★
★
★
★
"Finally i meet u." Ujar rayyan dan senyum dekat nurin manakala nurin masih terkejut dengan apa yang dia nampak sekarang."Ian, buat apa dekat sini?" Tanya firdaus cuba kawal riak terkejut dia tu, dia tak sangka yang rayyan akan datang jumpa nurin sekarang.
"Meet u." Jawab rayyan tapi mata dia masih pandang nurin.
"Masuk la dalam bilik aku. Nurin, nanti buatkan air 2." Ujar firdaus dan nurin hanya anggukkan kepalanya.
Rayyan mula masuk dalam pejabat firdaus, sebaij sahaja rayyan masuk, nurin terus kepantry.
"Kau datang sini nak bincang pasal apa? Atau nak jumpa nurin?" Tanya firdaus direct.
"Jumpa nurin. Aku nak bawa dia keluar lunch. Can i?" Tanya rayyan serius.
"I dont think she will follow you, she scared of u." Ujar firdaus dan apa yang firdaus cakap tu betul.
"She will listen to me, im still her husband." Ujar rayyan serius.
"Cakap la dengan dia, pujuk dia." Ujar firdaus pula.
"I will." Ujar rayyan dan mata dia terarah ke arah pintu bila seseorang ketuk pintu pejabat firdaus.
"Masuk!" Suruh firdaus. Nurin buka pintu dan dia masuk dalam pejabat firdaus, dia datang bersama dulang dan 2cawan kopi. Nurin mula menghidangkan air tu dihadapan rayyan dan firdaus.
"Nurin!" Panggil rayyan. Nurin terkejut dan dia pandang rayyan.
"Can i bring you to lunch?" Tanya rayyan dengan suara seakan memujuk.
"Lunch? Maaf. Saya ada hal waktu lunch nanti." Tolak nurin. Bukan apa dia dah janji dengan aiman nak lunch sekali.
"Please, im beggin u. I miss u." Ujar rayyan jujur.
"Maaf, saya betul betul tak dapat nak ikut. Encik firdaus ada, encik firdaus boleh lunch dengan encik rayyan, saya memang tak dapat join." Tolak nurin lagi.
"I want u to join me lunch, if not, saya sendiri akan kacau awak dekat sini." Ujar rayyan dan tanpa sedar dia dah tukar nama panggilan.
Nurin diam dan dia pandang firdaus. Firdaus hanya senyum dekat nurin. Nurin hembus nafas dan dia pandang rayyan.
"Lunch je, lepastu done." Ujar nurin serius.
"Sure!" Jawab rayyan dengan senyuman yang gembira manakala nurin dah masam mencuka.
"Saya keluar dulu." Ujar nurin dan berlalu tinggalkan bilik firdaus, rayyan dan firdaus hanya lihat nurin keluar melalui ekor mata.
(...)
kini rayyan dan nurin berada didalam kereta, mereka berdua bergerak untuk lunch. Keadaan didalam kereta sangat sunyi.
"Thanks." Ucap rayyan.
"Tak makan lagi, kenapa cakap terima kasih?" Tanya nurin serius.
"Sebab sudi keluar lunch dengan saya." Ucap rayyan.
"Kenapa sekarang baru cakap perkataan terima kasih tu? Selama ni awak memang tak hargai saya kan? Ouh lupa masa tu awak dah ada dengan orang yang awak sayang." Ujar nurin sakit hati dan tanpa sedar air mata dia mengalir dipipi.
"Nurin, please. Masatu saya tak reti hargai awak, tapi percayalah, saya dah mula sayang awak tapi saya denied benda tu sebab saya takut saya tak dapat nak jaga awak dengan baik." Ujar rayyan seperti merayu.
YOU ARE READING
[EBOOK] Tanpa KerelaanKu
RomanceHIGHEST RANKING 👑 -3 IN HARTA (18/10/2019) -2 IN CERAI (30/11/2019) -2 IN TENGKU (16/2/2020) -2 IN MATI (11/3/2020) -1 IN CINTA (14/6/2020) ----------------------------- Mengisahkan tentang seorang perempuan yang bernama nurin dipilih oleh kelua...