Bölüm 21 Part 3

812 49 5
                                    


Merhaba. İyi okumalar.

..................

...........................

İnat kötü bir şey aslında adam.

Ah. Haklısın bunu asıl kadının bilmesi gerekiyor.

Konakta tüm hazırlıklar tamamdı. Sadece gelmesi gereken bir aile vardı. Derya heyecan içinde gidip geliyordu. Ne yaptığı bile belli değildi. Anneannesi onu durdurmak istiyordu ama Zijan dan çekindiği için hep geri duruyordu. Çok geçmeden kapı çalınmıştı. Herkes birbirine bakarken , Zijan dudaklarını sıkıp konuştu.

"Derya kapıyı açacak mısın?" kız ona bakıp başını salladı. Genç kız kapıya ilerlerken ona gülen herkesi yok saydı. Titreyen ellerini bacaklarına vurup, derin bir nefes aldı. Kapıyı açarken yüzüne yayılan gülümsemenin farkın da bile değildi. Açılan kapının ardın da ona aynı şekilde bakan bir adam vardı. Kapıyı tutmasa bu bakış yüzünden yerlere düşeceğini biliyordu.

Genç adam, onu öne doğru iten annesi sayesinde kendine gelip yolu açtı. Herkes içeri ilerlemeye başlarken, Zijan ve birkaç kişi dışında kimse kapıda kalmış o iki aşığa bakmıyordu. Fıraz bir adımla içeri girip elinde ki buketi kıza uzattı.

"Teşekkür ederim ağam." Kızın mırıltısı adama zor ulaştı.

"Asıl ben teşekkür ederim. O kadar güzelsin ki." Adamın dediği şey herkese ulaşmıştı. Genç kız başını eğip kapıyı kapattı. Onun bu haline gülen adam, diğerlerinin yanına geçip ablasının yanına oturdu.

"Hoş geldiniz Şirzadi aşireti. "Zijan ayağa kalkmış kimseyle göz göze gelmemek için zorla konuştu. Kendini bu geceye daha doğrusu, buraya gelecek insanlarla konuşmak için baya denemeler yapmıştı. Kendini teselli etmişti.

"Kızımız kahveleri yapsın. "Her şeyin hemen bitmesini istiyordu. Herkes ona anlayışla bakıyordu. Derya kahvelerin nasıl olacağını öğrenmiş gitmişti. Mutfakta tüm kızlar bir yandan Derya'ya yardım ediyor bir yandan da her şey hakkın da konuşuyorlardı. En büyük eğlenceleri , iki aşığın kapı önünde ki halleri olmuştu. Kızlar mutfakta ki konuşmalarla eğlenirken , dışarı da kasvetli bir hava vardı.

Awır Şirzadi zorda olsa konuşmaya başladı.

"Kızımız iyi midir?" Zijan babasına hayretle baktı. Sonra elini başının üstünde sallayıp güldü. Bu akşam bir şey yapmayacaktı. Bu akşam güzel bir hatıra olarak kalmalıydı.

"İyidir kendisi ağam." Derin bir nefes aldı "Sizler nasılsınız?" Fıraz ablasına minnetle bakıyordu. Kendisini nasıl zorladığının farkındaydı. Sevgisinden dolan gözlerini kapatıp başını salladı. Derya ve kendisi için katillerine gülümsemek zorunda kalan bir kadın vardı. Ve o güçlü kadın ablasıydı. Gururla gerindi yerinde.

"Bizde iyiyiz Şırnağın hanımağası." Öfkeyle konuşan Bahoz herkesin nefesini bir bıçakla kesmişti adeta. Sesinde ki tını 'dert çıkarmak için geldim' diyordu. Genç kadın en başından beri bunun farkındaydı. Onun dediklerini duymadı başını bile onun yönüne çevirmedi. Awır ağa elini Bahozun bacağına koyup öfkeyle sıktı.

"İyiyiz bizde " Dedi adam aceleyle. Herkes bir süre sonra kendine gelip Bahozu boş verdi. Kahveler dağıtıldı. Fırazın kahveyi bir yudumda bitirmesi herkesi kahkahalara boğmuştu. Kahveler biterken Awır ağa sahte öksürüğüyle herkesin dikkatini kendi üzerine çekti. Derya heyecanla anneannesini elini tutarken , kadın memnuniyetsiz yüzüyle ona bakıyordu. Herkes sessizleşip bakışlarını Awır ağa ve Zijan hanıma dikmişti.

"Zijan hanım, sebebi ziyaretimiz malumdur. Allah'ın emri Peygamberin kavliyle , Derya kızınızı oğlumuz Şirzadi aşiretinin benden sonra ki ağası Fıraza istiyoruz." Bahoz öfkeyle kalkmaya çalışırken , onu kolundan tutup yerine oturtan babası rezilliği bastırdı. Babasının bakışı yüzünden susan Bahoz bu kezde Fıraza öfkeyle bakıyordu. Ne demek bir sonra ki ağa?

Zijan Hanım (Güçlü Kadınlar S. 1) ..TAMAMLANDI..Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin