33 - Denied

4.4K 151 40
                                    




Nurin hanya pandang rayyan dengan pandangan yang agak marah tapi rayyan tetap senyum dekat nurin.

"Nurin, boleh mummy main dengan aiman?" Tanya tengku aishah dan nurin anggukkan kepala dia.

Tengku aishah hampiri aiman dan mula belai rambut aiman.

"Mama, ni siapa mama?" Tanya aiman yang tak kenal siapakah gerangan mereka.

"Aiman, ni nenek." Ujar nurin dan senyum dekat aiman.

"Nenek? Ramainya nenek aiman." Ujar aiman teruja.

"Suka tak ada nenek banyak?" Tanya tengku aishah.

"Suka!!" Ujar aiman excited. Tengku aishah memeluk aiman.

(...)

apabila nurin tengok aiman seronok main dengan tengku sulaiman, tengku aishah dan tengku raiyana, nurin pandang rayyan dan tarik tangan rayyan keluar dari wad tu.

"Kenapa tak bagitahu saya dulu yang awak nak datang?" Marah nurin.

"Abang tak sabar nak tunjuk aiman dekat mummy dengan daddy, that why i bring them met their grandson." Jawab rayyan.

"Saya dah pernah cakap yang saya masih tak bersedia nak jumpa mummy dengan daddy! Awak memang tak faham bahasa ke?" Marah nurin.

"Abang bawa mummy daddy jumpa aiman, cucu lelaki diorang." Jawab rayyan bersahaja.

"Can i ask you one question?" Tanya nurin serius.

"Sure, soalan apa sayang?" Tanya rayyan dengan senyuman.

"Awak yakin sangat ke aiman anak awak? For your information, lepas saya keluar dari rumah awak tu, saya jumpa firdaus. Then after that kami tidur sekali dan terhasillah aiman. Jadi awak yakin ke aiman anak awak?" Ujar nurin serius.

"Sayang nak tipu ke? Masatu dekat rumah umi, kita buat benda tu and i pretty sure aiman anak abang." Jawab rayyan yakin.

"Eh lupa ke? Awak sendiri suruh saya makan pil perancang sebab awak taknak langsung saya ada anak awak, and yes saya makan pil perancang tu. And now awak takde hak nak cakap aiman tu anak awak!" Marah nurin geram.

"Kalau sayang taknak mengaku yang aiman anak abang, then dont do it, cause i know u will never do it." Ujar rayyan dengan senyuman.

"yakin sangat ni kenapa? saya susah saya miskin jadi saya sanggup buat apa je untuk dapatkan duit." ujar nurin serius.

"but sayang takkan sanggup buat benda terkutuk tu!" ujar rayyan serius.

"saya sanggup untuk saya hidup!" ujar nurin serius.

terdiam rayyan bila nurin dah marah dia.

"sayang please tell me yang aiman anak abang. im beggin u." ujar rayyan seakan merayu dekat nurin.

"how many time should i tell you yang aiman bukan anak awak!" marah nurin lagi.

"nurin? rayyan?" tegur seseorang. nurin pusing belakang dan orang itu adalah firdaus.

"daus!" panggil nurin gembira.

[EBOOK] Tanpa KerelaanKuWhere stories live. Discover now