– Oké, ma nem jössz be, pihend ki magad – sustorogja Tim Boy a telefonban. – De holnap reggel az első dolgod, hogy bejössz az irodába. Megegyeztünk?
– Jól gondolom, hogy a fotós tyúk miatt akarsz irgumburgumozni?
– Meghallgattam a sirámait. Követelte, hogy rúgjalak ki. Szerintem, nem nézhettem rá valami okosan, mert tízpercnyi nyavalygás után elhúzott. Részemről az ügy lezárva – sóhajtja. Hallom a hangján, hogy vigyorog. – De ugye tisztában vagy azzal, hogy be is perelhet?
– Javaslom, hogy most ne fárassz ilyen kérdésekkel. Majd holnap megtanácskozzuk.
– Szeretettel várunk – búcsúzik és bontja a vonalat. A telefont és a fejemet is a párnára ejtem. Kiadós alvásra készülök föl. Már-már sikerül elaludnom, mikor Gina becsörtet a szobámba.
– Gyomorrontás! - vihogja csúfondárosan. – Ezt tudtad kitalálni, hogy megmenekülj a melótól egy napra? Én ezt a suliban játszottam el mindig...
– Ne csodálkozz, hogy hülye maradtál – morgom bosszúsan, fejemre húzva a takarót. Így is hallom sértődött nyafogását.
– Most mi a bajod velem?
– Azon kívül, hogy itthon vagy? Semmi.
– Miért vagy ilyen bunkó? Ne izgulj, mindjárt lelépek. Csak azt tudnám, mi a jó abban, hogy mindig egyedül vagy...
– Már azért is előnyös, mert te nem vagy a közelemben.
Sértődötten levonul a színről. Kisvártatva a bejárati ajtó csapódása értesít, hogy nővérem elhagyta a házat. Megkönnyebbülten lazítok még egy fél órácskát, majd elunván a tunyulást, a tettek mezejére lépek. Lustán lezuhanyozom, majd törölközőbe tekeredve piperézek néhány percig, végül felöltözöm, és a konyhába indulok. Anyám hűtőre mágnesezett üzenetét elolvasom, de meg nem fogadom. Bőséges reggeli? A gondolattól kiráz a hideg! Mindazonáltal a frigóba kukkantok. Minden jóval tömve van. Egyedül egy tál cseresznyén akad meg a szemem. Elrágcsálok egy tucatnyit reggeli gyanánt. A magokat a szemetesbe potyogtatva elhatározom, hogy semmi dolgom nem lévén, motorra kapva csavarogni indulok.
Nem sietős a dolgom. Jócskán a sebességhatár alatt, ráérősen sétafurikázom. De a piros lámpák ugyanúgy bosszantanak. Ha megállít egy-egy példány, játszom a gázzal és fékkel, míg zöldre vált a lámpa, s a kis gép úgy ugrál alattam, hogy bárkivel elhitetem: százhúszas kezdősebességgel akarok indulni.
Ezt hiszi a mellém gördülő autó sofőrje is. Szúrós szemmel nézi produkciómat, majd félig-meddig szigorúan megfenyeget mutatóujjával. Semennyire se nevettet meg jópofasága, de azért díjazom egy unott szájhúzással. Fölfedezem a műszerfalon ácsorgó, kék forgólámpát Aha! Szóval ezért olyan morcos a sofőr! Civil zsaru, civil kocsiban.
A rendőr összevont szemöldökkel mered rám. Már-már: gondolkodva. Zavarba ejtően tanulmányoz. Feszengeni kezdek. Egy perc múlva már vakaróznék kínomban.
A sors megkönyörül rajtam: a lámpa zöldre vált. Búcsúzóul a zsarura mosolygok. És ahogy szándékosan lassan elcsorgok mellőle, még látom, ahogy vidám mosoly ömlik szét az arcán. Rosszat sejtek.
Nem is alaptalanul.
A rendőrautó csendesen követ vagy három percig, végül felzárkózik mellém. A műszerfalon villog a kék forgólámpa. Néhány taktus erejéig felvijjogtatja a szirénát, majd finoman a járda mellé szorít, és megállásra kényszerít. Ingerülten lekapcsolom a gyújtást.
– Akárhonnan nézem, semmit se vétettem a közlekedési szabályok ellen – reklamálok, mikor a zsaru, társával együtt kiszáll a kocsiból, s közelebb sétálnak. – Rajtam egy megveszekedett buznyákot se fog keresni. Ezt szavatolom!
ESTÁS LEYENDO
Két Arc /Javítás alatt - Lassan Frissül/
De TodoBeatrice masszőr egy sportcenterben. Szabadidejében viszont kisstílű bűnöző, aki nem kevés törvénytelen buliban benne van. Andreas zsaru. Szolgál és véd, bár olykor vért iszik, vámpír lévén. Mi történik, ha útjaik keresztezik egymást? Zűr hátán...