- Hé! Azok a privát cuccaim!
A fegyvert ledobva kirántom hátizsákomat az illetéktelen kezekből. A kutakodni vágyó flótás, becenév szerint Fegyenc, megadóan lemond a zsákbamacskáról. Mondana is valamit, de a kivágódó ajtó döreje megakasztja. A feltáruló nyílásban Sólyomszem áll lihegve. Eszméletlenül kancsal tekintete végigsöpör a szobában összegyűlteken, végül egyenesen rám néz. Minő óriási teljesítmény: mindkét szemével egyszerre!
- Akkor fogd a cókmókodat és lépjünk le hátul! - hadarja. - Elöl egy rahedli zsaru hömpölyög befelé...
A helyiségben alig tucatnyian tartózkodunk, egy kiadós paintball összecsapás után. Eddig kifulladtva tunyultunk a kis helyiségbe beállított asztalok mellett, a szürke falak mellé tolt, alig-, vagy éppen agyonhasznált kanapékon, fotelokban. Akárcsak egy csapatnyi kifáradt lajhár. Most megbolydulunk, akár a hangyák.
A srácok rutinosan taszítják a kanapékat az ajtó felé, torlasz gyanánt, bár nem eléggé: jópár centi hézag marad a bútordarabok és a nyílászáró között. De nincs idő foglalkozni ilyen apróságokkal.
A magam részéről a hónom alá csapom a hátizsákom, aztán a többiekkel együtt lökdösődöm a vészkijárat felé. Sokkal nagyobbak, mint én, könnyedén odébb sodornak. Már-már úgy érzem, visszafelé terelgetnek.
Mi a fenéért? Tartsam fel a rendőröket, míg ők lelécelnek? Én! A hatalmas testméretemmel? Nos, alig százhatvanöt centim és ötvenkét kilóm igencsak kevéske a falkányi, valódi fegyvereket lóbáló, hozzám képest mázsás óriásnak tűnő, kőkemény pasas ellen. Eme tényt hangoztatva ismét belendülök. Hiába. Nem kerülök közelebb. Sőt! Ismét távolodom az elrejtett, macskaajtó-szerűen kivágott réstől.
- Erre gyere! - lihegi Fegyenc a fülembe, s már húz is a nyitva felejtett ablakhoz. Előre mászik. Az alacsony épület tetejébe kapaszkodva, fellendül. Akkor hajol vissza értem, mikor az álcasapkás bűnüldözők betörik az ajtót, könnyedén odébb taszítva a hevenyészett barikádot. Elözönlik a szobát és az abból nyíló, két kisebb helyiséget, amik egy-egy zuhanyzót foglalnak magukba.
Hat fekete ruhás hímegyed lendül felém, kánonban üvöltözve, hogy másszak le az ablakból és támaszkodjak a falnak. Későn. Fegyenc elkapja a kezemet, és engem is a lapos tetőre ránt. Nem érünk rá piknikezni. Futásnak eredünk, majd átlendülünk a szomszédos konténerek egyikére. Az irdatlan vasládákon nyargaltunkban rápillantok.
- Jobb lesz, ha szétválunk - zihálja felém halkan. - Sunnyogj el valahogy a telep nyugati sarkához. Ott könnyen átjutsz a kerítésen. Vagy ha arra is szaglásznak, el tudsz rejtőzni a hordók között...
Választ se várva elkanyarodik, a folyó felé tart abban bízván, hogy a vízirendőrök nem szálltak ki, s így ő úszva eltűnhet üldözőink elől. Nem nézek utána, mikor eliramodik. Tanácsát megfogadva a megadott irányba lendülök. Egymásra pakolt konténerek, retkes vashordók, kibelezett hajóroncsok és kiszuperált csónakok málladozó tetemeinek kusza temetőjében rongyolok minél messzebb a veszélytől.
Egyre magasabb konténertornyok derekán mászom keresztül. Olykor lepillantok. A köztük húzódó ösvényeket egyenruhások, vagy éppen álarcosok kutatják végig. Ahogy tovább haladok, egyre kevesebb hekus kerül a szemem elé. Ennek szívből örülök. Viszont kénytelen vagyok lassítani, hogy minél kevesebb zajt csapjak. Ugyanis már alig hallatszik idáig a csatazaj. Nem lenne jó, ha pont a cél előtt buknék el. Még néhány ugrás és elérem a drótkerítést! Elrugaszkodom a következő vasmonstrum felé.
Röptömben érzékelem az alattam ácsorgó két férfit. Összeszorítom a fogaimat, hogy ki ne törjek; de magamban különbül káromkodom, mint az álarcosok együttvéve.
YOU ARE READING
Két Arc /Javítás alatt - Lassan Frissül/
RandomBeatrice masszőr egy sportcenterben. Szabadidejében viszont kisstílű bűnöző, aki nem kevés törvénytelen buliban benne van. Andreas zsaru. Szolgál és véd, bár olykor vért iszik, vámpír lévén. Mi történik, ha útjaik keresztezik egymást? Zűr hátán...