,,Ne Draco, už jsem řekla!'' rázně zamítla Pansy blonďákovy nekončící prosby.
,,Ale no tak, Pansy, vždyť se známe tak dlouho, já tě prosím!'' škemral zmijozel a smutně koulel očima, i když ve skutečnosti už to v něm začínalo vřít, neboť Pansy ne a ne, říct ano.
,,Prostě ne! Pokud si z tohohle pytlíčku nevytáhneš Harryho jméno a vytáhneš si jméno někoho jiného, tak budeš dávat dárek tomu dotyčnému, tak to prostě je,'' snažila Pansy trpělivě vysvětlit, ale popravdě – moc jí to nešlo.
,,Ale co když si vylosuju Boota? A nebo hůř, co když si Boot vylosuje Harryho?!'' šílel Draco a nejraději by Pansy ten její debilní pytlíček omlátil o hlavu. Copak nechápe, že chce dát dárek na Vánoce Harrymu a ostatní jsou mu naprosto ukradení?! Původně se mu nápad, že stráví Vánoce společně, docela líbila i přesto, že je měl strávit i společně s Bootem, ale jakmile se dozvěděl o tomhle nápadu jeho kamarádky, už se mu to tolik nezamlouvalo.
,,A co na tom?'' nechápala zmijozelka, ,,pochybuju, že by to Harrymu vadilo.''
,,No Harrymu ne, protože je moc hodnej, ale mně by to rozhodně vadilo!'' ohradil se Draco a přemýšlel, jak to vyřeší, protože mu začalo docházet, že s Pansy opravdu nehne.
,,Tak to máš asi smůlu,'' uchechtla se zmijozelka a ještě jednou zkontrolovala, zda-li jsou v jejím pytlíčku opravdu všechna jména. Mířila totiž na schůzku, kde si měl každý, jehož jméno je na seznamu, vylosovat někoho, komu poté na Vánoce bude dávat dárek. Upřímně doufala, že si Draca nevylosuje.
,,Jdeš?'' ohlédla se přes rameno na svého kamaráda, který vypadal, že usilovně přemýšlí. Prsty si klepal o bradu a přecházel po společenské místnosti tam a zpět, jako by mu to snad mělo pomoct vyřešit, ten evidentně velký problém.
Poté se bez toho, aby jí odpověděl na otázku, rozešel za ní. Zmijozelka nad tím jen zakroutila hlavou a rozešla se z místnosti ven.
V tichosti spolu procházeli hradem, než došli před učebnu, kde se vyučuje jejich předmět Základů společenského chování.
,,No kde jste?'' podivil se Harry, když k nim Pansy s Dracem došli a všem zúčastněným – hlavně Terrymu – bylo divné, že ho Draco ani na přivítanou nepolíbil, jako to dělával vždycky, i když se neviděli, byť jen pár hodin.
Ron bez dalších otázek přišel k blonďákovi a přiložil mu svou dlaň k čelu, aby zjistil jeho teplotu. Následně pokrčil rameny na znamení, že netuší, čím je způsobené jeho chování, neboť horečkou to není.
,,Neřešte ho,'' mávla rukou Pansy a následně už klepala na dveře učebny.
Bylo pondělí a většina školy už měla po vyučování a jelikož se praktikantka pokaždé zdržela až do večeře, měli jistotu, že tu na ní ještě narazí. Pansy jí chtěla poprosit, jestli by bylo možné v téhle učebně uspořádat tyhle malé, soukromé Vánoce a jelikož by se to mohlo dotknout ostatních, že nejsou zváni, tak se raději přišla zeptat až po vyučování.
,,Ano?'' ozvalo se z učebny a společně s tím se otevřely dveře, ze kterých vykoukla jejich hnědovlasá praktikantka, ,,oh, vás tu ale je, no tak pojďte dovnitř,'' zasmála se a vrátila se zpět do místnosti, aby se mohla usadit za svůj stůl, kde zrovna opravovala práci, kterou jim zadala na dnešním vyučování a porovnávala je s tím, co napsali žáci na ostatních školách, kde vyučuje.
,,Já jsem se vás, paní praktikantko, přišla zeptat, jestli by bylo možné, si zde udělat soukromé Vánoce?'' zeptala se černovláska přímo a usmála se.
ČTEŠ
Zásady společenského chování ||Drarry||
Hayran KurguPo skončení války, dostali studenti, kteří nedostudovali 7. ročník možnost, aby nastoupili a dokončili tak svůj závěrečný rok v Bradavicích a udělali zkoušky OVCE. Co když se ministerstvo rozhodne, že jim dosavadní předměty nestačí, tak jim do učebn...