42 - Takut

3K 112 9
                                    




Selepas firdaus selesai main basketball, mereka bertiga terus balik ke rumah.

"Nurin, kenapa awak diam je? Awak okay tak?" Tanya firdaus.

"Takde apa, saya okay." Balas nurin. Nurin bawa keluar telefon dia dan telefon hafiz, tapi hafiz tak jawab.

"Awak sure awak okay? Awak nampak macam takut." Tanya firdaus lagi.

"Daus, hantar saya pergi rumah hafiz sekejap boleh?" Tanya nurin.

"Rumah hafiz? Boleh. Tapi kenapa?" Tanya firdaus lagi.

"Saja. Bosan jadi nak lepak dengan dia." Tipu nurin.

"Okay!" Balas firdaus.

(...)

kini nurin dan aiman telah tiba dirumah hafiz manakala firdaus balik bila nurin suruh firdaus balik.

"Nurin!" Panggil hafiz dari arah belakang.

"Eh hafiz? Awak keluar ke?" Tanya nurin dan terkejut bila dia nampak rayyan dengan hafiz.

"Awak buat apa dekat sini?" Tanya nurin dekat rayyan.

"Saja jumpa kawan kepada isteri abang ni." Ujar rayyan dan berdiri sebelah nurin malah rayyan terus peluk pinggang nurin.

"Papa!" Jerit aiman happy.

"Iye sayang anak apa. Meh sini papa dukung." Ujar rayyan dan dukung aiman lepastu rayyan peluk pinggang nurin semula.

"Nurin, awak buat apa dekat sini?" Tanya hafiz.

"Saya nak tanya awak something." Ujar nurin serius.

"Jom masuk dulu." Ajak hafiz dan mula buka pintu rumah. Selepas pintu dibuka mereka semua masuk.

"Jemput la duduk." Jemput hafiz. Nurin rayyan dan aiman duduk disofa manakala hafiz ke dapur. Selang beberapa minit hafiz datang semula ke ruang tamu.

"Awak nak tanya apa?" Tanya hafiz.

"Pasal elyana." Ujar nurin cukup membuatkan hafiz dan rayyan terkejut tapi mereka kawal

"Kenapa dengan elyana?" Tanya rayyan sambil betulkan duduk aiman.

"Dia sekarang dengan awak kan?" Tanya nurin.

"Haah ye, kenapa?" Tipu hafiz.

"Betul?" Tanya nurin lagi inginkan kepastian.

"Betul!! Kenapa?" Tanya hafiz lagi.

"Alhamdullilah, mungkin pelanduk 2 serupa kot." Ujar nurin dan berkerut dahi hafiz dan rayyan dengar apa yang nurin cakap tadi.

"Apa maksud awak pelanduk 2 serupa?" Tanya hafiz.

"Tadi saya pergi tengok daus main basketball, then saya ternampak kelibat elyana, tapi dah awak cakap dia ada dengan awak, jadi pelanduk 2 serupa la." Ujar nurin lega tapi tak lega bagi rayyan dan hafiz.

"Wait what? Sayang pergi tengok basketball dengan daus?" Tanya rayyan tak percaya.

"Haah, kenapa?" Tanya nurin blur.

"Sayang pergi dengan lelaki lain tanpa pengetahuan abang? Apa nak jadi sayang ni? U still my wife! Where ever you wanna go! Please tell me!! For your safety!" Ujar rayyan serius.

"Awak ni kenapa? Saya pergi tengok basketball je, tempat awam kot." Bahas nurin.

"Iye memang tempat awam, tapi demi keselamatan sayang. Please! Im beggin you!" Rayu rayyan.

"Tak awak ni kena-" "nurin, u should listen to your husband now." Ujar hafiz memotong percakapan nurin.

"Why would i?" Tanya nurin geram.

"U still his wife. Its Okay if u still cant accept it, but if u want to know something, please be nice to him." Ujar hafiz serius.

"Apa maksud awak?" Tanya nurin.

"Kalau awak nak tahu, elyana dia terlepas. Dia dah bebas dan mungkin orang yang awak nampak tadi memang dia." Ujar hafiz dan cukup membuatkan nurin terkejut dengan berita ni.

(...)

sebaik sahaja firdaus parkir kereta dia, 1mesej masuk. Dia mula reply mesej tu.

Firdaus turun dari kereta dan masuk dalam rumah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Firdaus turun dari kereta dan masuk dalam rumah.

(...)

"Hafiz, but how dia boleh terlepas?" Tanya nurin yang masih terkejut. Rayyan turunkan aiman dan dia duduk sebelah nurin tenangkan isteri dia.

"I didnt know, saya dah decide nak hantar dia dekat rumah pemulihan macam tu, but tadi saya dapat call katanya dia terlepas." Ujar hafiz yang turut risau.

"Awak tahu?" Tanya nurin dan pandang rayyan. Rayyan anggukkan kepala dia.

"Dan hafiz minta tolong abang." Ujar rayyan.

"Tolong apa?" Tanya nurin ingin tahu.






















BERSAMBUNG

SORRY MEMANG DECIDE NAK BUAT PENDEK!!!!

HOPE YOU GUYS LIKE IT AND KEEP SUPPORT OKAY!!

LOVE YOU GUYS!!!

P/S : SORRY SEBAB START DARI BAB 37 SUSUNAN TERABUR, SORRY SANGAT SANGAT!!! SO PLEASE MAKE SURE CHECK BAB DULU BEFORE READ OKAY!!

[EBOOK] Tanpa KerelaanKuWhere stories live. Discover now