CHAPTER 59

4K 113 0
                                    

I LOVE HER AS A HUMAN

-JUDE

"Nerine,I love you."

"Ya..Ez.Berapa kali nak cakap I love you?I love you too sayang."Balas Amore.Ezekiel ni dari tadi asyik menyebut ayat yang sama.

"Kau tengok mesin ventilator tu.Setiap kali aku cakap I love you kat kau kadar degupan jantung kau meningkat."

Amore hanya tersenyum.

"Ez,belikan aku chocolate boleh?"Pinta Amore.Ezekiel mengangguk.Beg duitnya diambil lalu dimasukkan ke dalam poket.

"Tunggu kejap eh?"

Amore menganggukkan kepalanya.Setelah Ezekiel keluar dari bilik,dia turut keluar.Tak guna.Dia nampak Anna tadi!Dia mesti cepat sebelum Anna jumpa Ezekiel.

"Anna."Panggil Amore apabila melihat gadis itu berada di hadapannya.Perlahan lahan Anna memusingkan badannya.Bibirnya mengukir senyuman sinis.

"Kau buat apa kat sini?"Tanya Amore.Anna melangkah dengan perlahan lahan menghampiri Amore.

"Aku nak balas dendam untuk Mama dengan Papa.Kau ada nampak Ezekiel?"

Amore mengenggam erat tengannya.Anna direnungnya tajam.

"Sudahlah,Anna!Kau tak penat ke dengan semua ni?Kau tak sayang anak kau?Cuba fikir perasaan anak kau bila dia dapat tahu yang mak dia pembunuh!"

Anna mencekak kolar baju Amore.Amore ni memang kan.Dari awal sampai nak mati pun masih nak mengkhianati Perez.

"Kau memang tak kenang budi Amore.Sedarlah Amore!Mama dengan Papa mati sebab Fe Luenne!Sebab Albert!Dan semua keturunan Fe Luenne mesti mati."

Anna terus melangkah pergi.Amore menarik tangan gadis tersebut lalu menghempaskan badan gadis itu ke atas lantai.

"Aku tak benarkan kau sentuh dia,Anna!"

Anna pantas menyepak perut Amore.Amore mengerang kesakitan.Dengan keadaan dia yang lemah macam ni,dia tak mampu nak membalas kembali.

Tidak!Dia tidak boleh melepaskan Anna!Dia segera bangkit.Tangan kanannya merentap kasar rambut Anna.

"Kau tak bagi aku pilihan lain Amore!"Kata Anna.Pisau di tangannya dicucuk pada perut Amore beberapa kali.Amore jatuh di atas lantai.Tangan kanannya memegang perutnya yang berdarah itu.Tak guna!Anna terlepas.Dia segera mendail nombor Jude.

Namun,dia tidak sempat bersuara.Dia pengsan tidak sedarkan diri.

-------

Ezekiel mundar mandir di luar bilik pembedahan.Rambutnya diraup kasar.Dadanya berombak kencang.Bagaimana jika sesuatu yang buruk berlaku kepada Amore?

"Ez."Panggil Jude.Ezekiel menoleh.Jude menghempas badan Anna ke atas lantai.

"I got her.Selesaikan dia."

"A-Abang!Jangan macam ni!Kenapa nak serahkan Anna dekat Ez?!Anna adik abang!Musuh kita Fe Luenne,Abang!"Kata Anna.Dia memegang lengan Jude.Jude menepis kasar tangan Anna.

"Memang musuh kita Fe Luenne.Aku hanya sasarkan Albert.Tapi kau dah melampau kali ni Anna!Kalau dulu kau suntik Amore dengan cecair tu,aku boleh maafkan kau!Tapi kalau sampai kau nak bunuh Amore aku tak boleh nak maafkan kau sungguhpun kau adik aku!"

Anna tercengang.Kalau dulu Judelah yang paling anti dengan Fe Luenne ni.Dulu dia cakap nak sasarkan semua ahli Fe Luenne!Tapi kenapa sekarang ni dia hanya sasarkan Albert pula?!

"Kenapa Abang tiba tiba berubah?!Abang pun nak khianati Perez?Hah?!"Anna menggoncang lengan Jude.Jude memusingkan badannya.

"Aku suka dia,Anna!Aku tak sanggup kehilangan dia!Dia penting bagi aku!"

Ezekiel tersentak.Jude suka Amore?

Jude terus meninggalkan Anna dengan Ezekiel.Anna mengenggam erat tangannya.Tak guna.

EZEKIEL NERINEWhere stories live. Discover now