★
★
★
★Pada malam itu, nurin tidur diatas katil bersama aiman manakala firdaus tidur disofa yang ada didalam wad aiman itu.
Firdaus masih memikirkan dengan apa yang nurin cakap siang tadi, iaitu nurin akan cuba terima dia.
Gila tak happy bila crush cakap dia akan cuba terima kita, maknanya apa, crush akan suka kita balik. Pergh!!! 4 tahun menunggu akhirnya dapat crush!
(...)
pagi itu, nurin suap aiman sarapan manakala firdaus keluar cari sarapan untuk dia dan nurin.
Pintu wad aiman dibuka dari luar dan terpancul rayyan.
"Daus, aiman dah boleh keluar sekejap lagi. Doktor cakap suhu badan dia dah menurun dah." Ujar nurin. Dia tak tengok pun siapa yang masuk tadi.
"Apa kaitan aiman dengan sayang?" Tanya rayyan. Nurin yang tengah suap aiman terhenti malah degupan jantung nurin berdegup laju.
"Buat apa dekat sini? Awak tak berhak ada dekat sini!" Marah nurin.
"Jawab abang! Apa kaitan aiman dengan sayang! Dia anak angkat firdaus kan? Kenapa sayang nak kena jaga?" Tanya rayyan serius.
"Suka hati saya la nak jaga anak siapa pun! Yang penting tiada kaitan dengan awak! So please keluar!" Marah nurin.
"Answer first, then abang akan pergi." Balas rayyan serius.
"Saya taknak jawab, saya nak awak keluar dari sini! Keluar!" Marah nurin serius.
"Mama!" Ujar aiman dan muka takut. Dia tak pernah tengok mama dia segarang ni.
"Saya nak awak keluar sekarang! Keluar!" Halau nurin serius. Muka dah berubah lagi marah.
"Kenapa aiman panggil sayang mama? Anak sayang kan? What i means is anak abang kan? Dan anak kita kan sayang?" Tanya rayyan. Dia tersenyum dengan berita gembira ni.
"Since when aiman anak awak? Aiman anak firdaus! Awak sendiri yang geli dengan saya, awak sendiri kutuk saya kata saya ni nak jual badan dekat sesiapa je untuk dapatkan duit. So yeah, saya buat benda terkutuk ni dengan firdaus dan ni anak kami berdua. Jadi awak boleh keluar sekarang dan jangan sesekali muncul depan saya lagi. Saya taknak tengok muka awak lagi. Dan saya nak awak ceraikan saya! Saya dah tak larat dah nak hidup macam ni, so please let me go!" Marah nurin dan tanpa sedar air mata dia menitis.
"Mama!" Ujar aiman dan terus rangkul badan mama dia.
"I will do anything to get you and my son back. Btw thank you sayang sebab besarkan anak abang. Aiman, papa pergi dulu ye sayang." Ujar rayyan dan keluar dari wad aiman. Rayyan duduk dekat kerusi bahagian luar wad dan menangis dekat situ.
"Ya allah, syukur alhamdullilah aku ada anak ya allah." Ucap rayyan bersyukur dan menangis dekat situ manakala nurin dah menangis macam apa bila rayyan dah tahu pasal asal usul aiman.
(...)
sebaik sahaja firdaus masuk semula dalam wad, firdaus nampak nurin tengah menangis. Firdaus segera hampiri nurin.
YOU ARE READING
[EBOOK] Tanpa KerelaanKu
RomanceHIGHEST RANKING 👑 -3 IN HARTA (18/10/2019) -2 IN CERAI (30/11/2019) -2 IN TENGKU (16/2/2020) -2 IN MATI (11/3/2020) -1 IN CINTA (14/6/2020) ----------------------------- Mengisahkan tentang seorang perempuan yang bernama nurin dipilih oleh kelua...