Muşamba örtüyü kaldırdığı anda olay yeri incelenmesi için sarı şeritlerle çevrelenmiş cinayet mahallindeki delilleri bozmamak için kendini sokağın köşesine atıp, öğlen yediği tostu çıkartan ortağının aksine Buket Avcı sakin bir tavırla çömelip, neredeyse tanınmayacak hale gelmiş maktulu inceliyordu.
Cesedi inceleyen adli tabibin ne diyeceğini adı gibi biliyordu.18 yaşlarında, kadın- muhtemelen daha önce bulabildikleri benzer profildeki kurbanlar gibi ,otopsi sonrası bakire olduğu ortaya çıkacaktı - gördüğü ağır işkencelere rağmen katil onun gözlerini çıkarttıktan sonra ellerini ve boğazını keserken hala canlı kalabilmişti. Hakkında herhangi bir kayıp bildiriminde bulunulmamış. Mide içeriğinde birşey bulunamamış olması uzun süre aç bırakıldığını göstermekte. Alnının etrafındaki izlerse dikenli tele benzeyen bir cisimle kafasının sımsıkı sarıldığını düşündürüyor.
Morga gitmeden veya otopsi raporunu almadan noktası virgülüne bunları okuyacağını biliyordu. O raporda okuyamayacaklarını da biliyordu.
Örneğin beline dek inen yumuşacık, dalgalı kumral saçları olduğunu yazmayacaktı raporda. Adli tabip ne kadar iyi olursa olsun ilk incelemesinde tamamen derisi yüzülmüş kafatasından bu sonuca ulaşması imkansızdı. Ya da şans eseri kimliği tespit edilebilirse gözlerinin mavi renk olduğu fotoğraflarında ortaya çıkabilirdi. Şimdilik o hasta pisliğin koleksiyonunda bir kavanoz dolusu formaldehitin içinde pis ve tozlu bir rafı süslüyordu.
Adli tabip burda öldürülmediğini tespit edecekti ama kapkaranlık bir yerde tavana asılıyken ne kadar çok dua ettiğini, yalvarıp ağladığını, korkudan aklını kaçırdığını
bilmeyecekti. O ise hep bilecekti. Dün gecenin bu zavallı yavrucak için bu dünyadaki son gecesi olduğunu bildiği gibi.Olanları gene başlayan kahrolası rüyalarında gördüğü gibi. Önce dışarıdan izlerken sonra ona yapılan herşeyi onun gözleriyle görüp, yuvalarından sökülüp çıkartılan gözlerinin acısıyla şoka giren bedeninin parçalanmasını bizzat hissedip, acı ve kanter içinde uyandığı zaman bildiği gibi. Başucundaki komodinin çekmelerindeki hapları alıp uyuşturmuştu kendini.
O pisliği neden hiç göremediğini anlamıyordu. Sanki beyninden o görüntü siliniyordu. Kalan görüntüleri ise kendine saklamak zorundaydı. Ona anormal, ucube bir deli gibi bakmaları riskine giremezdi.
'' Bazen yanlış mesleği seçtiğini düşünüyor musun ?''
Kaya Karataş'ın mekanik ama bezgin sesi onu gerçeğe geri getirmişti. Buket onun halen cesedi ilgi ve merakla incelemeye devam ettiğini ve fotoğraf çektiğini görerek doğruldu.
Kaya işinin ehli bir adli tıp uzmanıydı. Soğukkanlı, titiz ve son derece ayrıntılı çalışan analitik zekaya sahip bir adamdı. Cesetlerle haşır neşir olması ve özensiz kıyafetleri gözardı edilirse çekici biri denebilirdi.
'' Hayır.''diye kestirip attı.
'' Böyle vakalarda düşünmeden edemiyorum.''
Kaya cesedin diğer tarafına geçmiş,inceleyip fotoğraflamaya devam ediyordu.
'' Ne kadar çok ceset görürsen gör bazen ölüm şekli bu kadar vahşi olunca insanlığın gidişatından şüpheye düşüyor insan.''
'' Ne zamana çıkar raporun ?''
Kaya ilk defa o zaman bakmıştı Buket'e.
'' Hemen değil. Sence o mu ? Gene bu kadar zaman sonra ortaya mı çıktı avcı ?''
Buket gerilmişti.'' Senin raporun bunu teyit etmemizi sağlayabilir.
Bir şey demek için çok erken.'''' Aynı metot olduğunu anlamak için uzman olmaya gerek yok. Yine eller ve gözleri alınmış, kafa derisi yüzülmüş, sanki tanınmaması için özel olarak uğraşmış avcı. Şu diğer kızlar gibi. On sene önce olan cinayetlerdeki kızlar.''
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kadim Ittifak #wattys2019
FantastikOnlar tarihin yazılmaya başlamasından çok daha uzun zamandır buradalar.Unutuldular . Affedilmediler.Cezalandırıldılar Hesapl aştılar. Araya karıştılar.Fark edilmeden yaşadılar.Ve en eski düşmanları birer birer onları bulup avlamaya başlayınca oyun...