●
●
●
●"Aku terima nikahnya Nurin Irdina Binti Muhamad Said dengan mas kahwinnya rm200 tunai."
Dengan sekali lafaz,nurin kini sah bergelar isteri kepada rayyan iskandar.
Rayyan hampiri nurin dan tanpa nurin sedar, suaminya itu dah berada dihadapannya.
Tengku Aishah hulurkan sekotak cincin ke arah rayyan dan rayyan menyambutnya.
Cincin dari dalam kotak tu dibawa keluar dan mula disarungkan ke jari nurin. Nurin bagi tangan dia dan rayyan mula sarungkannya. Selepas itu nurin ambil cincin lagi satu dan nak sarungkan ke jari rayyan. Setelah selesai nurin menyalami rayyan.
Rayyan pun ikut je. Rayyan pandang mummynya, dan mummynya tunjuk ke arah dahi. Dengan tak rela, Rayyan cium dahi nurin.
FLASHBACK
2 minggu sebelum majlis akad nikah berlaku
"Ian,apa nak jadi dengan kamu ni? Ke luar negara dengan perempuan yang tak cukup kain tu? Lepastu dengan penuh media dekat sana...tak malu ke? Ian suka la menconteng arang dekat muka mummy dengan daddy ha?" Marah tengku aishah.
"Ma, i never expect there were many media. We just go there for holiday. Bukannya pergi sana nak jual muka semua." kata rayyan geram dan bela diri sendiri
"Then? If u know ada media,tak boleh ke pergi dari situ? Mesti ke nak teruskan je adegan sweet sweet tu? Malu mummy dengan daddy tahu tak!!" marah tengku aishah lagi.
"Okay im sorry okey, after this i will not doing it anymore!" Kata rayyan meyakinkan mummy dia.
"Mummy dengan daddy dah decide. kami nak rayyan kahwin dengan perempuan pilihan kami. weddingnya akan berlansung 2weeks from now!" Kata tengku aishah tegas.
"WHAT!!!!" jerit rayyan kuat.
"Yes!! If ian taknak kahwin, money, car, card and all of it daddy akan tarik balik." kata tengku sulaiman tegas.
"Please dont do this to me. Ian still tak ready nak jadi suami orang." kata rayyan tak puas hati .
"Kalau ian taknak....kereta daddy tarik, card credit daddy block..u want i do it for u?" Tanya tengku sulaiman yang dah pun cabar rayyan.
Rayyan diam dengan apa yang daddy dia cakap tu.
"U guys joking right?" Tanya rayyan dan senyum dekat orang tua dia.
"Ada nampak muka daddy bergurau ke sekarang?" Tanya tengku sulaiman.
Dan lagi sekali terdiam rayyan dibuatnya.
"Jadi apa keputusan ian? Yes or no? Dont worry segala persiapan mummy akan buat. Ian just nanti salam dengan tok kadi dan fitting baju pengantin je." kata tengku aishah semangat.
"Fine!! But ian taknak sesiapa pun tahu pasal majlis ni!! dan ian nak akad nikah je!! no pelamin! no sedara mara know about this. just that!" Kata rayyan tegas.
"Rayyan...are u sure? Just akad nikah? No other relative know?" Tanya tengku aishah terkejut dengan apa yang rayyan minta.
"Yes!! Ian taknak sesiapa tahu pasal benda ni....ian taknak!" Kata rayyan tegas.
"Ian!" Jerit tengku aishah.
"Please mummy, u were the one who ask me to get married. than when i put this condition, u guys did not agree." kata rayyan pula.
"Okay if u say so. mummy setuju dengan keputusan ian.but mummy nak ian janji jangan ceraikan dia dalam masa setahun walaupun ian tak suka dia...mummy pasti dalam setahun ian akan sayang dan cintakan dia." kata tengku aishah dekat anak dia.
"Wait and see." kata rayyan dan dia masuk dalam bilik dia semula.
END FLASHBACK
Mereka adakan majlis akad nikah dimasjid belah keluarga nurin dan tak buat dekat kuala lumpur langsung.
Majlis akad nikah tu pun dah 2jam berlalu. Rayyan terus baring atas katil milik isterinya itu
'Kerasnya katil.' marah rayyan dalam hati.
Nurin pada waktu itu baru masuk bilik tidur dia dan agak terkejut bila lelaki yang dia tak pernah kenal jadi suami dia.
"Bila awak masuk?" Tanya nurin dan berdiri dimeja solek.
"Asal? Aku tak boleh nak masuk bilik isteri aku?" Kata rayyan pedas dan jeling nurin.
"Eh tak, saya tak cakap macam tu pun. awak kalau nak mandi, pergi la mandi." kata nurin ramah.
"Sorry la, aku tak mandi dekat rumah kampung macam ni. Aku tak selesa." Ujar Rayyan berlagak.
"Tahu awak tak selesa, tapi awak nak ke tidur tak mandi? Badan awak selesa ke?" Tanya nurin lagi.
"Wei perempuan! Ni badan aku suka hati aku la nak mandi atau taknak!! kau ingat erk, aku kahwin dengan kau pun sebab terpaksa, ingat tu!! aku tak kenal kau siapa, entah mana mummy kutip kau pun aku tak tahu." Marah rayyan pedas.
"Maaflah buat awak marah." ucap nurin dan tunduk pandang lantai.
"Kau keluar, aku nak tidur." halau rayyan. Nurin anggukkan kepala dia. Telekung dicapai dan nurin keluar dari bilik tidur dia.
"Umi, nurin nak solat dalam bilik umi boleh?" Tanya nurin minta izin.
"Bilik kamu?" Tanya umi nurin.
"Suami nurin tidur, taknak ganggu dia. Lagipun tak biasa la umi." kata nurin dan senyum dekat umi dia.
"Ha iyelah kalau macam tu. kamu masuk la solat dalam bilik umi." kata umi.
"Okey umi, terima kasih." jawab nurin dan melangkah ke bilik uminya.
(...)
2hari selepas itu, rayyan dan nurin mula bergerak balik ke KL. Semasa dalam perjalanan, rayyan langsung tak bercakap dengan nurin, dan rayyan bawa kereta laju gila.
"A-wak boleh tak berhenti sekejap? Saya nak pergi toilet." tanya nurin minta izin.
Tapi rayyan abaikan nurin malah buat buat tak dengar.
"Awak!" panggil nurin lagi tapi suara dia agak tinggi dan kuat.
"Kau ni menyusahkan!!" Marah rayyan dan mula masuk kesimpan tepi dan mula masuk dalam kawasan R&R.
Rayyan mula parking kereta dia diruang kosong.
"Awak tunggu sekejap ye." kata nurin dan buka seatbelt.
"Aku bagi kau 5 minit je, lambat balik sendiri!" Arah rayyan serius.
Nurin anggukkan kepala dia dan turun dari kereta. Nurin ke tandas. Selepas 3minit,nurin datang semula ke kereta yang rayyan parking tu dan dapati bahawa
BERSAMBUNG
SO NI BARU PROLOG..TUNGGU JE LA PART 1
HEHEHE NI CERITA BARU,HARAP KORANG BOLEH SUPPORT MY NEW FANFIC
JANGAN LUPA VOMMENT OKEYY ❤
YOU ARE READING
[EBOOK] Tanpa KerelaanKu
RomanceHIGHEST RANKING 👑 -3 IN HARTA (18/10/2019) -2 IN CERAI (30/11/2019) -2 IN TENGKU (16/2/2020) -2 IN MATI (11/3/2020) -1 IN CINTA (14/6/2020) ----------------------------- Mengisahkan tentang seorang perempuan yang bernama nurin dipilih oleh kelua...