7- kopi nasi

5.5K 195 39
                                    




Seminggu dah berlalu dan pada petang itu, rayyan dan elyana akan pulang ketanah air selepas seminggu honeymoon di kota paris. Semasa ketiadaan rayyan dan elyana, nurin juga bekerja seperti biasa dan setiap kali nurin bekerja dirumah tengku sofea, firdaus anak tengku sofea pasti akan berbual dengan dia.

Sebelum pak mat ambil pasangan 2 sejoli itu, nurin mula melangkah ke dapur dan bawa keluar bahan basah dan diletakkan kedalam singki. spagheti yang dia baru beli semalam dia bawa keluar.

Air ditahan didalam periuk, sehingga penuh nurin letakkan diatas injuction cooker. button ditekan dan nurin masukkan spageti tu dan mula rebus sehingga spageti tu masak. sementara nak bagi spageti masak, nurin mula potong sosej dan sebagainya.

Setelah 1jam berperang masak dekat dapur, akhirnya nurin mula hidang spageti tu atas meja dan selesai saja hidang, rayyan dan elyana masuk dalam rumah.

"Selamat pulang." sapa nurin gembira dan senyum dekat mereka berdua.

Nurin dapat lihat muka rayyan monyok manakala elyana seakan penat. sebaik sahaja elyana masuk, dia terus panjat tangga, selang beberapa minit elyana turun semula dengan beberapa helai baju.

"Sayang, u really need to go? Kita baru balik kan? Taknak spend time dekat rumah pula ke?" Tanya rayyan seakan memujuk elyana.

"B, i really sorry!! This is my work! Bukan suka suka B. i tired too but i have to." jawab elyana dan duduk atas peha rayyan.

"Tak boleh ke cakap lagi sehari dua u pergi pulak?" Tanya rayyan lagi.

"I did, but my boss tak bagi. don't worry okay, i just go there for 1week or less. i promise." pujuk elyana dan cium pipi rayyan sekilas.

"Sayang!!" Rengek rayyan dan kepala rayyan sandarkan dekat bahu elyana, nurin yang tengok tu mula sedih kepada diri sendiri.

"I promise okay B. I will be back as soon as posibble okay?" Pujuk elyana lagi dan ramas rambut belakang rayyan.

"Fine!! But make sure when u arrive call me!" pesan rayyan.

"I will B. don't worry." ucap elyana dan lagi sekali cium pipi rayyan.

"I will send u to the airport." ucap rayyan.

"No! I will drive. B kan baru sampai, B rehat je okay?" Pujuk elyana lagi dan elyana dapat dengar rayyan mendengus perlahan.

"Fine! bye sayang." ucap rayyan dan cium pipi elyana.

Elyana bangun dari peha rayyan dan nak keluar dari rumah semula.

"El, awak taknak makan dulu?" Tanya nurin yang dari tadi diam membisu dekat meja makan.

"Nurin, sorry i really need to go. saya hutang dulu ye spageti awak tu. nanti saya balik awak masakkan spageti tu untuk saya boleh?" Ujar elyana dekat nurin dan nurin hanya anggukkan kepala dia.

"Great!! Bye see u again nurin." ujar elyana dan terus keluar dari rumah itu.

Dan kini dalam rumah itu tinggal mereka berdua iaitu rayyan dan nurin.

"A-wak nak makan ke? S-aya dah siap masak dah." ujar nurin gagap.

"Masak apa?" Tanya rayyan dan jeling nurin

"Spageti!" jawab nurin.

Rayyan bangun dari sofa tu dan hampiri meja makan, rayyan duduk dekat meja makan tu dan tengok je spageti yang dah terhidang atas meja tu.

[EBOOK] Tanpa KerelaanKuWhere stories live. Discover now