46- Rancangan

3.1K 108 23
                                    




Pada malam itu, rayyan video call dengan nurin, tapi nurin tak cakap langsung, dia bagi telefon dia dekat aiman dan dia tengok tv.

"Aiman mama buat apa?" Tanya rayyan.

"Mama tengok tv. Papa nak cakap dengan mama ke?" Tanya aiman polos.

"Haah." Balas rayyan.

"Mama, papa nak cakap." Panggil aiman.

"Suruh je papa cakap, mama dengar." Balas nurin.

"Papa, mama suruh papa cakap." Balas aiman.

"Hurm, sayang jangan degil boleh tak? Abang nak tengok muka sayang sekejap je." Rayu rayyan.

"Cakap je! Tak puas ke tengok muka tak cantik saya ni!" Perli nurin.

"Fine! Ni sayang abang nak pesan, jaga diri! Jangan buka pintu dekat sesiapa yang agak pelik! Dan abang nak cakap please believe me whatever you heard. Please believe me." Ujar rayyan serius.

"Okay! Firdaus dah pesan benda sama." Jawab nurin bersahaja.

"Dan sayang, i love you and sorry." Ucap rayyan perlahan tapi masih dapat didengari oleh aiman dan nurin.

"Aiman, go sleep now! Dah lewat dah ni! Aiman tolong jaga mama untuk papa ye sayang, i love u too anak papa." Ucap rayyan dan aiman tersenyum.

"Okay papa! Bye bye! Sweet dream!" Balas aiman. Rayyan matikan video call tu dan aiman bagi telefon dekat mama dia semula.

"Dah jom tidur." Ajak nurin.

(...)

pagi tadi, nurin bangun awal seperti biasa. Selepas selesai solat subuh, nurin tidur semula.

Dia bangun semula selepas jam 10pagi, itupun aiman kacau kacau dia tidur.

"Kenapa sayang? Lapar ke?" Tanya nurin dan aiman anggukkan kepala dia.

"Aiman mandi then kita sarapan dekat bawah ye."ujar nurin dan aiman segera turun dari katil dan masuk dalam bilik dan mandi. Nurin bangun dan mula capai sikat dan sikat rambut dia.

TOK TOK TOK

Dalam elok nurin sikat rambut, ada orang ketuk pintu bilik hotel dia. Nurin melangkah ke pintu, tanpa lihat dilubang pintu nurin terus buka dan cukup membuatkan dia terkejut dengan apa yang dia jumpa sekarang.

(...)

"So daus, apa rancangan kau?" Tanya rayyan risau.

"Aku still tak dapat idea lagi." Ujar firdaus yang juga risau.

"Hafiz, kau?" Tanya rayyan dan pandang kearah rayyan.

"Nope! Aku malas nak fikir, sebab kau punca buah hati aku pergi!" Ujar hafiz yang masih tak puas hati hal ni.

"Aku tak buatlah!! Kau faham tak? Kalau aku buat aku sampai sekarang akan ingat dia! Malah kau pun aku akan buat la benda sama sebab kau rapat dengan dia!" Tengking rayyan.

[EBOOK] Tanpa KerelaanKuWhere stories live. Discover now