MOVING OUT.
"I dengar you akan keluar dari Private Area dan akan jadi pelajar biasa.Betul ke cute?Ez yang keluarkan you?"Soal Aiden.Amore menganggukkan kepala.
"Kenapa pula?Bukan ke Ezekiel yang beria ria tak nak keluar kan you?And sekarang ni apa pula?"
"I tak tahu Aiden.I dah keluarkan semua barang I dari rumah.Sekarang ni I dah jadi pelajar biasa dan bukan lagi dalam kalangan pelajar cemerlang."
Aiden mengeluh.Kenapa Ez berubah sekelip mata?
"I masuk kelas dulu.See you later."Pamit Amore sambil tersenyum.
Gadis itu melangkah menuju ke lokar dulu sebab nak ambil buku catatan.Selesai mengambil buku,dia menuju ke kelas.Dalam perjalanan nak menuju ke kelas,dia terjumpa Ezekiel.
Dia sedang rancak berbual dengan Rose.Sekali lagi hatinya sakit.
"Amore?"
Amore menoleh.Senyuman diukirkan buat Mike.
"Hi Mike.Bila you balik Mexico?"
"I baru je sampai semalam.I ada pergi rumah you kat Private Area sebab I nak bagi coklat ni tapi you tak ada.Ez cakap you dah keluar dari sistem PA.Betul ke Amore?"
Amore mengangguk.Mike mengeluh.Coklat di dalam plastik itu diberikan kepada Amore.
"Thank you,Mike.Susah susah je belikan I coklat ni."
Mike tersenyum apabila melihat Amore gembira.
"Kalau I ambil you sebagai housemate I,you nak tak?"
Amore mengangkat kepalanya.Dia terdiam sebentar tanda berfikir.
"You masih belum ada housemate ke?"Tanya Amore meminta kepastian.
"Yeah.I pelajar Top 8.I tengah cari tapi I malas nak buat interview apa semua tu.You nak tak?"
"I fikir dulu ya,Mike.Nanti I bagitahu you.Okey?"
Mike mengangguk.
-------
"Where is the cute girl?"Soal Ezekien sambil melihat sekeliling rumah.Mencari kelibat gadis comel itu.
"Gone."
"Huh?"
Ezekien mengerutkan dahi.Tak faham.
"Dia dah keluar dari rumah ni.Aku yang suruh dia keluar."Jawab Ezekiel.Ezekien mengerutkan lagi dahinya.
"The fuck?Apa kau merepek ni?"Tanya Ezekien.Dalam masa yang sama,dia melihat Rose yang turun dari tangga.
"J-Jangan cakap dengan aku yang kau dah kembali pada Rose?"
"Yeah."
Ezekien terdiam.Ezekiel serius ke?Amore is so much better than Rose!
Amore sedang termenung seorang diri di tepi koridor.Mengenangkan nasib dirinya.Air matanya diseka perlahan.
Dari jauh Ezekiel memerhati.Tangannya digenggam.Hatinya sakit tatkala melihat Amore menangis.
Kenapa dia menangis?Adakah disebabkan dirinya?Sejujurnya,dia mendekati Rose hanya untuk memastikan yang Amore sayang ataupun tidak pada dirinya.
-------
"Amore,aku nak kau berhentikan misi kau buat sementara waktu sebab Albert dah jejaki kita.So,kau kena berhenti belajar di universiti dan aku akan hantar seseorang untuk bagi kau tiket penerbangan ke Spain.Sampai je dekat sana,kita akan bincang pasal plan B."
Amore menamatkan panggilan begitu saja.Dia mengeluh.Sekarang kena tinggalkan Mexico.Kakinya dihayun ke bilik pengurusan.
Pintu bilik pengurus diketuk sebelum masuk ke dalam.Seorang wanita dalam lingkungan 30-an menyuruh gadis itu duduk.
"Saya nak berhenti belajar."
Wanita itu mengangguk.Dia mula menguruskan dokumen dokumen pemindahan Amore.Amore diminta untuk keluar ataupun menunggu di situ saja sementara mereka menguruskan hal itu.Amore mengambil pilihan untuk mengambil barang di lokernya dulu.
"What's the matter Amore?"
Amore melemparkan senyuman kepada Mike.
"I am moving out."
Terbuntang luas mata Mike.Apa dia?
"Are you serious?Kenapa nak pindah keluar?"Soal Mike.Riak wajahnya sedih.
"Family I pindah ke Spain.I tak ada pilihan lain selain ikut diorang sebab syarikat Abang I bankrup."Nafi Amore.Mike mengeluh.Dia menolong Amore mengambil buku di dalam lokar lalu diletakkan ke dalam kotak.
"I tolong you angkat kotak ni.You nak pergi mana lepas ni?"
"Nak pergi bilik pengurusan.Ambil dokumen dekat situ."Jawab Amore.Mike membalas dengan anggukan.
Dokumen dokumen itu sudah selesai disiapkan.Setelah mereka menemani Amore mengambil dokumen itu,mereka berdua duduk di Coffee Center.Amore nak bagitahu dekat Aiden yang dia nak pindah keluar sekarang ini.
YOU ARE READING
EZEKIEL NERINE
Romance(Another Mafia's Novel by Lovely Sherry) "I would rather break my own heart than yours." Dia seorang gadis yang berdarah campuran dari keluarga Perez dan Fe Luenne.Dia tidak suka darah Fe Luenne yang mengalir di dalam dirinya.Dia benci bapa kandungn...