50- Amnesia

2.8K 101 11
                                    




rayyan memandu sambil cari nurin dan dia nampak nurin tengah duduk dekat bustop. rayyan berhenti depan bustop dan keluar dari kereta. nurin segera bangun dan jalan laju tinggalkan rayyan tanpa fikir yang sekarang ni dia melintas jalan sampai tak tengok kiri kanan.

"sayang!!" jerit rayyan kuat bila kereta terus langgar nurin. rayyan terus dapatkan nurin yang baring atas jalan tar tu dengan kepala berlumuran darah.

(...)

-OR-

"ian, mana nurin?" tanya tengku aishah risau.

"masih dekat dalam." jawab rayyan.

"papa, mana mama?" tanya aiman. aiman dari tadi menangis tak berhenti bila dia tengok baju papa dia berdarah dan mama dia pengsan dekat atas jalan tadi.

"mama dekat dalam sayang, doktor tengah check." jawab tengku aishah.

keluarga firdaus segera datang ke OR begitu juga dengan hafiz fitri.

firdaus dengan hafiz kini berdiri depan rayyan.

"apa jadi? macam mana nurin boleh kena langgar?" tanya firdaus geram.

"dia sendiri yang lari dari rumah!" jawab rayyan.

"mesti ada sebab kenapa dia lari dari rumah!" tengking firdaus.

"aku tertampar dia." jawab rayyan jujur dan firdaus terus pegang kolar baju rayyan.

"kau nak jadi lelaki dayus ke pukul perempuan? kau sedar tak dah berapa kali kau tampar dia!" tengking firdaus.

"daus sudah!! sini hospital!" ujar tengku muzaffar.

"kalau apa apa jadi dekat nurin, siap kau!" ujar firdaus beri amaran.

(...)

nurin kini telah selamat lakukan pembedahan dan telah berada di dalam wad icu.

"kami dah cuba sehabis baik selamatkan puan nurin, kita hanya tunggu dia sedarkan diri." balas doktor itu.

"terima kasih ye doktor." ucap hafiz dan tengku muzaffar serentak.

"papa, aiman nak mama. lamanya mama tidur." rengek aiman dan tengok nurin yang masih terlentang atas katil.

"sabar ye sayang, mama akan bangun nanti sayang." pujuk rayyan.

(...)

-2BULAN KEMUDIAN-

nurin mula buka mata dia secara perlahan lahan.

"mama! papa!! mama dah bangun!!" jerit aiman kuat. rayyan yang mulanya duduk atas sofa terus dapatkan nurin bila aiman jerit.

"aiman jaga mama sekejap, papa nak panggil doktor." ujar rayyan dan keluar dari wad nurin.

"mama!!" jerit aiman happy.

"aiman turun sekejap sayang, doktor nak check mama." ujar rayyan dan dukung aiman yang duduk atas katil nurin tu.

doktor mula check keadaan nurin.

[EBOOK] Tanpa KerelaanKuWhere stories live. Discover now