שאלות תשובות

1.8K 108 74
                                    


אז כמו שאמרתי, יהיה פרק שאלות-תשובות ואחריו האפילוג.
תתיחסו אל זה ככתוביות שלפני החלק הסופי.

אזהרה: חלק מהתשובות שלי עלולות להרוס את הסיפור מהעובדות של החיים האמיתיים.
רק אומרת.
אז מי שלא רוצה להתמודד עם "מאחורי הקלעים"- עדיף שלא יקרא.
עמכם הסליחה.

בכל מקרה יש אזהרות בתחילת כל תשובה שעלולה להרוס.

============================

"מתי התחלת לכתוב?"

בכללי התחלתי לכתוב בגיל 13 בערך.
ואת הספר ב-wattpad התחלתי ב- 25.12.2017.

"מה גרם לך להתחיל לכתוב?"

תמיד חייתי בעולם של פנטזיות ודמיון. בשיעורים משעממים אהבתי להמציא לעצמי סיפורים בתוך המוח כדי להעביר את הזמן עם משהו יותר מעניין.
הרעיון של כתיבה עלה לי כשדודה שלי החליטה לקנות לי ספר עם 600 עמודים, התחילה להקריא לי את הפרק הראשון והפסיקה באמצע.
באותה תקופה שנאתי ספרים. לא הייתי מוכנה להסתכל על מילים בכלל.
אני אסביר: איבחנו אצלי בעיות קשב וריכוז קשות עוד מהגן (משהו שלא אמור לקרות כי שמים לב לזה רק בחצי שנה הראשונה ללימודים.)
כשלימדו אותנו לקרוא שנאתי את זה כי האותיות רוב הזמן זזו לי. בואו נסכם שלמדתי לקרוא רק בכיתה ד'.
היום אני יודעת שיש לי דיסלקציה קלה.
אה, וגם יש לי בעיות בהבנת הנקרא והנשמע. אם כבר שמתם לב...
אם לא, אז יופי😇

איך חשבת על הרעיון הגאוני הזה של תרופת העל?

אז רעיון התרופה הגיע בגלל בעיות הקשב שלי. תמיד תיסכל אותי שאנשים לא מבינים איך מרגישה לי הפרעת הקשב. אז החלטתי להפוך את מה שמפריע לי לתרופה סופר מגניבה שמעניקה לאנשים כוחות על.
אחד ממאפייני התרופה זה שכאשר כל החושים עובדים יחד זה משגע להם את המוח. ככה בעיות הקשב מרגישות לי.

(אזהרה, עלול להרוס!)
האם הדמויות מבוססות על אנשים אמיתיים?

כן. הן מבוססות על אנשים אמיתיים שיצא לי להיתקל בהם במהלך החיים.
אני אתחיל מהקל אל הקשה:
ליילה: כל חיי אני מוקפת בחכמולוגים. יש לי שני אחים קטנים וגאונים. קצת הרבה חופרים וקצת מתנשאים. בנוסף אליהם לא חסרים עוד חכמולוגים סביבי אכככחם TheFirefly42 !
מרי: הכוונה גם לשאר החבורה של אנה-אל בספר. הם כולם מייצגים ערבוביה של החברים שלי כיום. בחרתי במרי במיוחד כי היא הזייה אחת גדולה. כמו החברה הכי טובה שלי- שתהיה בריאה אמן!
סיליה: (סבתו של בן שבאה לבקר בחלומותיו). סבתי זכרונה לברכה נפטרה לפני שנה וחצי. חצי שנה אחרי שנפטרה התחלתי לכתוב ב-wattpad. היא נקודת המפנה בחיים שלי...
בכל מקרה הייתי חולמת עליה מידי פעם בפעם ומכאן בא הרעיון של סיליה.
רק חשוב לי לציין שסבתא שלי לא היתה דומה בדבר לסיליה עצמה.
אורין ובית היתומים: הילדות שלי לא היתה משהו בזכות המבוגרים שלקחו חלק בה. (בלי קשר להורים שלי. הם אנשים מדהימים!)
אורין מייצגת בעיקר את הגננות שלי, חלקן היו מרתקות אותי באופן יומיומי, כולאות אותי, מפרידות אותי משאר הגן והייתה איזו אחת מרכזית שהיתה מרביצה לילדים בגן ובמיוחד לי כי הייתי השנואה עליה. הייתי היחידה שלא פחדה ועשתה לה את המוות כל יום מחדש.
אבל אל תרחמו עלי או משהו. אני לא רואה את זה כטראומה אלא כאבן דרך שהפכה אותי למי שאני היום.
כמו שאמרו חכמנו... "מכה עוברת מילה נשארת".
אנה-אל ובן: (אזהרה אחרונה כי זה באמת יכול להרוס!)
בחירה שלכם...
אז הדמויות הראשיות מבוססות כמובן עלי. כל אחת מהן בנויה מחוויות, רגשות, מחשבות ועוד גורמים שמרכיבים אותי. זאת אומרת, אם תפצלו את האישיות שלי לשניים תמצאו אותם.
מקווה שלא הרסתי יותר מידי כמו שאני חושבת שזה יהרוס...

מאיזה ספרים הושפעת?

*"חיים יקרים אתם דפוקים" ספר מדהים, ממליצה בחום 15+
*"פרסי ג'קסון" כי איך לא??
*"נפילת הממלכות"
* הספר המדהים שנקרא "החיים שלי" (זה לא באמת ספר, אז אל תטרחו לחפש)

יהיה ספר המשך?

כן, אבל הוא עדיין בתהליך מחשבתי...

מתי את ממשיכה ספר שני?

ברגע שאסיים לתכנן אותו.

תרופת העל נמצאת גם בבן או רק באנה-אל??

היא בשניהם. הוציאו מהם את התרופה שלא הספיקה להיספג בגופם במהלך ה-15 שנים שהיא נמצאת בהם.
כלומר: חלק קטן מהתרופה נספג בגוף שלהם ואי אפשר להוציא אותו.

יש לך טיפים למי שמנסה לכתוב סיפור/ספר טוב?

כן. הטיפ הראשון הוא מזדה. זאת אומרת ראשי התיבות מזד"ה:
מ- מקום
ז- זמן
ד- דמויות
ה- התרחשות (עלילה)
אלה חוקי היסוד שהכותב אמור ללכת על פיהם לאורך כל הספר. אם לא עוקבים אחרי אחד מהם הסיפור יוצא לא הגיוני ומעוות.
הטיפ השני: תקראו ספרים וכמה שיותר, רק כאלו שעושים לכם טוב - לא בכוח.
הטיפ השלישי: תנסו להיות מקוריים בצורת הכתיבה שלכם.
טיפ רביעי ואחרון: תדעו מה אתם רוצים מעצמכם ומהספר.

זהו, קחו את זה לאיזה כיוון שאתם רוצים.

בהצלחה ;)

============================

אז זה היה הכתוביות של הסוף. מקווה שהתשובות יצאו בסדר...
על שאלות שחזרו על עצמן כמה פעמים יש תשובה אחת מכלילה על כל מי ששאל/ה.

תודה על השאלות ועל שיתוף הפעולה עכשיו ולאורך כל הספר לא מובן מאליו אתם השוקלד של חיי!

אני מקווה להעלות את האפילוג בשבוע וחצי הקרובים ;)

בחזרה למציאותWhere stories live. Discover now