30- balik masak

4.6K 155 48
                                    




"Awak main main kan?" Tanya nurin dan senyum dekat firdaus.

"Nope! Saya memang suka awak! Masa awak jadi maid dekat rumah parents saya lagi. Saya sedar awak dah kahwin tapi tak salah saya usaha untuk dapatkan awak." Ujar firdaus lagi dan kalini serius.

"Tapi saya dah cakap saya takkan terima sesiapa buat masa sekarang." Jawab nurin rasa bersalah.

"Kenapa? Sebab awak masih tunggu rayyan?" Tanya firdaus agak tak puas hati.

"Nurin!" Panggil seseorang. Nurin dan firdaus pandang ke arah suara tu dan orang itu adalah rayyan. Membesar mata nurin bila dia nampak rayyan kini depan dia.

"Macam mana awak tahu saya dekat sini?" Tanya nurin terkejut.

"Im your husband, ofcourse i know. So mr firdaus, i need to bring my wife back now." Ujar rayyan dan terus capai tangan nurin. Rayyan terus berlalu dari situ dan dia tarik nurin sekali.

"Let her go!" Ujar firdaus serius.

"She my wife so aku lagi berhak atas dia!" Tekan rayyan serius.

"Rayyan! Rayyan! Lepaskan sayalah!" Marah nurin tapi perlahan.

"Why would i? Awak still isteri saya, saya tak ceraikan lagi. And i will never divorce u, my dear." Ujar rayyan dan senyum dekat nurin.

"Tapi dari cara awak dulu, awak yang nak buang saya!" Marah nurin.

"No! Im not!" Jawab rayyan dan mereka berdua ke kereta rayyan.

"Kenapa saya nak kena naik kereta ni? Saya taknak!" Marah nurin dan memberontak.

"Sayang nak balik macam mana? Abang hantarkan ye?" Ujar rayyan dan senyum dekat nurin.

"Saya nak balik sendiri." Ujar nurin.

"Kenapa nak bazirkan duit bayar grab semua tu, naik dengan abang ye, free lagi tau." Ujar rayyan masih perangai mengada.

"Awak ni dah kenapa?" Marah nurin.

"Nothing, abang nak pikat semula hati sayang tu." Jawab rayyan.

"Saya taknak balik dengan awak!" Bangkang nurin.

"Tak baik melawan cakap suami, berdosa tau." Tegur rayyan dan senyum dekat nurin. Nurin mengalah dan pegang pemegang pintu kereta.

"Kata nak hantar, bukalah pintu cepat." Marah nurin tak sabar. Rayyan terus tersenyum lepas nurin cakap macam tu. Rayyan mula buka lock kereta dia dan nurin terus masuk dalam kereta.

"Hantar saya dekat area-" ayat nurin tak habis bila rayyan pegang tangan nurin dan pandang nurin dengan senyuman yang paling manis.

"Abang nak bawa sayang balik rumah kita." Ujar rayyan.

"Rumah kita? Since when?" Tanya nurin dan jauhkan tangan dia dari tangan rayyan.

"Sejak kita kahwin." Jawab rayyan.

"Bukan rumah awak dengan elyana?" Tanya nurin.

[EBOOK] Tanpa KerelaanKuWhere stories live. Discover now