2-Demam

6.9K 181 16
                                    




"Akak nak tanya apa?" Tanya raiyana.

"Adik beradik rai berapa orang?" Tanya nurin ingin tahu.

"3 orang. along sulung, angah dalam minggu depan sampai la malaysia. rai anak bongsu." jawab raiyana.

"Angah tu lelaki or perempuan?" Tanya nurin lagi.

"Lelaki. Tengku Raihan Firdaus." jawab raiyana.

Nurin anggukkan kepala tanda faham.

"Umur angah dengan rai beza setahun je, dan kitaorang masih belajar,along dengan angah pulak beza 3tahun. rai beza dengan along 4tahun." cerita raiyana tentang adik beradiknya.

"Umur rai berapa?" Tanya nurin.

"21. Along 25tahun, angah 22 tahun
" cerita raiyana lagi.

Nurin sekali lagi anggukkan kepala dia.

"Umur kak nurin berapa?" Tanya raiyana.

"22 tahun. sama dengan angah" jawab nurin dan senyum.

"Ouh, harap akak lain la dari angah. angah selalu buli rai tau akak. tapi yang selalu backup rai along. angah selalu tarik rambut rai, buat hal dengan rai dulu. tapi bila jauh masing masing rindu. tapi bila dekat nak gaduh je." bebel raiyana dan membuatkan Nurin tersenyum dengan apa yang raiyana cerita.

"Akak, akak cerita la pulak pasal akak.rai nak dengar." kata raiyana beriya.

"Cerita akak tak best rai. tak payah dengar la ye?" Kata nurin.

"Ala, tak kira nak dengar jugak." rengek raiyana.

"Rai, asal akak dari kampung je, tak de pun yang menarik. takde adik beradik kandung, yang ada kakak tiri yang entahlah, susah nak cakap. ayah akak dah takde, tinggal umi je." cerita nurin.

Raiyana terdiam dengan apa yang kakak ipar dia cerita.

"Akak terpaksa kahwin dengan abang rai sebab hutang arwah ayah banyak. mummy sanggup bayar untuk langsaikan hutang arwah ayah tapi dengan syarat akak kena kahwin dengan abang rai. akak tak tahu, kenapa mummy pilih akak sedangkan kak tira ada, bujang tak kahwin lagi. abang rai tak tahu pasal ni, tapi akak takut kalau abang rai tahu pasal ni, mesti dia tuduh yang umi jual anak demi hutang suaminya
" cerita nurin dan tanpa sedar setitis air mata jatuh ke pipi.

"Sekarang akak dah kahwin dengan along, agak agak akak dah suka along?" Tanya raiyana.

"Rai, walaupun kahwin terpaksa, tapi abang rai dah jadi suami akak, jadi dengan tak rela terpaksa suka dengan abang rai. syurga akak bawah telapak kaki dia rai." kata nurin.

"Macam mana mummy jumpa akak?" Tanya raiyana.

"Akak tak tahu, masatu akak tolong umi jual nasi lemak, kak tira dalam rumah, umi dekat rumah sebab akak yang tak bagi dia ikut berniaga sebab umi dah bangun awal pagi buat nasi lemak dengan tolongan akak. bila akak balik dari berniaga, akak nampak kereta mummy depan rumah. akak masuk dan masatu nampak mummy dengan daddy. masatu jugak umi tanya akak samada akak setuju atau tak kahwin dengan abang Rayyan, mula mula akak taknak, tapi bila umi cakap yang mummy nak bayar hutang arwah ayah, dengan tak rela akhirnya akak setuju jugak." cerita nurin.

"Kesian akak, dengan tak kenal siapa bakal suami akak, terpaksa kahwin sebab hutang arwah ayah akak." ujar raiyana simpati dengan nasib nurin.

"Dah la rai, tak payah la nak tahu latar belakang akak, tak seronok." kata nurin dan mula mengesat airmatanya.

"Rai janji, rai takkan tanya lagi." kata raiyana. Nurin senyum dan anggukkan kepala dia

"Rai harap, akak dapat ubah along." ujar raiyana.

[EBOOK] Tanpa KerelaanKuWhere stories live. Discover now