★
★
★
★Rayyan mula balik ke rumah dengan sejambak bunga matahari yang dia beli dikedai bunga tadi. Rayyan mula meletakkan bunga matahari disetiap pasu yang ada dalam rumah tu. Atas meja makan, dapur, atas meja depan tv dan diatas almari tepi pintu. Dia tak pernah nak terfikir untuk hias bunga dalam rumah dia, tapi disebabkan dia rindu nurin sangat sangat, dia sanggup hias rumah dia dengan bunga matahari tu, supaya dia dapat rasa bahawa nurin berada dekat situ jugak.
"Assalammualaikum, along!" Ucap raiyana dan masuk dalam rumah rayyan.
"Wow! Bunga matahari, cantiknya. Ni kalau mummy nampak ni mesti mummy suka." Ujar raiyana sambil tengok rumah along dia yang wangi dengan bau bunga matahari itu.
"Kenapa datang?" Tanya rayyan bersahaja.
"Saja, mummy suruh melawat along. Along masih rindu kak nurin ke?" Tanya raiyana dan renung along dia.
"Hurm, as u can see." Ujar rayyan dan minum air fresh orange.
"Mummy risaukan along tahu tak. Dulu along setiap minggu balik rumah. Now along duduk sini je setiap minggu. Along tak risaukan kesihatan along ke? Mummy daddy risaukan along tahu tak!" Bebel raiyana.
"Along okey. Along tak pergi mana pun. Pergi johor then balik kl balik. Tak pergi mana pun." Ujar along dan masih minum air.
"Along, pakcik daud dah cakap kan kak nurin dah lama tak balik. Kenapa along masih nak pergi sana? Pergi la 2minggu sekali, bukan every week. Along tak penat ke? Tak jaga kesihatan ke?" Bebel raiyana lagi.
"Along pergi sana bukan buat apa pun, jagakan rumah umi juga, rumah mak mertua along. Rai tak perlu risau. Along tahu jaga kesihatan along." Ujar rayyan lagi.
"Ish, susah betul la kalau cakap dengan along ni. Mummy pesan, suruh cakap dekat along yang minggu ni balik kampung tok. Mummy cakap maksu nak buat majlis tahlil darwish." Ujar raiyana.
"Along tak pergi." Jawab rayyan selamba.
"Along nak bagi alasan apa? Busy? Banyak kerja? Abang daus pun pergi, along tak pergi? Abang daus pun ceo, along pun sama. Pergi, jangan kecilkan hati maksu tu. Dia nak semua ada dekat sana." Pesan raiyana lagi.
"Along taknak pergi, along nak pergi johor. Nak tunggu nurin dekat sana." Ujar rayyan lagi.
"Kan pakcik daud dah cakap, kalau kak nurin balik, pakcik daud akan call along. Sabar la. Kalau along degil, rai ajak mummy daddy tidur sini." Bebel raiyana lagi.
"Fine! Okay! Along pergi puas!" Jawab rayyan geram.
"Great! Rai gerak dengan along nanti. Ambil rai dekat rumah mummy, jangan lupa tau!" Ujar raiyana lagi.
"Iye iye. Dah pergi balik." Halau rayyan.
"Nak balik la ni. Bye!" Ucap raiyana dan keluar dari rumah rayyan tu.
(...)
seperti biasa, firdaus akan makan tengahari dekat rumah nurin.
"Awak, boleh tak hujung minggu ni kami nak balik kampung? Saya nak ziarah kubur kawan saya, lepastu duduk sana 2atau 3hari. Umi rindu dengan rumah dia dekat sana." Tanya nurin minta izin.
YOU ARE READING
[EBOOK] Tanpa KerelaanKu
RomanceHIGHEST RANKING 👑 -3 IN HARTA (18/10/2019) -2 IN CERAI (30/11/2019) -2 IN TENGKU (16/2/2020) -2 IN MATI (11/3/2020) -1 IN CINTA (14/6/2020) ----------------------------- Mengisahkan tentang seorang perempuan yang bernama nurin dipilih oleh kelua...