28- sembunyi jumpa

4.9K 144 41
                                    




setelah perjumpaan rayyan dan nurin pada minggu lepas, minggu ini rayyan masih datang ke pejabat firdaus untuk jumpa dengan nurin. 

"kenapa awak datang?" tanya nurin seperti marah dan tak selesa dengan kedatangan rayyan dekat situ.

"saya nak bawa awak pergi lunch." ujar rayyan dan senyuman masih kekal terukir dibibir walaupun nurin tidak suka akan kehadiran dia dekat situ.

"tapi saya tak dapat nak join awak pergi lunch, saya busy lagipun saya dah janji dengan someone nak lunch dengan dia." ujar nurin geram.

"can i ask you who?" tanya rayyan ingin tahu.

"kawan saya. kalau saya cakap awak tak kenal. lain kali kita lunch sekali, saya memang tak dapat nak join awak." tolak nurin.

"ouh, but i really hope u can join me sebab mummy dengan raiyana nak jumpa awak. they miss you." ujar rayyan dan kerja yang dilakukan nurin terhenti.

"they know that you already find me?" tanya nurin.

"yes they know. i told them." ujar rayyan semangat.

"but saya tak sedia nak jumpa rai dengan mummy. later okay. now saya nak awak pergi. semua staf tengah tengok saya dengan awak, saya taknak ada gosip murahan antara saya dengan awak. please, im beggin you to stay away from me. kalau nak jumpa dekat luar bukan dekat sini." ujar nurin dan merayu ekat rayyan.

"i will fulfill all your wishes as long as you give me your number, senang supaya saya dapat contact awak." ujar rayyan dan sempat jeling mata dekat nurin. disebabkan nurin nak rayyan pergi dari situ, nurin beri nombor telefon dia dekat rayyan.

"jangan datang sini untuk jumpa saya kecuali awak ada urusan dengan firdaus, bos saya." ujar nurin seakan amaran.

"okay sweetheart, bye and take care and please miss me okay." ujar rayyan dan meninggalkan perkarangan pejabat firdaus, sebelum itu, rayyan sempat kenyit mata dia dekat nurin.

(...)

seperti yang dijanjikan, nurin lunch dengan kawan dan orang itu ialah hafiz fitri.

"awak cakap ada hal penting yang awak nak jumpa saya, kenapa?" tanya nurin sebaik sahaja mereka selesai pesan makanan mereka.

"pasal kematian amelia natasha, kawan awak dan girlfriend saya." ujar hafiz serius.

"awak dah jumpa siapa pembunuh dia?" tanya nurin.

"yes dan dah lama cuma saya masih siasat kes ini dan betul sangkaan saya selama ni." ujar hafiz.

"so boleh saya tahu siapa?" tanya nurin ingin tahu.

"elyana suraya." jawab hafiz dan berita ini cukup mengejutkan nurin irdina.

"kenapa awak terkejut sangat? awak kenal ke?" tanya hafiz.

"kenal, bekas madu saya. dan saya sendiri tak tahu dia dekat mana sekarang. saya dah lama tak nampak muka dia didepan majalah." ujar nurin jujur.

"dia bersembunyi sekarang. dia tahu saya tengah cari dia." jawab hafiz jujur juga.

"awak buat apa dekat dia? please dont do bad thing to her." pinta nurin seakan merayu.

"tak buat apa pun, bagi amaran je. disebabkan dia, kawan baik awak mati. disebabkan dengki kawan kita mati. jangan risau saya tak buat benda jahat pun dekat dia. cuma ugut sikit sikit je." ujar hafiz relex.

"awak nak balas dendam? macam tu? awak nak bunuh elyana sebab dia bunuh tasha. macam tu?" tanya nurin tak setuju dengan rancangan hafiz.

"tak, saya tak akan bunuh dia. saya takkan kotorkan tangan saya untuk bunuh dia. saya cuma nak ajar dia macam mana hidup bila ada orang lain yang tutup periuk nasi orang. awak tak tahu macam mana seksanya hidup tasha dulu. disebabkan hasad dengki, tasha mati. elyana dia dah rampas segala galanya milik tasha nurin. elyana tu tabur pelbagai jenis fitnah dekat tasha dengan bukti walaupun benda tu tak benar. benda ni kecoh sangat nurin, awak tak tahu sebab awak kan jenis tak suka hiburan semua ni, tapi tasha mati bunuh diri sebab dia dah taknak malukan keluarga dia. dia sendiri cakap dengan saya yang dia tak tahu nak berdepan dengan orang tua dia macam mana. sekarang awak nak backup bekas madu awak. awak sedar tak, sebab dia aiman dah tak kenal siapa ayah kandung dia. awak sedar tak!" marah hafiz geram dan membuatkan nurin pelik dengan ayat terakhir hafiz itu.

[EBOOK] Tanpa KerelaanKuWhere stories live. Discover now