PLEASE DON'T BE MAD,EZ.
"Masuklah Nerine."
Amore masuk ke dalam rumah Ezekiel.Tetapi sunyi saja.Hanya ada Ibu Ezekiel dan pembantu rumah.
"Tak cakap pun nak datang."Kata Ezekiel.Amore mengerutkan dahi.Ezekiel sendiri yang suruh dia datang.Bibir Amore mengukir senyuman.
"Jangan buat buat tak tahu ya?Kau sendiri yang ajak aku buat kerja malam ni."
Semakin bertambah kerutan pada dahi Ezekiel.Kerja apa?Sejak bila dia ajak?Dan sejak bila dia cakap?
"Bukak phone kau.Lepastu baca messages kita tadi.Kau ni.Memang nak kena dengan aku."Kata Amore.Ezekiel segera membuka aplikasi What's Appnya.Terbuntang luas matanya apabila membaca mesej itu.Sejak bila dia menghantar mesej sebegitu rupa?
"Bukan aku yang text kau tadi."
"Hah?Habistu siapa?"
Mereka berdua sama sama rasa pelik.Ezekiel tiba tiba tersenyum nakal.
"Memandangkan kau dah setuju.Let's do it now."
Amore mengangguk.Ezekiel tertawa kecil.Amore ini pun boleh tahan gila perangainya.
"Lambat anak Mum bangun hari ni."Tegur Puan Ezery sambil tersenyum.Ezekiel membalas senyuman ibunya.
"Mana Amore?"
"Kat atas.Tengah mandi."Balas Ezekiel sambil meneguk air panas di dalam mug itu.Puan Ezery hanya tersenyum.Faham sangat dengan apa yang dilakukan oleh Ezekiel dan Amore semalam.Menjadi plannya malam semalam.Hehe,saja kenakan dua orang tu.Dia berkenan sangat dengan Amore tu.Dahlah comel.Peramah pula tu.
"Mum naik atas dulu,eh?Jangan lupa suruh Amore sarapan sekali."
"Alright Mum."Balas Ezekiel.
Tidak lama kemudian,Amore turun ke bawah.Dah siap dengan beg tangan.Lepas ni terus balik Private Area.Ada banyak lagi kerjanya belum siap.
"Breakfast dulu,Sayang.Lepas ni kita gerak terus."
Amore mengangguk.Dia melabuhkan punggungnya di atas kerusi berhadapan dengan Ezekiel.
"Macam mana semalam?"Soal lelaki itu tiba tiba.Amore tersenyum.
"Hilarious."
Ezekiel tertawa.Hm...dia akan rindu saat saat ini.
Skip.....
"Kita naik kereta jelah.Nanti aku suruh orang hantar bigbike kau kat sana."Ujar Ezekiel.Amore menggeleng.
"Tak nak."
"Okey kalau macam tu.Bak sini kunci bigbike kau.Biar aku yang bawak."
"Tak nak."
Okey,kali ni Ezekiel rasa geram.Ish,budak ni kan.Sayang sangat dia dengan bigbike tu.
"Kau duduk belakang.Biar aku yang bawak.Okey?"
Ezekiel mengangguk dalam keterpaksaan.Apa yang istimewa sangat yang bigbike dia bagi tu?
"Hei!Kau gila ke?!"
"Bawak pelan pelan lah Nerine!"
"Kita bukannya dalam pertandingan lumba motor!"
"Hei!Hei!"
Itu adalah antara ayat ayat yang keluar dari mulut Ezekiel semasa di jalan raya tadi.Amore pula langsung tidak mengurangkan kelajuan.Makin laju adalah!
-------
"Bahaya tahu tak?!Kalau kau cedera macam mana?Kalau aku cedera tak apalah!Kau ni kan.Aku rasa nak cekik je leher tu.Agak agaknya,selama ni macam ni ke kau bawa bigbike tu?Dah tak sayang nyawa ke?!"
Amore menunduk sambil menahan tawanya.Bibirnya dikemamkan agar tawanya tidak terlepas.Tapi tak boleh.Tawanya terlepas juga.Dia saja nak kenakan Ezekiel.
"Nerine,aku serius."
Ezekiel mengenggam erat tangannya.Boleh pula gadis itu ketawa?
"Orang bagi nasihat dengar.Jangan main main.Kalau kau mati tengah jalan nanti jangan harap aku nak mengaku yang kau tu girlfriend aku."Pedas ayat yang dikeluarkan dari mulut Ezekiel.Helmet di tangannya dihempas kasar di atas lantai.
Amore mencebik.Nak prank sikit pun tak boleh.Bukannya mereka boleh jumpa lagi nanti.Hm.
YOU ARE READING
EZEKIEL NERINE
Romance(Another Mafia's Novel by Lovely Sherry) "I would rather break my own heart than yours." Dia seorang gadis yang berdarah campuran dari keluarga Perez dan Fe Luenne.Dia tidak suka darah Fe Luenne yang mengalir di dalam dirinya.Dia benci bapa kandungn...