Körebe

172 45 384
                                    

Buket Avcı Açısından

Gecenin bir körü, aldığı uyku hapları onu kütük gibi uyutmasi gerekirken, ilk çalışında duyduğu telefonu açtığı için kendine içinden küfürler ediyordu.O garip aksanlı Türkçesiyle duyduğu en tuhaf arama bahanesini kullanan Anthony Barnes denilen rahibin söylediklerini önce anlamamıştı.Adamın ısrarı üzerine ise pis bir eşek şakası sanıp, suratına kapatmıştı.

Uykusu tamamen kaçıp, bir duş aldıktan sonra ,zift gibi koyu kahvesini içerken beyninde tekrarladığı telefon konuşması, mesleki içgüdülerini ve merakını gıdıklamaya başlamıştı.

Adamın sesi rahip olamayacak kadar genç çıkmıştı.Gerçi tüm rahipler onun kafasında canlandırdığı gibi yaşlı başlı olmak zorunda değildi ki.Üstelik  gayet aklı başında biri gibi konuşmuştu.Şaka yapan bir hali yoktu. Hisleri doğruyu söylediğini fısıldıyordu ona .

Gene de şu bahsettiği rahip Emiliano'nun ismini ilk kez duymuştu
Hiç tanımadığı bir rahipte numarası ve Anthony Barnes'a kendisine vermesi için emanet ettiği kutu ne arıyordu? Ne vardı o kutuda?

Buket Avcı , merak duygusuna yenilip Emiliano Morales'in ismini arama motoruna girdiğinde, Anthony Barnes' ın  doğruyu söylediğini fark etti.Gerçekten  o isimde bir rahip vardı ve görev yaptıgı kilisede vahşi bir cinayete kurban gitmişti.Polisin faili bulamadığı  bu cinayet , içinde uğursuz bir his uyandırıyordu.Araştırmasını biraz daha derinleştirdiğinde ,
Barcelona'daki bir kilisede, daha genç yaşlardaki  başka  bir rahibin öldürüldüğü haberini bulmuştu. Tüm vücudu kasılarak, arkasına yaslandı. Hayatta tesadüf diye bir şeyin olmadığını biliyordu.Iki farklı ülkede, kilisede öldürülen iki rahip arasında bir tür bağlantı vardı.

" Rahip cinayeti mi araştırıyoruz?"

Ortağı Caner' in omzunun üzerinden ilgiyle bilgisayarın ekranında açık duran habere baktığını fark eden Buket, sayfayı kapattı.

" Haberlere bakıyordum."

" Burda yeterince ceset görüyoruz komiserim.Son günlerde fazlasıyla karşımıza çıkıyorlar zaten. "

Buket birdenbire çenesi düşen genç komiser yardımcısı ortağının espri yapıp yapmadığını anlamak için yüzünü inceliyordu.

" Masabaşında mı  görev almak isterdin ? Trafik şube de olur istersen?"

" Yo, yo ben çok mutluyum cinayet bürodan komiserim." Buket dik dik bakmaya devam edince, gafına veryansın ederek yutkunmuştu.

" Yani cinayet işlenmesinden mutlu değilim tabi. Hiç olmasa çok daha iyi olur elbette "

Buket sözünü kesmişti " Hislerini paylaşmak için mi geldin ?"

" Hayır, adli tabip aradı. En son kampüste  bulunan cesedin ön incelemesini bitirmiş.  "

Buket laptopu kapatıp , kalkmıştı bile.

" Güzel, sen ne bulduğunu öğren, benim bir işim var.  "

Caner duraksamıştı. " Gelmiyor musunuz ? "

" Tek başına morga gitmeye çekiniyor musun?"

" Hayır.Soruşturmayla alakalı ya ,ondan sordum "

" Farkındayım.Ikimizin gitmesine gerek yok.Sen öğrendiklerini anlatırsın, raporu da getirirsin bana "

" Siz nereye gidiyorsunuz ?" Buket ters ters bakınca, yutkundu.

" Olay yerine bir daha bakacağım.Başka sorun var mı ?"

Caner üstelemedi." Yok komiserim. "

Kadim Ittifak #wattys2019Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin