Bölüm 6 Part 1

5.2K 242 138
                                    

Ve yeni bölüm ve 1000 okumayı geçtik yanım da olan hepinize çok teşekkür ederim :) iyi okumalar.

HaticeYardmc3   ❤❤
........................

Ilık bir ısrarla içine çekiyor umut ,

Direnemiyorum!

2 gündür yüzüme bakmayan kişiydi Roni, ne yapmıştım ki ben , hiç bir şey yapmamıştım oysa ki , o yüzüme bakmadıkça sanki herkes daha mutlu oluyordu, hangi günahlarımın bedeliydi bunlar.

Çarptığım duvardan kişiye bakarken Roniyi görmüştüm, yine 2 gündür yaptığı gibi akşam çıkacak sabahın köründe gelecekti eve. Yanımdan geçip gidecekken bileğinden tuttum ama yüzüne bana dönmedi.

"Bu gece dam'a gelsene konuşalım." bu kez ben ona sormuştum, kabul etmezse yüzüne bakmak bir yana sesini duymak beni mahvederdi ,başını bana çevirince bileğini bıraktım, bana bakıyordu, her seferinde böyle gözlerime bakacak cesareti nereden buluyordu.

"Sonunda sordun." dedi kaşlarım çatılırken, yine sırtını döndü , kapıya ilerlerken döndü bana , yürüdüğü yolu geri gelip karşım da durdu,"Gece soğuk oluyor, sıkı giyin." merdivenleri çıkıp salona girdi, yüzümdeki kocaman gülümseme anlamsız değildi. Mutluydum.

Saatler hızla geçmişti, herkes odalarına çıkarken Roni odasına geçmeden dama çıkmıştı. Odama girip bekledim bir süre,ne diyecekti acaba? Dolabımdan aldığım şalı üzerime atacakken kapı çalmıştı, kapıyı açınca Welatla karşılaşmıştım. "Girebilir miyim?" diye sormuştu, başımı salladım içeri girip mindere oturdu, koltuğuma oturup konuşmasını bekledim, gözüm saate kayınca gece yarısını geçiyordu.

"Zijan ne yapacağım ben?" anlaşılan konu yine Dilba idi. Sevdalandığı kız üstelik Welatın en yakın arkadaşı da Dilba'yı seviyordu. Ortada kalmıştı.

"Welat kurban, arkadaşın söyledi kıza , onu kabul etmedi, sende söyle belki sendedir gönlü." Bunu ona kaç kere söylemiştim, ama kabul etmiyor arkadaşını düşünüyordu.

"Olmaz nasıl bakarım sonra yüzüne, arkadaşım derim." 

"Seviyorsun Welat, kimseyi düşünme sadece kendinizi." Bu sözüm üzerine imkansız olan ne varsa söylemeye başlamıştı. Her şeyi anlatıyordu, hep anlattığı şeyleri. Bakışlarım tekrar saati bulurken içimde bir endişe oluştu, neredeyse 2 saat olacaktı Welat geleli. Pencereden dışarı bakan Welatın omzunu sıktım.

"Yat uyu Welat , yarın yine konuşuruz." başını sallayıp kapıyı açtı. "Şewbaş" kapıyı kapatıp aşağıya indi. Şalı aldığm gibi merdivenlerden hızlı hızlı çıktım, dama geldiğimde onu görememiştim, ilerlerken yerdeki minderlerde uyuduğunu gördüm, elimdeki şalı üstüne örterken dizlerinin önüne oturdum.

Bu rüyâ ,  kimin ârafı?

Ben isterdim bunların hepsinin bir rüya olmasını , burada değilde evimde olmayı isterdim, Jiyanla bahçe de çay içerken konuşmayı, kocası uyuduktan sonra yanımıza gelen yengemle dedikodu yapmayı isterdim, hepsinin rüya , bunların gerçek olmasını isterdim, uyanıp yanıma oturan Roniye baktım, gözleri şişmiş , sağ yanağı kızarmıştı.

"Ne zaman geldin?" Şırnağın ışıklarına bakıyorduk ikimizde , güzelliğine yandığım Şırnak her şeye derman oluyordu, bir beni unutuyordu.

"Çok olmadı." Başını salladığını hissettim , ne konuşacaktık? Neden geldik buraya? Ne istiyordu?

"Babamla, birine sevdalı olduğun  için evlendiğini biliyorum." dedi , boynum bükülürken bir damla yaş akmıştı, karanlığa gömülmeme az kalmıştı, yok olmama, belki de bedenen de ölmeme çok az kalmıştı, başımı salladım Diyar olduğunu biliyor muydu acaba?

"Peki ağam, benden ne istiyorsun?" üzerine örttüğüm şalı omuzlarıma bıraktı, başımı ona çevirdim, gözlerinde acıma yoktu, merhamet vardı. " Bilmek istediğim tek şey Şirzadi aşiretinin böyle bir şeye neden izin verdiği?" gözlerim kapanırken beni sorgulamak istediğini anlamıştım. Ama cevabını benim bile bilmediğim sorular soruyordu. Ben bile neden bu ataşe atıldığımı bilmiyorken , ona nasıl anlatayım.

"Ağabeyinin, babanın sana nasıl baktıklarını gördüm, madem seni bu kadar çok seviyorlardı." Sustu. Benim de hep cevabını bulamadığım yerde sustu. Derin bir nefes alıp devam etti. "Neden bir sevda uğruna seni yaktılar.?"  Ah, bir bilsem , bir bilsem neden yaktılar dikilirdim karşılarına , bilmiyordum ki oysa , benim bile bilmediğim sorulara cevap arıyorsun ağam.

"Bilmem ağam , belki her şeye cevabım vardır , ama buna yok ağam. Ben bile bir sevda uğrun da nasıl bu kadar öldüm hayret ediyorum.. Sevda o kadar kötü değildi ki . Uzaktan sevdim oysa, adımı bilmedi, lakin ne vakit adımı bilsin istedim, burada buldum kendimi.".. Bana bakarken Şırnağa döndüm .

"Bu Şırnak varya ağam , yıllarca ayak basmadığın , beni her seferinde yok sayan Şırnak o günde yok sayamadı . O günden bu güne bir rüya olsaydı ya . Olmaz mıydı? Çok güzel olurdu. Neden öldüğümü bilmediğim , bir kaç saat sonra unutacağım bir rüya olsa keşke." hala gözleri benim üstümdeydi.

"Bakma öyle ağam, sevda uğruna öldük, kaldığımız kadarıyla yaşıyoruz." Yanından kalkıp gittim, bu konuşma daha da ileri gidemezdi.

 Merdivenlerden inerken odamın önünde Seydan ağa vardı. Başı bana dönük tespihini çekiyordu. Odaya girip kapıyı açık bıraktı, bende odaya geçip kapıyı kapattım. Aynanın  önünde ellerini araksında kavuşturmuş bana bakıyordu. Karşısına geçtim. 

"Bana bak . " dedi başımı kaldığım anda yanağıma sert bir tokat atmıştı. Yere düşerken elindeki tespihi de başıma fırlatmıştı.

"Seni , sırf ölme diye aldım nikahıma. Gençsin orta da kalma diye resmi nikah kıydım. Ama sen hem çocuğumu düşürdün , hem de oğluma sevdandan mı bahsediyorsun?" Başımı sallarken ağlamamak için kendimi sıkıyordum.

"Bak Zijan, ya bana bir erkek evlat verir , yerini bilirsin ya da çiftliğe gider bir daha da dönmezsin." Başımı salladım , odadan çıkıp gitti . Bir erkek evlat , bu halimle hemde . Başımı yatağa yaslayıp hıçkıra hıçkıra ağladım.

Sabah olmuş , kapım onlarca kez çalınmıştı. Ama akşamdan beri oturduğum yerden kalkamıyordum. O tokadı hak etmemiştim . Yeterdi artık, ölmek bile olsa sonun da bu eve çocuk vermeyecektim.!!!.

Küstüm sanıyorlar.

Oysa sadece kendimi susuyorum, 

henüz açmadığım bir parantez içine.

Hepsi bu !!!

...................................

Evet bir bölümün bir partının daha sonuna geldik okuduysanız yorum ve oyları bekliyorum umarım seversiniz ..

 Ve kızlar lütfen yorumlarda ağzımdan spoi almaya çalışmayın :D

Zijan Hanım (Güçlü Kadınlar S. 1) ..TAMAMLANDI..Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin