Ezekiel mengeluh.Dia masih tertanya tanya di manakah Amore.Gadis itu belum pulang sejak semalam.
"Aiden."Panggil Ezekiel.
"Kau tahu tak Amore pergi mana?"
Aiden mengangkat keningnya.Dah kenapa dengan Ezekiel ni?Tiba tiba je tanya pasal Amore.
"Aku tak tahu.Dia tak bagitahu apa apa.Asal kau tanya?Kau suka dia eh?Jarang kau care sangat pasal orang."
Ezekiel menarik muka.
"Kau diam.She is my housemate.Aku cuma risau dia tak balik rumah.Tu je."
Aiden mengecilkan mata.Hm...macam tipu je.
"That's it?You sure?"
Ezekiel menjeling Aiden.Dia meninggalkan Aiden begitu saja.
Amore melangkah satu persatu anak tangga dengan berhati hati.Sakit kakinya itu,tidak dapat dibawa bincang.Memang sakit.
"Gosh,Amore!Awak memang degil kan?Saya suruh duduk dalam bilik je tadi.Degilnya."
Hector segera mendapatkan Amore.Bimbang jika gadis itu terjatuh dari tangga.
"Saya lapar.Nak makan."
"Okay.What do you want?I'll cook for you."Balas Hector sambil menarik kerusi untuk Amore.
"Urm....apa apa je."
"Okey,tunggu kejap ya sayang."
Amore hanya membalas dengan senyuman.Dia suka layanan Hector padanya.Gentle.Lembut.Tidak kasar.
Mereka bukannya pasangan kekasih.Mereka sudah biasa dengan panggilan itu sejak remaja lagi.Mungkin jika orang lihat,mereka akan mengatakan kami berdua adalah pasangan kekasih.
Lihatlah sekarang.Hector sanggup menjaganya.Bukan seperti Anna dan Jude.Mereka berdua hanya tahu menyakiti dirinya saja.
"You know what?Saya benci Jude dengan Anna.Sanggup dia sakitkan awak?Darah daging dia sendiri.Kenapa dia tergamak sangat buat benda macam tu.Suka hati je nak buli awak."Rungut Hector.Amore tersenyum kecil mendengar rungutan Hector.
"Don't worry about me.Memang dah peraturan keluarga Perez.Saya tak boleh cakap tak."
Hector berhenti mengacau sup ayam yang dibuatnya.Dia mengalihkan pandangan kepada Amore.
"Bukannya awak sorang pernah buat macam ni.Diorang pun ada jugak.Tapi,tak menghukum antara satu sama lain.Awak je yang kena hukum."
Amore hanya mendiamkan diri.Tak tahu nak balas apa.
------
Seminggu kemudian,kaki Amore sudah pulih sedikit.Dia sudah boleh berjalan,tetapi masih perlukan bantuan.
Kereta Hector dipandu melintasi beberapa rumah di Private Area.Dia memakirkan keretanya di hadapan rumah itu.
Dia membantu gadis itu untuk berjalan sehingga masuk ke dalam rumah.Kelihatan Ezekiel dan Aiden sedang membuat perbincangan di meja belajar.
"Amore?What happened to you?"Soal Aiden cemas.
"Tak ada apa apa.Cuma cedera kat kaki sebab accident."
Sedang Amore dan Aiden sedang berbual,Ezekiel memandang tajam kearah lelaki yang memaut bahu Amore itu.Siapa dia?
Dia berdiri lalu berjalan menghampiri Amore.
"By the way,this is Aiden and Ezekiel."Amore memperkenalkan Aiden dan Ezekiel kepada Hector.
"I am not interested to know who the hell they are."Kata Hector.
YOU ARE READING
EZEKIEL NERINE
Romance(Another Mafia's Novel by Lovely Sherry) "I would rather break my own heart than yours." Dia seorang gadis yang berdarah campuran dari keluarga Perez dan Fe Luenne.Dia tidak suka darah Fe Luenne yang mengalir di dalam dirinya.Dia benci bapa kandungn...