TWO WEEKS.
To:MyEzekiel♡
Ez,u left your fav hoodie on my bed.
From:MyEzekiel♡
Babe,I did it on purpose so u can wear it.It's cold out.Wear it today 😊
To:MyEzekiel♡
but it's your fav. hoodie.
From:MyEzekiel♡
pakai jelah budak 😑 kalau kau demam nanti tak ada sesiapa nak jaga. aku syg kau tau😊
To:MyEzekiel♡
i miss u
From:MyEzekiel♡
yeah.me too babe.i miss u so bad 😕😫 jaga diri kau ok.jgn keluar/bercakap/tegur dengan lelaki yg bernama Rian😤I don't like him🖕kau jangan bawak bigbike laju laju eh.kalau aku tahu kau bawak laju macam hari tu,aku suruh member aku ambik bigbike kau. if u miss me just call mehhh 😘 kalau ada org kacau kau bagitahu aku.biar aku kasi pengajaran sikit.
To:MyEzekiel♡
alright,baby.i'll text ya later ❤
Amore menutup aplikasi What's Appnya.Dia mengeluh berat.Rasa rindu semakin terasa setelah dua minggu mereka tidak bertemu. Cinta jarak jauh sememangnya menyakitkan.
"Hey,Amore.I amore you."Kata satu suara.Amore menoleh lalu tersenyum.Seorang lelaki yang dia tidak kenali menyebut ayat tersebut.Dia post gambar di Instagram tadi.Gambar Ezekiel.Captionnya adalah
i amore u.
Dia kan instafamous.Mesti lelaki itu salah seorang followersnya.
-------
"Mum ada something nak bagitahu Ez."
Ezekiel mengalihkan pandangannya kepada Puan Ezery.Telefonnya diletakkan di atas meja di hadapannya.
"Yes Mum?"
"Sebenarnya,Mum yang text Amore hari tu.Saja nak kenakan Ez."Kata Puan Ezery sambil tersengih sengih.Ezekiel tersenyum.
"Ez tahu.Cuma malas nak cakap pasal ni."Balas Ezekiel.
"Sebenarnya,kalau Ez nak jadikan dia menantu Mum,Mum setuju sangat.She is cute you know."Puji Puan Ezery.Dia sangat serius tentang hal ini.Ezekiel mengeluh.Rindu Amore.Kalaulah sempat dia menjadikan Amore sebagai isterinya nanti.
"I miss her,Mum."Katanya perlahan.Puan Ezery tersenyum nipis.Tangan Ezekiel digenggam erat.
"Pergilah jumpa dia sementara masih ada peluang."
Ezekiel menggeleng.
"Ez tak boleh Mum.Ez nak dia biasakan diri hidup tanpa Ez."
Puan Ezery memeluk erat tubuh anak lelakinya.
Amore melihat notification telefonnya dari tadi.Dia mengharapkan mesej daripada Ezekiel.Tetapi tiada.
Wajahnya diraup.Tak apalah.Mungkin Ezekiel sedang sibuk sekarang ini.
YOU ARE READING
EZEKIEL NERINE
Romansa(Another Mafia's Novel by Lovely Sherry) "I would rather break my own heart than yours." Dia seorang gadis yang berdarah campuran dari keluarga Perez dan Fe Luenne.Dia tidak suka darah Fe Luenne yang mengalir di dalam dirinya.Dia benci bapa kandungn...