37 - Holiday I

3.8K 145 28
                                    




Petang itu, rayyan bermain dengan aiman manakala nurin hanya tengok tv. Dia langsung tak bercakap dengan rayyan.

"Aiman, kita pergi bercuti nak?" Tanya rayyan dekat aiman.

"Bercuti dekat mana papa? Mama ikut tak?" Tanya aiman.

"Nanti papa tengok kita bercuti dekat mana. Mama mestilah ikut. Aiman nak bercuti dekat mana?" Tanya rayyan riang.

"Aiman tak kesah dekat mana mana, yang penting dengan papa dan mama." Ujar aiman riang.

"Kita pergi pantai nak?" Tanya rayyan dan aiman segera anggukkan kepala dia.

"NAK!!! Mama! Papa nak bawa kita pergi bercuti!" Sorak aiman happy dan hampiri nurin.

"Bercuti?" Tanya nurin pelik dan pandang rayyan.

"Haah mama. Papa cakap papa nak bawa kita pergi pantai.." ujar aiman seronok.

"Dah kenapa nak bercuti tiba tiba?" Tanya nurin.

"Nak spend time dengan sayang dan anak abang dan abang nak tebus semua kesalahan abang dekat sayang." Ujar rayyan dan mencangkung depan nurin.

"Tak de agenda lain?" Tanya nurin dan rayyan geleng kepala.

"Boleh ye? Kalau sayang setuju esok kita pergi sana." Ujar rayyan dan membuntang mata nurin.

"Takkan rancang harini esok terus nak pergi?" Tanya nurin pelik.

"Yes, i can do anything to u. So tell me sayang setuju atau tak?" Tanya rayyan.

"Setuju. Tapi bookkan 2bilik. Lepastu awak spend time dengan aiman je. Saya taknak termasuk langsung dengan agenda awak masa dekat sana." Ujar nurin serius.

"2bilik? Ala sayang! Sayang still isteri abang kan, kenapa nak tidur asing asing?" Rengek rayyan.

"Ish fine, satu bilik tapi awak tidur atas lantai saya dengan aiman tidur atas katil." Ujar nurin lagi serius.

"Ala sayang!" Rengek rayyan tapi nurin terus tenung rayyan dengan pandang serius.

"Fine, abang tidur bawah." Akur rayyan.

"Kos perbelanjaan semua awak tanggung kan?" Tanya nurin lagi.

"Ofcourse sayang.. sayang nak shopping dekat sana semua abang akan tanggung." Ujar rayyan teruja.

"Okay.. ni mummy dengan daddy jadi datang ke?" Tanya nurin. Rayyan angkat bahu dia tanda tak tahu. Rayyan bangun dan duduk disebelah nurin manakala aiman disebelah kanan nurin.

"Kenapa sayang tanya? Tak sabar nak jumpa mummy dengan daddy ke?" Tanya rayyan dengan sengihan.

"Tak, awak culik saya dengan aiman dengan alasan mummy daddy nak jumpa. Sekarang awak cakap awak nak bawak pergi holiday pulak." Ujar nurin geram.

"Ouh nanti abang tanya mummy jadi datang tak. Kalau mummy daddy datang malam ni, sayang nak masak apa?" Tanya rayyan saja ingin borak dengan nurin.

"Tak tahu. Kalau jadi datang. Kalau tak jadi saya relex je la." Ujar nurin selamba.

"Ouh sayang punya baju dengan baju aiman cukup tak? Nak pergi shopping tak?" Tanya rayyan.

"Cukup!" Balas nurin sepatah.

TING TONG

Rayyan berdiri dan melangkah ke pintu. Hari ini menandakan hari ahad jadi orang gubah bunga datang pada hari itu.

[EBOOK] Tanpa KerelaanKuWhere stories live. Discover now