ALBERT I HATE YOU.
Ramai para pelajar yang bercerita tentang malam graduasi semalam.Amore tidak hadir semalam.Entah kenapa dia tiba tiba tiada mood.
Sedang dia berjalan melewati sepanjang lokar,dia terdengar bunyi pelajar berbisik.
"Tu housemate Ezekiel yang baru yang aku cakap tadi.Handsome kan?"
"Ha'ah la.Boleh tahan juga dia tu."
Amore tercengang.Housemate baru Ezekiel?Dia segera mencari kelibat lelaki yang dikatakan serumah dengan Ezekiel itu.
Owh...lelaki itu.Dia sedang bermain dengan telefon bimbitnya.Wajahnya kacak jugalah.
Amore segera meletakkan buku di dalam begnya ke dalam lokar.Hilang sikit bebanan di dalam begnya.
"Excuse me."
Amore menoleh.Eh?Lelaki itu sedang bercakap dengannya.Dia dapat rasakan orang orang di sekeliling mula memandang kearahnya sekarang ini.
"You tahu tak kat mana rumah untuk Top 3 student kat PA?Boleh tunjukkan jalan?"
"Yeah,I tahu.Sure.Jom ikut I."
Lelaki itu mengangguk.
"By the way,what's your name?"Soalnya.
"Amore."
"Well,my name is Evan.Nice to meet you.Such a cute girl."Sempat dia memuji Amore.Amore tersenyum.Peramah juga dia ni.Memang selalu dia dipuji comel.
"You pergi universiti pakai apa?Kereta?"
"Yes.Tapi,driver I yang hantar."Balasnya.
"Okey.You tumpang I jelah."
Evan hanya menurut.Tidak banyak cakap.
"Seriously?You naik bigbike?"
"Why?A girl like me can't ride a big bike?"Balas Amore.Evan menggeleng.
"No,no.I cuma terkejut."
Amore tersenyum.Dia seorang saja gadis yang menggunakan bigbike di universiti itu.Selebihnya,lelaki.Selepas Amore memakai helmet,dia memulas kunci lalu enjin bigbikenya terpasang.
"Naiklah."Kata Amore.Kemudian,Amore menunggang bigbikenya menuju ke Private Area.Dia berhenti di hadapan rumah Ezekiel.
Nampaknya lelaki itu sudah pulang.Keretanya ada di depan rumah.
"Thanks sebab hantar I.I akan balas balik budi you,Amore."
"No need to.I ikhlas.I pergi dulu.Jumpa lagi Evan."
Evan hanya melihat Amore yang semakin menjauh darinya.Kemudian,dia menekan loceng rumah.
------
Hari hari seterusnya berjalan dengan agak membosankan bagi Amore.Ezekiel tidak lagi menghantar surat surat cinta seperti dulu.Lelaki itu sudah mengabaikannya.Kalau tersempak pun Ezekiel akan buat tidak kenal.
Ergh.
Dia benci bila memikirkan tentang Ezekiel.
Amore melihat kelibat seorang lelaki tua yang sedang berjalan menuju kearahnya.Dia memutarkan bola matanya.
"Hi Amore.Good morning."
Amore mengemaskan barangnya lalu ingin bergegas keluar dari restoran itu.
"Jangan pegang akulah,sial."Kata Amore dengan nada yang ditekankan.Dia malas mahu melayan Albert.Geli apabila dipegang oleh orang tua itu.
Amore memakai helmetnya lalu memulas kunci bigbikenya.Terjumpa dengan Albert di sini adalah benda yang dia paling dia elakkan.Dia terus memecut meninggalkan Albert yang masih mencari kelibatnya disebalik orang ramai yang berada di tepi jalan.
Nak berjumpa dengan salah seorang Perez bukan senang.
------
YOU ARE READING
EZEKIEL NERINE
Romance(Another Mafia's Novel by Lovely Sherry) "I would rather break my own heart than yours." Dia seorang gadis yang berdarah campuran dari keluarga Perez dan Fe Luenne.Dia tidak suka darah Fe Luenne yang mengalir di dalam dirinya.Dia benci bapa kandungn...