Hüsran.Bölüm 1

5.2K 95 9
                                    

Susan davul zurna sesleriyle konagın şenliyi yavaş yavaş bitmek üzereydi.

Gümbürtüden açılan silah seslerinden patlayan fişenklerden gök yüzü hiç de gündüzü aratmıyordu.

Urfa bu akşam bir bam başka gecenin güzeligindeydi.

Belkide Urfa Urfa olalı böyle bir düğüne çok az şahitlik etmişdi.

Nede olsa aşiret ağalarının önde gelenlerinden Berdan Şirvani göz bebegi oglu Tufana dügün yapıyordu.

Her halde Tufan gibi bir oğula da böyle bir düğün yakıştırmışdı Berdan ağa.

Dosta ferah düşmana göz dağı olan düğün biter bitmez kalbi daralan Tufan sinirden morarlaşn yüzüne havuza akan muslukdan bir kaç el su vurdu.

Misafirlerde iyice azalmışdı.

Her kesle tek tek ilgilenip yola salan Berdan ağa ablasına bir bakış atdı.

Mesaj hemen alınmışdı

Esma sultan olduğu yerden ayaklanarak Tufanı buldu.

Kravatını çıkarmış eline dolayan yüzü gözü su içinde olan morarlaşmış suratına bakdı.

Ulaşamadığı boyunu tutup kendine çekerek alnından öpdü. İki üç günlük sakalını okşayıp hayranlıkla yeğenininden gözünü almadan Allahım bu güne şükürler olsun diye yüzüne salavat çekince,..,

Tufan sinirden gözlerini küçülterek he ya hala ne demek öyle bir şükürler olsun ki hiç bir yerde okunmamış olsun dedi. Alem edip kalem edip el birliğiyle yakdınız başımı.

Esma sultan içç çekerek, deme öyle deme. Bak biri duyarda zorla evlendin sanar.

Tufan sinirinden gülerek, hala lütfen delirtme beni. Urfaya ayak basalı kendimi nikah masasında buldum. Babamla ammcamlarla birlikde beni bi saçmalığın içine sokdunuz.

Deme öyle gözümn nuru, hem görüceksin pişman olucaksın. Bak o zaman sana hatırlatırım bu sözlerini.

Tamam hala tamam susdum.

Esma sultan gelin odasına boylandı ve bir imayla hadı oğlum hadı paşam bekletmiyelum gelinumuzu.

Tufan içine sığdıramadıgı öfkesiyle ha öylemi? dedi alaycı bir tonla.

Ardından tabi " bekletmiyelum gelinumuzu" diye halasının şivesini tekrarladı üstüne basa basa.

Ve kravatı cebine sokup konağın merdivenlerine doğru yol alırken halası onu bi daha durdurmuşdu.

Yine noldu hala ?

Esma sultan yanına varıp al dedi şunu ve siyah bir kutuyu ona uzatdı.

Bu ne yaa hala Allah aşkına?

Bunsuz olmaz paşam.

Tufan kutuyu açıp içinde kafası kadar beşi birinde altını görünce iyice kaşları çatarak siz halla burdamısınız dedi?

Esma sultan ondan beter çatarak kaşlarını o ne demek?

Nasıl ne demek hala. Sizin hala Nuh devrinde yaşadıgınıza inanamıyorum.

Ayrıca kızın üzerini altın dükanına döndermişdiz bi de bunumu takıcam?

O nasıl söz oğlum. Olar başka bu başka. Bu yüz görümlüyü içindir.

Ayrıca Urfa Nuh peygamberin yurdudur. Bizde Nuhdan kalma. Yok sen Allamanyalarda örfünü adetini unutup bizi beğenmiyorsan artık o senin bileceğin iş.

GÜL . (  TAMAMLANDI..)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin