OUR FIRST DATE.
"Masih gastrik ke?"Tanya Amore.Ezekiel mengangguk.Amore mengeluarkan minyak angin dari begnya lalu dihulurkan kepada Ezekiel.
"Nah,sapu kat perut."
"Tolong sapukan,boleh?"
Alahai Ezekiel,mengada betul.Minyak tadi diletakkan sedikit pada telapak tangan lalu menyapukannya pada perut Ezekiel.
"Selalu pergi gym eh?"Soal Amore.Perut Ezekiel berketak ketak.Tak sangka pula orang macam Ezekiel pergi gym.Yelah,dok berkepit dengan buku je.
"Hm...kadang kadang kalau ada masa aku pergi.Why?You like it?"Tanya Ezekiel sambil tersenyum.Amore mencubit perut Ezekiel.Ezekiel mengaduh kesakitan.
"Nope.I don't like it.Aku suka lelaki yang perut boroi."Balas Amore lalu pergi dari situ bersama begnya.
"Alaa!Cakap je kau suka!"Jerit Ezekiel.Amore hanya mengabaikan Ezekiel.
------
Ting!
Amore membuka telefonnya.Ada beberapa mesej dari Ezekiel.Dia mengerutkan dahi.BiyEz?Seriously?
From:BiyEz♡
Syg,where are you?
To:BiyEz♡
Coffee Center
Ezekiel mencebik.Amore terus bagi lastseen.Dia menaip lagi.
To:Nerine😘
kau tak ada kelas kan lepas ni?Jom dating😊
Amore membalas lagi.
To:BiyEz♡
Ok.Where?
Ezekiel tersenyum.Yes!Amore setuju!
To:Nerine😘
beach.Wait for me at gate.I'll be there within 10 minutes🤗
Amore hanya memberikan bluetick saja.Dia mengambil begnya lalu menuju ke gate.Tidak lama kemudian,kereta jenis BMW i8 berhenti di hadapannya.
Dia membuka pintu lalu masuk ke dalam.Senyuman manis dilemparkan kepada Ezekiel.
Ezekiel tidak lama memandu.Sekejap saja mereka sudah sampai.Dia tak tahu pula ada pantai berdekatan universiti.
"Okay,let's go."
Amore membuka pintu kereta.Angin laut menyapa lembut wajahnya.Serta merta bibirnya mengukir senyuman.
"Come.Open your high heels or you might fall while walking through the sand."Arah Ezekiel.Amore menurut.Ezekiel dengan senang hati mengambil kasut tumit tinggi Amore.
"Aku boleh bawa sendiri."Kata Amore.
"It's okay.Aku boleh bawa."
Amore mengangguk.Ezekiel menyulam jarinya dengan jari Amore.Amore tidak menolak.Well,dating kan?
Beberapa orang lelaki yang berbaju kot lengkap berdiri di sepanjang pantai.Takkan Anna ataupun Jude berada di sini?
Dari jauh kelihatan William dan Anna sedang mandi di pantai.Wajah Amore menjadi panas.Dia menghentikan langkahnya.Dia mengenggam erat tengan Ezekiel.
Ezekiel menoleh.Air mata Amore jatuh menitis.Ezekiel melihat kearah yang dilihat oleh Amore.Eh,itu bukankah lelaki dan perempuan yang dilihatnya di dalam gambar tempoh hari?
"Nerine,don't cry for him.He does not feel for you.For him,your tears are just a mixture of salt and water."Kata Ezekiel.Dia benci melihat Amore begini.Kalau boleh,dia nak bunuh sesiapa saja yang buat Amore menangis.
Ezekiel membawa Amore jauh dari situ.Amore sudah berhenti menangis.Cuma wajah gadis itu kemerahan.Ezekiel memegang kedua dua belah tangan Amore.
"Tak ada guna kau nangis untuk orang yang tak hargai kau.Diorang akan lebih suka tengok kau menangis.Aku nak kau kuat.Jangan lemah depan diorang.Tunjukkan yang kau boleh move on.Kau ada aku.Okey?"Pujuk Ezekiel.Mata birunya yang redup itu menikam anak mata Amore.Amore mengangguk.
"Good.Dah,jom kita balik."
-------
"Sorry sebab dah rosakkan first date kita."Kata Amore.Ezekiel yang kusyuk mengulangkaji pelajaran itu tadi mengangkat wajahnya.
"First date?Do you really meant it?"
"Yeah."Balas Amore sambil mengangguk.Ezekiel tersenyum.
"Why?What with that smile?"Soal Amore pelik.
"Are you interested in me now?"
Amore memutarkan bola matanya.Soalan Ezekiel dibiarkan tanpa jawapan.Memandangkan jam sudah pukul 10 malam,dia mengambil keputusan untuk tidur.
YOU ARE READING
EZEKIEL NERINE
Romance(Another Mafia's Novel by Lovely Sherry) "I would rather break my own heart than yours." Dia seorang gadis yang berdarah campuran dari keluarga Perez dan Fe Luenne.Dia tidak suka darah Fe Luenne yang mengalir di dalam dirinya.Dia benci bapa kandungn...