11 - kampung

5.3K 153 16
                                    




Dalam elok nurin mengemas rumah, elyana yang baru bangun dari tidurnya turun ke bawah dengan pakaian yang agak menjolok mata. Mana taknya elyana pakai lingerie je dalam rumah.

"Elyana, awak nak makan apa apa? Minum ke saya buatkan." tanya nurin prihatin.

"Nak roti bakar, boleh buatkan?" Tanya elyana dekat nurin.

"Boleh tapi roti tiada" jawab nurin.

"Takpe la, sekejap lagi i nak keluar, jadi i makan dekat luar je." Ujar elyana dan pandang nurin.

"Ouh, maaflah. Esok saya beli roti untuk awak." Ujar nurin.

"Tak payah, sebab malam ni i need to go back to work. I will go China for work." Tutur elyana.

"Wah! Bestnya kerja macam awak. Boleh merantau merata tempat." Puji nurin yang suka akan pekerjaan elyana.

"One day u will get that. Travel around the world." Ucap elyana seakan bagi semangat dekat nurin.

"Hehehehe terima kasih elyana. Awak nak keluar jam berapa?" Tanya nurin.

"1PM. Nak keluar meet ian, lunch sekali dan nak cakap benda ni la." Jawab elyana dan nurin hanya anggukkan kepala dia.

"Awak terbang ke china bila?" Tanya nurin.

"Malam ni or esok pagi." Ujar elyana dan senyum dekat nurin.

"Ouh." Hanya ini yang keluar dari mulut nurin.

"Saya naik atas dulu ye, nak mandi nak siap lagi." Ujar elyana dan nurin hanya anggukkan kepala dia.

(...)

malam itu elyana akan terbang ke china dengan dihantar oleh rayyan. Nurin dapat lihat bahawa muka rayyan seakan monyok dan sedih. Ye la siapa tak sedih bila buah hati selalu tinggal hanya sebab kerja.

Selepas rayyan keluar hantar elyana, nurin terus masuk bilik tidur dia dan tidur sebab esok pagi nurin nak pergi rumah tengku sofea untuk mengatakan yang dia nak berhenti kerja.

Jam 2.30am barulah rayyan pulang semula ke rumah. Rayyan masuk rumah, keadaan rumah sangat gelap dan hanya lampu dibahagian tangga sahaja yang menyala.

Rayyan kunci pintu dan melangkah ke tangga, anak tangga mula didaki dan dia melangkah ke bilik tidur nurin. Tombol pintu bilik nurin dibuka dan rayyan dapat lihat bahawa nurin tidur dalam biliknya sendiri. Rayyan masuk bilik tidur nurin dan melangkah berdiri ditepi katil nurin. Rayyan mula menggendong tubuh ringan nurin dan bawa keluar dari bilik itu dan rayyan bawa nurin kedalam bilik tidurnya. Rayyan mula membaringkan semula tubuh nurin perlahan lahan diatas katilnya.

Selesai baringkan nurin, rayyan capai tuala dan masuk dalam bilik air dan mandi. Selepas 10 minit rayyan keluar dan capai seluar pendek dan tshirt lalu disarungkan ditubuhnya. Rayyan melangkah ke katil dan tenung wajah nurin.

"Cantiknya kau waktu kau tidur." Puji rayyan dan rayyan melabuhkan bibir dia didahi nurin. Rayyan mula menjauhkan bibirnya dan tersenyum tengok nurin yang tidur enak diatas katilnya.

(...)

Nurin bangun awal seperti biasa untuk solat subuh. Sebaik sahaja dia bangun dia dapat rasa seseorang disebelahnya. Nurin tengok disebelahnya dan terkejut bila rayyan ada dekat sebelahnya.

[EBOOK] Tanpa KerelaanKuWhere stories live. Discover now