INSOMNIA
Setelah selesai makan malam tadi,Amore terus masuk ke dalam bilik.Makan malam,makan tengahari,sarapan pagi akan disediakan oleh orang orang yang sudah dilantik untuk melakukan kerja itu.
Mereka akan mengantar makanan ke dalam setiap rumah di Private Area.
Jam sudah menunjukkan pukul 11 malam.Tetapi,Ezekiel belum masuk tidur.Amore kembali keluar dari luar bilik.
"If you don't mind,I can accompany you to sleep tonight."Kata Amore.Ezekiel merenung Amore lama.Amore ada membaca satu artikel berkaitan dengan insomnia sebelum ini.Salah satu cara untuk mengatasi insomnia adalah penghidap insomnia ditemani ketika tidur.
"Tak apa."Balasnya lambat lambat.'Earpod' di telinga Ezekiel masih setia di situ.Suka betul lelaki itu mendengar lagu ya?
"Okay then."Balas Amore.Dia cuma nak membantu.Tapi,Ezekiel tak nak.
Amore kembali masuk ke dalam bilik.Badannya direbahkan di atas katil.
-----
Ezekiel memandang sekilas jam di dinding biliknya.Sudah masuk pukul 2 pagi.Dia mengantuk tapi tak boleh tidur.Apalah nasib dia menghadapi insomnia.
Dia membuka pintu biliknya.Lalu menuju ke bilik Amore.Dia teragak agak hendak mengetuk pintu bilik gadis itu.Menyesal pula dia menolak 'pertolongan' Amore tadi.
KLIK!
Ezekiel terkejut.Dia meneguk air liurnya kelat.Wajah Amore terpapar di hadapan pintu.
"Masuklah."Kata Amore.Dia seperti tahu niat Ezekiel datang ke situ kerana di tangan lelaki itu terdapat selimut dan bantal.
Ezekiel teragak agak hendak masuk.Tetapi,akhirnya dia masuk juga.Pintu bilik ditutup.Amore kembali tidur.Ezekiel terus merebahkan dirinya di sebelah Amore.
Tidak lama kemudian,matanya terasa berat.Aneh.Sebelum ini hanya seorang saja yang boleh menidurkannya.Malas hendak memikirkan tentang itu.Dia terus hanyut dibuai mimpi.
------
Amore membuka aplikasi Instagram miliknya.Eh?Hari ini followersnya meningkat kepada 1.5 juta.Hm...whatever.Lagipun,sebelum ini followers nya 1 juta.Dia adalah seorang Instafamous.
Dia melihat komen komen gambar yang disend di Instagram semalam.Ada satu komen yang menarik perhatiannya.
aidenblancodez_ heyyo,cute!
Dia menekan nama Aiden dan melihat gambar yang disend nya di profile Instagram.Memang sah itu adalah Aiden.Dia mengetik butang followback.Tak sangka followers Aiden juga hampir mencecah juta.
Mungkin sebab paras rupa Aiden.Lelaki itu memang kacak.
"Nerine,asal kau tak kejut aku?"Soal Ezekiel dari tingkat atas.Dia mempamerkan riak wajah tidak puas hati.
"Eh kau.Nak merungut pulak.Aku dah kejut.Tapi,kau yang tak nak bangun."Balas Amore.Ezekiel terus pergi masuk ke dalam biliknya sambil merungut.
Amore melihat Ezekiel yang sedang berjalan ke tingkat bawah itu.Eh,sekejap betul lelaki ini bersiap.Dia memakai pakaian formal hari ini.Berkot hitam lengkap.Tapi,ada satu yang tidak menarik perhatiannya.Tali leher lelaki itu tidak kemas.
"Kau nak pergi mana segak sangat hari ni?"Tanya Amore.
"Hari ni ada mesyuarat bagi Pelajar Top 1 sampai Top 10."
Amore mengangguk.Habis tu?Dia macam mana?
"Aku?"
Ezekiel menjeling Amore.
"Aku malas nak bawa kau."
Amore mencebik.Eleh,dia pun salah seorang pelajar Top 10.
"Ish yelah.Sini,aku betulkan tali leher kau."
Amore membetulkan ikatan tali leher Ezekiel.Ezekiel hanya memerhati tingkah laku gadis itu.
"Haa...baru kemas.Dah,aku nak pergi kelas dulu.Jangan lupa tutup aircon dengan lampu."Pesan Amore sebelum keluar dari rumah.Sempat dia mengenyitkan matanya kepada Ezekiel sebelum pergi.Universiti agak jauh dari sini jadi,dia menggunakan bigbike miliknya.
Dia memakirkan bigbikenya pada parkir motosikal di dalam kawasan universiti.
"Morning,Amore."
Amore menoleh.Bibirnya mengukir senyuman.
"Morning too,Mike."
Mike berpakaikan formal hari ini.Maknanya,lelaki ini pun salah satu pelajar Top 10.
"You ada meeting hari ni kan?Mana partner you?"Tanya Amore sambil membetulkan rambutnya.
"Yeah.I tak ada partner lagi.Jom,kita sama sama pergi bilik meeting."Balas Mike.Amore menggeleng.
"Tak apa.I busy harini.I tak boleh ikut meeting tu."Amore membuat alasan.Busylah sangat.Mana ada dia busy.Ezekiel tu yang tak nak ajak dia.
"Ouh..okeylah kalau macam tu.I pergi dulu.Bye,see you later."
Mike memberikan flying kiss kepadanya.Amore tertawa kecil melihat gelagat Mike itu.Dia pun membalas flying kiss yang diberikan oleh Mike.Dari jauh,Ezekiel memerhati.
-------
Amore menjilat ais krim yang dibeli olehnya tadi.Hari ni kelas cancelled.Jadi,dia melepak sorang sorang di Dewan Makan.Adalah juga pelajar pelajar duduk makan di sini.
Dia masih sibuk memikirkan cara untuk mrngambil hati si Ezekiel.Musuh ketat keluarga mereka.
Sedang dia asyik berfikir,seorang lelaki menarik kerusi lalu duduk di hadapannya.
"Hey,Amore.I need your help.My fiance is over there.Pretend like you are my girlfriend."
Dalam keadaan yang kelam kabut itu,Aiden merangkul bahu Amore lalu menjilat ais krim yang berada di tangan gadis itu.Amore hanya bingung.
Tunang yang Aiden maksudkan tadi bersama seorang lelaki.Mereka kelihatan sangat rapat seperti mereka adalah pasangan kekasih.
Selepas tunang Aiden dan lelaki itu berjalan melintasi mereka,Aiden melepaskan rangkulan pada bahu Amore.
"Thanks Amore."Ucap Aiden sambil tersenyum pahit.Aiden menundukkan kepalanya sambil meraup wajahnya kasar.
Pasti ada sesuatu yang berlaku diantara Aiden dan tunangnya.
"Kenapa Aiden?"Soal Amore.Aiden mengangkat wajahnya.
"I nak tunjukkan yang I happy walaupun bukan dengan dia.Tapi,I tak boleh.I-I love her very much."Aiden menangis teresak esak.Mujurlah mereka berada di hujung dewan makan.Tak adalah orang nampak.
"I dengan dia bertunang setahun lepas atas permintaan keluarga.I thought she likes me.But,I silap.Dia langsung tak sukakan I.Dia benci I."
Amore memeluk tubuh Aiden.Dia faham perasaan lelaki itu.Sebab dia pun pernah mengalami hal itu.
"It's okay."
Hanya itu yang dia mampu ungkapkan sekarang ini.Seorang lelaki menangis dihadapannya ini hanya kerana seorang wanita.Sungguh besar rasa cinta Aiden terhadap gadis itu.
YOU ARE READING
EZEKIEL NERINE
Romance(Another Mafia's Novel by Lovely Sherry) "I would rather break my own heart than yours." Dia seorang gadis yang berdarah campuran dari keluarga Perez dan Fe Luenne.Dia tidak suka darah Fe Luenne yang mengalir di dalam dirinya.Dia benci bapa kandungn...