10 | sleepwalking

641 61 28
                                    

A Pokolban töltött második hetünk hétfőjének reggelén a szokásosnál hamarabb ébredtem

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

A Pokolban töltött második hetünk hétfőjének reggelén a szokásosnál hamarabb ébredtem. Ha pontos akarok lenni, hajnali öt órakor, ami tőlem egyáltalán nem volt megszokott. Köztudott tény az, hogy azok közé a furcsa lények közé tartoztam, akik inkább öt percet tovább alszanak és késésben lévén éppen csak magukra kapják a legelső cuccot, amit találnak, ellentétben azokkal, akik korán kelnek, sminkelnek, elrendezik a hajukat ésatöbbi. Noha nem volt bajom az ilyen emberekkel, szívük joga volt, hogy hogyan kezdik a reggeleket, de én nem voltam ilyen, most mégis kénytelen voltam kikászálódni az ágyamból és megnyugtatni a szokásosnál intenzívebben kalapáló szívemet. Nem bírtam visszaaludni és azt sem tudtam megmondani, hogy miért ébredtem meg ennyire hirtelen, az viszont kissé megrémisztett, hogy a hátamról patakokban folyt le a víz. Valami rosszat álmodhattam, de nem emlékeztem rá, hogy micsodát.

Szétnéztem a szobában, ahol a lányok még az igazak álmát aludták. Még túl korai lett volna elszívni a cigimet, ráadásul ki sem mehettem az erkélyre, mert odakint irdatlan vihar tombolt, így inkább megkerestem a törölközőmet, kihalásztam az első kezembe akadó ruhadarabokat a szekrényből, majd lábujjhegyen lépkedve a fürdőszobához sétáltam és körülbelül fél óráig kisajátítottam azt. Bevallom, túl sokat ültem a zuhanyzóban azért, mert gondolkodtam. Voltak már rémálmaim korábban is, de azokra mindig emlékeztem és vissza is tudtam aludni tőlük. Akkor most mégis miért nem sikerült?

Amint magamra kaptam a Bring Me The Horizonos pólómat – ez az együttes és az AWS jelentették számomra a nyugalom és béke szigetét – és kicsavartam a vizet a hajamból, kisétáltam a fürdőszobából. Nem mondanám, hogy meglepett a tény, hogy Napsi pontosan abban a minutumban terítette a jógamatracát a földre, amint lekapcsoltam a villanyt.

- Jó reggelt! – suttogtam felé, hogy ne ébresszem fel Dalmát és Lucát.

Napsi felpillantott rám, kissé meglepődött, de aztán nagy mosollyal köszönt ő is vissza.

- Jó reggelt! Balla Viki ilyenkor ébren? – cukkolt, mire halk nevetés hagyta el a számat.

- Megesik, szökőévente – vontam vállat, majd azzal az intencióval, hogy nem szeretném tovább zavarni, gyorsan visszasiettem az ágyamhoz. Ám mielőtt még a saját dolgommal kezdtem volna el törődni, eszembe jutott valami. Valami, amit muszáj volt megkérdeznem tőle, mert egy ideje nagyon bökte a csőrömet a dolog. – Napsi, figyelj csak…

A lány már javában nyújtott, de azért egy pillanatra megállt és érdeklődve nézett felém.

- Mondd csak, hová szoktál minden éjszaka kiszökni? – kérdeztem. – Mármint bocsi, tudom, hogy nem az én dolgom csak… ugye nincs semmi bajod?

Valahogy mindig féltem az éjszaka kiszökdöső emberektől. Ők voltak a szomorúak, az elhagyatottak, esetleg az összetört szívű szerelmesek… tudtam, mert velem is volt már ilyen. Velem is volt, hogy kiszökdöstem az Akadémia udvarára éjszakánként a lelkemet is kibőgni azért, mert a legjobb barátom szemrebbenés nélkül elhagyott engem nyolcadik osztályban, hogy sokkal menőbb emberekkel lógjon. És nem nézett vissza azóta sem. 

Vér És AranyWhere stories live. Discover now