43- pasar malam + 100K Special 💗

2.8K 131 46
                                    




"Dia minta tolong abang tahan elyana." Ujar rayyan dan cukup membuatkan nurin terkejut.

"What? Awak nak buat macam mana?" Tanya nurin.

"Tak tahu lagi, abang tak fikirkan cara dia lagi. Tapi sayang jangan risau, i will be fine!" Ujar rayyan pujuk nurin.

"Macam mana awak tahu awak akan okey?" Marah nurin.

"I will do anything to make sure yang sayang dengan aiman selamat." Ujar rayyan tapi dalam hati rayyan happy gila bila nurin risau pasal dia.

"Kami takkan selamat kalau awak takde!" Ujar nurin tanpa sedar. Rayyan tersenyum dan terus peluk nurin dan tenangkan nurin.

"Nurin, awak dengan aiman stay dengan rayyan dulu okay?" Ujar hafiz dan nurin anggukkan kepala dia.

"Tapi umi dengan kak tira macam mana?" Tanya nurin risau.

"Saya akan suruh firdaus jagakan umi dengan kak tira." Ujar rayyan.

"Hafiz, awak pasti kita akan selamat?" Tanya nurin risau.

"InsyaAllah!" Jawab hafiz.

(...)

malam itu, nurin dan aiman bermalam dirumah rayyan.

"Sayang nak makan apa apa tak?" Tanya rayyan dekat nurin.

"Harini hari sabtu, kalau nak pergi pasar malam awak nak bawa ke?" Tanya nurin minta izin.

"Pasar malam? Abang tak tahu pasar malam area sini." Ujar rayyan dan tersengih dekat nurin.

"Ada 1 pasar malam dekat belakang tesco sana. Boleh ke?" Tanya nurin minta izin.

"Boleh!! Jom bersiap!" Ajak rayyan.

(...)

sebaik sahaja rayyan turun, terus nurin tergelak dengan pemakaian rayyan.

"Kenapa sayang gelak? Apa yang kelakar?" Tanya rayyan.

"Baju awak! kenapa awak pakai kemeja siap 'tuck in' lagi tu." Jawab nurin dan gelak.

"Eh salah ke?" Tanya rayyan dan tersengih.

"Tak salah tapi pelik la awak pakai baju macam tu malam malam macam ni. Kita nak pergi pasar malam je tau, bukan mall." Ujar nurin dan hampiri rayyan.

"Then can u show me which clothes suitable to wear?" Tanya rayyan dan nurin anggukkan kepala dia.

"Aiman, jom ikut mama jap. Kita tunjuk dekat papa baju yang sesuai pakai pergi pasar malam." Ajak nurin dan aiman lari dapatkan nurin dan rayyan.

(...)

kini mereka telah tiba dipasar malam.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[EBOOK] Tanpa KerelaanKuWhere stories live. Discover now