A körülmények ellenére Tim Boy kitörő örömmel fogad minket. Mindkettőnket átkarol, egy-egy puszit cuppant a homlokunkra, végül megborzolja a hajunkat. Eme tette halk sikollyal keveredő, nyafogó tiltakozást vált ki belőlünk.
- Olyan hülye vagy! - jegyzi meg Bay, a haját igazgatva. - Minek örülsz ennyire?
- Hogyhogy minek? Láttad odakint a gépparkot? - kérdez vissza a romos folyosón örömtáncikálva.
- Nehéz lett volna nem észrevenni - dünnyögöm, jót mulatva produkcióján. - Csaknem külön térkép kell már, hogy betaláljunk ide. Mi ez a tömörülés?
- Holnapután kezdődik a munka - újságolja vidoran. - Fizetett a biztosító. Ráadásul a vállalkozó, akinek a kocsija beköszönt, töredékáron elvállalta a renoválást. Ha minden jól megy, néhány hónap múlva ismét munkába állhattok nálam...
- Remek! - örvendezek. - De fizetésemelést kérek. És veszélyességi pótlékot...
- Miii? - nyögi megnyúlt arccal, egy pillanat alatt lefagyva egy táncmozdulat közben. - Ez nem is veszélyes munka...
- Csak ha betéved egy teherautó... Meg aztán sose lehet tudni... Hééé! El ne ájulj, csak vicceltem - nevetek rá, mikor lehetetlennek érzem, hogy az arca tovább sápadjon.
- Hű! - nyögi megkönnyebbülve, mikor újra beszédképesnek érzi magát. - A frászt hoztad rám, amilyen komolyan előadtad... Gyorsan váltsunk is témát, mielőtt belelendülnétek... Sikerült találnotok valami melót? - kérdi végül aggódón, ahogy tovább lépdelünk a poros folyosóról az alaposan megtépázott előtérbe.
Bay készségesen beszámol felfelé ívelő pincérnői karrierjéről, s nem átallja megjegyezni, kissé gonoszkodva, hogy a borsos jattal együtt többet keres, mint itt, de ahogy Tim Boy ismét színváltásba fog, meg is nyugtatja: eszébe sincs felhagyni a fodrászkodással.
Néhány perccel később Tim már recepteket kunyerál, s örömére kap is pár ötletet. S míg ő bőszen lekörmöli azokat, én tűnődve hallgatok, s próbálok úgy tenni, mintha ott sem lennék. De mivel az "úgy tevés" nem elég, természetesen nem úszom meg a kérdezősködést.
- És te? Élvezed a hosszú szabadságot?
- Voltaképpen igen - vonogatom a vállam. - Sehova nem keresnek masszőröket. És a gépírás tudásommal se megyek semmire. Manapság már minden analfabéta lepötyögi magának, amire szüksége van. A hibákat úgyis kijavítja a gép...
- De azért olykor becsúszik egy-két kaland - tódítja Bay vigyorogva. Vállat vonok újfent.
- Mivel szabadidőm tengernyi, a pasasom pedig zsaru... nos... Olykor megkér kisebb szívességekre. Segítek a rossz arcok begyűjtésénél.
- Hűha! - nyilatkozza Tim. - Hűha, hűha! Kapsz bilincset, gumibotot? Stukit is?
- Dehogy! Nem avanzsáltam rohamosztagossá, csak egy kis csali vagyok.
Némileg feszengve elmesélem az új mellékállásom mibenlétét, mely szerint a rendőrség egy erre szakosodott osztaga szemmel tartja a különböző gonoszdikat, s egy alkalmas pillanatban üzletet kötnek velük. A találkozóra egy jól felkészített csali megy el. Amint az áru és a pénz gazdát cserél, a háttérben dekkoló hadsereg lecsap, és mindenkit begyűjt.
- Nekem úgymond a pehely-, illetve a könnyűsúlyú csibészek jutnak. eddig volt egy piti drogcsempészem és egy adattolvajom - fejezem be a sztorit.
- Jó ég! - Tim Boy még keresztet is vet magára. - Ez roppant veszélyes is lehet. Megéri a kockázat?
- Ahogy vesszük. A csempészen százezret kerestem. Az adattolvaj százötvenezret ért a meglopott károsultnak. A kockázat jóformán elhanyagolható, de legalábbis többfelé oszlik, mert egyedül sose engednek a kígyófészekbe.
ESTÁS LEYENDO
Két Arc /Javítás alatt - Lassan Frissül/
De TodoBeatrice masszőr egy sportcenterben. Szabadidejében viszont kisstílű bűnöző, aki nem kevés törvénytelen buliban benne van. Andreas zsaru. Szolgál és véd, bár olykor vért iszik, vámpír lévén. Mi történik, ha útjaik keresztezik egymást? Zűr hátán...