★
★
★
★Malam itu, rayyan nurin dan aiman mula bersiap dan keluar pergi shopping. Seperti yang rayyan cakap, mereka akan shopping sepuas puasnya malam itu.
Setelah semuanya selesai, mereka pulang. Aiman dah pun tertidur diseat belakang manakala nurin duduk diseat hadapan.
"Sayang pasti ke baju yang sayang beli tu cukup?" Tanya rayyan dan sempat pandang nurin disebelahnya.
"Hurm!" Sahut nurin.
"Ouh sayang, abang nak tanya boleh?" Tanya rayyan dan membuatkan nurin pandang rayyan.
"Tanya apa?" Tanya nurin.
"Sayang kena hafiz fitri ke? Mana sayang kenal?" Tanya rayyan lagi.
"Kenal, kawan baik saya masa dekat kampung. Kenapa tanya? Kenal ke?" Tanya nurin.
"Kenal. Lelaki tu yang buat elyana curang dengan abang. Tapi alhamdullilah sebab dia, abang masih setia dengan sayang." Ujar rayyan lega.
"Dia buat tu bersebab." Ujar nurin dan membuatkan kening rayyan berkerut.
"Bersebab? Sebab apa?" Tanya rayyan ingin tahu.
"Awak kenal amelia natasha?" Tanya nurin dan lagi sekali kening rayyan berkerut.
"Siapa pula amelia natasha tu? Apa kena mengena?" Tanya rayyan pelik.
"Awak kenal atau tak?" Tanya nurin hampir tinggikan suara.
"Tak kenal. Boleh tak jangan nak tinggikan suara? Aiman tidur tu." Ujar rayyan tenangkan nurin.
"Pasti tak kenal?" Tanya nurin lagi dan rayyan anggukkan kepala dia.
"Fine, saya cerita. Tapi terserah kalau awak ingat atau tak." Ujar nurin serius.
"Okay abang dengar." Ujar rayyan.
"Amelia natasha, kawan baik saya dekat kampung dan dia juga kekasih hafiz fitri tu. Diorang berdua datang KL sebab impian tasha nak jadi model. Selepas beberapa bulan, tasha berjaya jadi model. Tapi impian dia musnah sebabkan seseorang." Cerita nurin dan ayat akhir tu dah pandang rayyan dah.
"Siapa yang musnah impian kawan baik sayang tu?" Tanya rayyan yang layankan cerita isterinya, nurin irdina.
"Elyana suraya." Ujar nurin dan cukup membuatkan rayyan terkejut dengan apa yang nurin cakap.
"Elyana?" Tanya rayyan seakan terkejut dengan berita ni.
"Yes, bekas isteri awak!! Dia dah bunuh kawan baik saya sendiri! Dan sebab itu hafiz nak balas dendam dekat elyana dan awak. Malah hafiz tahu saya isteri awak! Dan kalau awak nak tahu elyana cakap awak pun terlibat dalam kes pembunuhan tasha." Ujar nurin serius dan lagi sekali rayyan terkejut dengan berita ni.
"What?! Abang tak kenal pun siapa amelia natasha, kenapa abang pun boleh terlibat?" Tanya rayyan serius.
"Dia cakap, awak upah orang untuk malukan tasha dan disebabkan itu dia mati sebab dia dah malu sangat. Awak penyebabnya rayyan iskandar!" Ujar nurin serius.
YOU ARE READING
[EBOOK] Tanpa KerelaanKu
RomanceHIGHEST RANKING 👑 -3 IN HARTA (18/10/2019) -2 IN CERAI (30/11/2019) -2 IN TENGKU (16/2/2020) -2 IN MATI (11/3/2020) -1 IN CINTA (14/6/2020) ----------------------------- Mengisahkan tentang seorang perempuan yang bernama nurin dipilih oleh kelua...