CHAPTER 16

4.8K 168 1
                                    

LIKE FATHER LIKE DAUGHTER.

"Perez semakin aktif semenjak kebelakangan ni.Aku syak Perez dekat dengan kita."Kata seorang lelaki tua dalam lingkungan 50-an.Ezekiel menarik nafas panjang.

"Aku nak nasihatkan kau Ez.Hati hati dengan orang sekeliling kau.Especially,Amore."

Ezekiel memandang tajam kearah Pak Ciknya.Berani dia cakap macam tu?Amore bukannya musuh dia!Tak mungkin!

"Kau ulang ayat tu lagi lepasni,aku potong lidah kau."Balas Ezekiel sambil berjalan menuju ke pintu keluar bilik mesyuarat di rumah keluarganya.

"Senang je nak kenal pasti ahli keluarga Perez.Ada tatu naga kecil di bahagian bahu."

Ezekiel mengenggam erat tangannya.Amore bukan ahli keluarga Perez.Bukan!

Mike seakan akan tidak percaya dengan apa yang dilihatnya sekarang.Rose dah balik sini?Bila?

"Kenapa awak tengok saya macam tu?"Soal Rose sambil tersenyum kecil.Mike menggelengkan kepalanya.

"Bila you sampai Mexico?"Soal Mike.

"Tiga hari lepas."

Mike mengangguk.Perasaan bersalah mula menyelubungi dirinya tentang perkara yang berlaku pada beberapa tahun lepas.

"Dah jumpa Ez?"Tanya Mike.Rose mengangguk.

"Dia tak suka saya.Kalau boleh,dia langsung tak nak jumpa saya."

Mike mengeluh.Bahu Rose ditepuk beberapa kali sebelum meninggalkan gadis itu.

------

"Kau nak pakai baju ni untuk dinner malam ni ke?"Soal Ezekiel.Amore mengangguk.Ezekiel membelek baju itu yang dikenakan pada badan Amore.

"What kind of shirt is this?"Soal Ezekiel.Baju itu ketat dan mendedah di bahagian dada.Jelas kelihatan besar payudara Amore.Kalau Amore berpakaian begini,pasti dia akan dilihat oleh lelaki.

"Kenapa?Cantik kan?"

Ezekiel memandang Amore dengan pandangan tidak percaya.

"Baju ni seksi sangat,Nerine.Boobs kau tu.Dah nak terkeluar aku tengok.Dah pergi tukar."

"Malaslah.Dah lambat ni.Tak pasal pasal makanan habis nanti."Kata Amore sambil menarik tangan Ezekiel.

Hari ini tiada penghantaran makanan ke rumah di Private Area.Dia tak pastilah sebab apa.

Mereka kena pergi ke Dewan Makan universiti untuk makan.Ramai pelajar sudah ada di situ.Seperti yang Ezekiel cakapkan tadi,sudah ada mata mata nakal yang menjeling tubuh Amore.Ezekiel mendengus geram.

"Kau duduk sini.Biar aku ambil makanan."

Amore menurut.Sementara itu,dia membuka aplikasi instagramnya.Instastory milik Ezekiel ditekan.Keningnya terangkat.Amboi.

Ezekiel membuat video 'boomerang' di dalam bilik mandi dengan bertuala di pinggangnya.Jelas kelihatan sixpack nya di situ.

Nak tunjukkan dia seksilah tu.Amore tersenyum sendiri.

FLASH!

Seluruh tubuh Amore basah akibat disimbah air.Amore berdiri.Dia memandang kearah gerangan yang menyimbahnya tadi.

"Sir Leon?"

Wajah pensyarah itu bengang.Badan Amore ditarik lalu dihempas ke lantai.Ramai pelajar mula memandang.Aiden yang berada di situ terus menahan Sir Leon,pensyarah mereka.

Amore mengaduh kesakitan.Sudahlah disimbah air sebaldi kini ditolak pula.Dia hairan.Apa yang sebenarnya berlaku ni?

"Hoi!Kau gila ke?!"Jerit satu suara.Jelas itu adalah suara Ezekiel.Ezekiel segera mendapatkan Amore.Tubuh gadis itu diangkat lalu dia menyuruh Amore duduk di atas kerusi.

Dia mengenggam erat tangannya.Urat mula timbul di leher dan di lengannya.Dia mendekati pensyarahnya lalu mencekak kolar Sir Leon.Wajah lelaki tua itu ditumbuk beberapa kali sehingga hatinya puas.Aiden pula sudah lama duduk di sebelah Amore.Dia tak boleh nak halang.Tak pasal pasal dia pula yang kena tumbuk nanti.

Amore tak mampu nak halang.Dia sudah kesejukan.Ezekiel kembali pada Amore.Rambut yang menutupi wajah Amore itu diselak kebelakang.Gadis itu menggigil.

Dengan pakaian yang begini dan dalam keadaan yang basah,ramai lelaki yang merenung badan gadis itu.Dia tidak mempunyai pilihan lain.Baju t-shirt miliknya dibuka lalu menyarungkannya pada badan Amore.

Kali ini,gadis gadis pula melihat Ezekiel.Tak pernah pernah lelaki itu nak tunjuk bentuk badannya.

"Aiden,boleh tolong hantarkan makanan kat rumah aku tak?"

Aiden hanya membalas dengan anggukan.

------

Ezekiel menghulurkan secawan coklat panas kepada Amore.Gadis itu menyambut.

"Esok aku nak deal dengan si Leon tu.Aku tak tahulah apa masalah dia sampai buat kau macam tu.Hisy!Geram betul aku.Anak dengan bapak sama je!"Rungut Ezekiel.

"Apa yang kau maksudkan anak dengan bapak sama je?"Soal Amore bingung.

"He's Rose father."

Amore terdiam.Patutlah.Mungkin Rose ada bercerita dengan mereka pasal dirinya.Sebab tulah Sir Leon marah sangat tadi.

"Aku nak kau bunuh si Leon tu."Kata Ezekiel perlahan.Wajah Pak Ciknya dipandang begitu sahaja.Dia memang tak hormat orang.

"Tak nak aku.Kau buatlah sendiri."

Ezekiel memandang tajam kearah Pak Ciknya.Lelaki itu tertawa kecil.

"A-Aku gurau jelah!Okay fine!Aku buat!Janganlah tengok aku macam tu!"Balasnya.

"Whoever tries to lay a finger on my girl shall die."Gumam Ezekiel sambil tersenyum sinis.

EZEKIEL NERINEWhere stories live. Discover now