Bölüm 6

2.4K 47 14
                                    

Bak bak kimler gelmiş." Sivaslı Alişahin ağa" diye Tufan oturduğu koltuğundan memuniyetle kalkıp adamlara doğru yürüdü.

Çok saygı duyduğu  bu koca adamın sıradan  biri gibi aniden karşısına dikilmesine şaşırmış dı.Tufan misafirlerini sarıp sarmalarken,  Hakan adamı  ismini duyunca beş karış suratla öylece izlemekle kalmış ,  yüzüne yansıyan olumsuz ifadeni gizlemek için  takma bi gülüş kulanımına geçmişdi.

 Nede olsa Tufanın düğününde bu adamları hiç gözü tutmamışdı.

Tokalaşıp sarıldıkdan sonra Tufan ağa kırğın bi ses tonuyla aşk olsun  Alişahin ağa  neden habersin geldiniz?

Alışahin ağa    keyfle küçük gözlerini birazda küçülterek   rahatsız olma dedi. Buralara yakın bi yere   düğüne geldik. Gelmişkende  seni görmeden gitmek istemedim.

İyi yapmışsın diye oğlu Aydoğanla tokalaşıp Hakanı da tanışdırdıkdan sonra dörtgen koltuğa yaslandılar.

Berdan ağa nasıl diye Alışahın ağa  Tufanı göz hapsine aldı.

İyidir ağa iyidir. Gelişinize memun kalıcakdır.

Yok  yok  Tufan ağa şimdi  boş yere rahatsiz etme adamı kalıcı  değiliz. Önce ben sizi Sivasda arlicam. Sonra misafiriniz olurum. Sana can borcum var .  Ama bi türlü seni   gönlümce yakalayıp  ağırlıyamadım.

Hapisden sonra da baban seni kaçırdı buralardan.  Babanın düşmanı olduğumu bile bile mapusda hayatımı kurtardın ya bunun değeri çok büyük bizim töremizde.

Tufan koltuğa yayılıp bence büyütme ağa . Kim olsa aynı şeyi yapardı. Hem düşmanlık ayrı   kahbelik ayrı  mevzu.  Kahbeliye boyun eymek  de bizim töremizde yazmaz. Düşmanların çok  hemde kaleş Alişahin ağa. Hiç sana yakışmıyorlar.

Evet öyle Tufan ağa bana bir tek Berdan ağa yakışırdı onuda Mevlam  karşımda değil yanımda bulunmayı nasip eyledi. Çok şükür.

Evet öyle çok şükür.

Eee ne ikram edeyim size?

Her kes orta şekerli kahve isterken Hakan ağzına su almış oturuyordu.

Tufan bacağıyla bir dokunuş yaparak,  alo Hakan uzayamı gitdin lan?

Hakan yutkunarak yok  kanka burdayım ben almayım dedi.

Alışahin ağa şaşkın Hakanı süzerek bu kim ki Tufan  ağa dedi. Düğünde  gördüm ama ne kadar yakınındır?   bi türlü çıkaramadım.

Tufan  bıyıkaltı gülerek şu benim arkadaşımdı. Yani çocukluk, lise ,ünverste askerlik   derken günahım gibi olmuş. Bi tek mapusa götürmedim o da biraz ödlekdir de ondan diye kahkaha atdı.

Tufanın sözlerine hiç aldırmayan Hakan gül gül sen. Bensiz bi işi beceremez a\alar o yüzden cebinde taşıyor dedi zevzekliyiyle.

Alişahin  ağa   cidileşerek bak Tufan ağa ben sana bi diyeceyim var o yüzden sordum bu kim diye.

Söyle ağa yani anlicağın bu benim günahım gibi nereye gitsem taşıyorum. Bu yüzden rahat ol.

 Alişahin ağa elini sakalına çekip    Tufana doğru dönerek bak dedi.,  içerinden bizim güvenilir  adamlarımız haber yolladı.

 Senin bu enişde Hasan varya    bunu içeride canına kast edenleri öğrenmişler.

 Tekikdeki adamlar  babasını adamlarıymış.

GÜL . (  TAMAMLANDI..)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin