∆
∆
∆
∆seperti yang dijanjikan, mereka semua datang makan malam dirumah rayyan dan dimasak oleh nurin dan dibantu oleh umi dan mummy malah mama firdaus pun sama.
yang lelaki semua berkumpul diruang tamu kecuali rayyan dan firdaus.
"nurin dah ingat apa apa ke?" tanya firdaus dan rayyan gelengkan kepala dia.
"kalau dia ingat, kau nak buat apa?" tanya firdaus.
"aku akan terus terang dengan dia. dan kalau time tu juga dia nak bercerai, aku akan ikut kehendak dia kalini." ujar rayyan lemah.
"kau nak mengalah macam tu je ke bila dia dah ingat?" tanya firdaus.
"then what u want me to do? apa? ugut dia? dia kalau dia dah ingat dia akan benci aku balik! sekarang boleh la senyum sweet sweet dengan aku, lepas ni kau ingat dia nak sweet sweet lagi ni semua ke? ofcourse not bro!" luah rayyan geram.
"memang lepas dia ingat dia akan benci kau balik, tapi percayalah! kau cinta pertama dia! kau yang ajar dia erti cinta dan sayang!" ujar firdaus pula.
"kau slow talk dengan dia, terang dekat dia slow slow, baik baik. jangan buat dia sampai dia attack kau terus. paling jauh pun dia merajuk je. kalau dia merantau luar negara pun dia akan bawa aiman, dan aiman mesti telefon papa dia, so dont worry la." ujar firdaus seakan memujuk rayyan.
"tapi aku risau kalau dia tanya benda yang aku tak boleh nak jawab. aku risau tu." ujar rayyan risau.
"aku tahu kau boleh. u can do it. kau buat anak reti, takkan nak pujuk bini tak reti." perli firdaus dan rayyan terus jeling firdaus depan dia kini.
"abang daus, along. jom makan! dah siap dah!" jerit raiyana dekat pintu balkoni.
"okay rai." jawab firdaus dan berdiri diikuti rayyan. mereka berdua masuk dalam rumah dan hampiri meja makan.
"abang borak dekat mana?" tanya nurin sebaik sahaja rayyan hampiri dia.
"dekat luar sana, saja ambik angin." jawab rayyan dan cium dahi nurin.
"amboi, nak cium dalam bilik la woi!" perli raiyana dan semua dekat situ ketawa.
"abang, duduk la. kita makan sekali." jemput nurin dan mereka berdua duduk dimeja makan itu.
"mama lapar, aiman nak duduk mana?" tanya aiman dan berdiri sebelah kerusi mama dia.
"mari sini dekat papa!" panggil rayyan. aiman hampiri rayyan dan rayyan dukung aiman duduk atas riba dia.
"ouh nurin, lupa mummy nak kenalkan, ni raihan, adik rayyan yang pertama, yang perempuan ni pulak raiyana adik rayyan kedua." ujar tengku aishah dan nurin hanya senyum sambil pandang mereka berdua.
"kak nurin ingat apa apa lagi tak?" tanya raiyana kepoh seperti biasa.
"belum. kenapa? ada benda yang kak nurin perlu ingat ke?" tanya nurin dan senyum dekat raiyana dan membuatkan semua orang dekat meja makan tu terkejut dengan apa yang nurin cakap.
"banyak! banyak benda!" ujar raiyana gembira.
"apa dia?" tanya nurin melayan kerenah raiyana.
YOU ARE READING
[EBOOK] Tanpa KerelaanKu
RomanceHIGHEST RANKING 👑 -3 IN HARTA (18/10/2019) -2 IN CERAI (30/11/2019) -2 IN TENGKU (16/2/2020) -2 IN MATI (11/3/2020) -1 IN CINTA (14/6/2020) ----------------------------- Mengisahkan tentang seorang perempuan yang bernama nurin dipilih oleh kelua...