovane ubližoval. Môjmu manželovi som verila a bola som si istá, že by nebol schopný mi ublížiť. Ja a deti sme boli preňho všetko. Vždy chcel len naše dobro. Nedokázala som si predstaviť, že robí niečo proti mne. Nie! To mi proste nešlo do hlavy. Neurobil by to, pretože vie aká som. Vie, že klamstvo neznesiem a ak by mi klamal, konala by som zle a skratovo.

,, Pokoj, Vanessa. Neviem prečo reaguješ takto, keď ja ti chcem len pomôcť. Chcem, aby si si otvorila oči a prestala si Jacka Polarisa tak idealizovať. Všetko sa dozvieš v pravý čas, vrátane môjho mena. Zatiaľ ti stačí vedieť, že ti nechcem zle."

,,Prestaňte mi volať!" zvolala som rozhodnutá zložiť, no zastavili ma jeho slová.

,, Chápem, že mi neveríš. Postupne začneš. Teraz potrebuješ len položiť svojmu manželovi jednu jednoduchú otázku: kde dnes bol. Pozri sa do tvojho stola. V prvom šuplíku máš prekvapenie. Pozri si to, až keď sa to manželíka opýtaš. Ak ti bude klamať, tak mi budeš musieť začať veriť a konečne pochopíš, že ti ja nechcem ublížiť. Chcem, aby si otvorila oči. A to sa mi aj podarí. "povedal a zložil. Nerozumela som ničomu.

Šokovane som sa oprela do kresla a chvíľu ostala pozerať pred seba.

Po pár minútach som precitla a prudko otvorila zásuvku. Ležala v nej žltá obálka. Skôr než som sa stihla pozrieť, otvorili sa dvere. Obálku som rýchlo schovala pod papiermi na stole.

,, Kráľovná, neznič sa mi tu. "srdečne sa usmial a išiel ma pobozkať. Neschopná, som sa mu len podvolila.

,, Počul som o tom, čo si povedala mojej mame. Naozaj si jej navrhla randenie?" opýtal sa pobavene. Chvíľu mi trvalo, kým som si uložila myšlienky v hlave. Kým som bola vôbec schopná mu nejako odpovedať.

,, Myslela som si, že jej to pomôže, ale možno to je hlúposť." odvetila som nervózne :,, Ty si mal aký deň? Kde si bol? "opýtala som sa, pretože moje myšlienky a ten anonym by mi nedali spať."

,, Deň celkom vyčerpávajúci. Mal som veľa stretnutí, takže som neopustil rokovaciu sieň vo firme. Potrebovali by sme podľa mňa prázdniny. " povedal a usmial sa na mňa.

,, Keď toto šialené obdobie skončí, tak určite. "chabo som mu vrátila úsmev.

,, Dobre, kráľovná. Vidím, že som ťa asi vyrušil. Idem si spraviť aj ja nejaké papiere. Dúfam, že dnes nám klapne ten rozprávkový večer aj s mamou." usmial sa, opäť ma pobozkal a odišiel.

Bola som paralyzovaná pokiaľ bol tu, no hneď ako odišiel, som zaútočila na obálku a agresívne ju otvorila.

To, čo som uvidela nesedelo s tým, čo mi povedal ani náhodou.

Pomaly sa nám dej rozbieha. Buďte trpezlivý ešte chvíľu. 😘😘😘❤️❤️❤️

Perfect lifeDonde viven las historias. Descúbrelo ahora