CHAPTER 24

4.4K 160 1
                                    

AMORE PEREZ VIEN NERINE.

Sejak dari pagi tadi Amore memang tak keluar dari bilik.Turun sarapan pun tidak.Sekarang ini dah masuk tengahari.

Ezekiel menguak perlahan pintu bilik Amore.Kelihatan gadis itu sedang menonton televisyen.

"Nerine,kenapa kau tak turun sarapan tadi?"

Amore diam.Dia mengabaikan Ezekiel.

"Kau tak sihat ke?"Tanya Ezekiel lagi.Masih sama.Amore tidak memberikan sebarang reaksi.Pandang dia pun Amore tak mahu.

Ezekiel mencapai alat kawalan jauh lalu menekan butang off televisyen.

"Apa masalah kau ni?Jangan kacau akulah."Kata Amore.Dia cuba merampas alat kawalan jauh itu,tapi tidak dapat.

"Apa masalah aku?Masalah aku engkau.Aku tanya kenapa kau tak turun sarapan tadi?Susah sangat ke nak jawab?"Ezekiel cuba mengawal nada suaranya.Apa masalah Amore sebenarnya?Takkan dia marah pasal semalam.

Amore tidak menjawab sebaliknya dia cuba merampas alat kawalan jauh itu tadi.

"Kau marah aku pasal semalam ke Rine?"

"No."Balas Amore mahu tak mahu.

"Amore Perez Vien Nerine.Please be serious!Tengok aku masa aku bercakap dengan kau!"Kata Ezekiel dengan nada tinggi.Geram.

"Aku just nak jumpa Hector!Tapi,kau tak bagi!Trust me,dia takkan bagitahu dekat family aku yang aku masih hidup!Semalam birthday dia and he's alone.Please Ez.Bagi aku jumpa dia.Kali ni je."Rayu Amore.Tangan Ezekiel digenggamnya erat.Ezekiel menghela nafas berat.




"Mana satu yang kau nak?"Tanya Ezekiel sambil melihat barisan kek kek yang tersusun di hadapannya.

"This one."Balas Amore sambil jari telunjuknya menghala pada kek yang berperisa coklat dihadapannya.

"Okey."

Amore kusyuk melihat kek itu dibungkus.Dia rasa gembira sangat sebab Ezekiel bagi dia sambut birthday Hector.

Selepas membeli kek,mereka pergi ke hotel yang dimiliki oleh Hector.Amore lengkap berkaca mata hitam dan memakai topeng mulut.

"Selamat pagi,Cik.Cik nak menginap di hotel?"Sapa pengurus hotel di kaunter.

"Tak.Saya nak cari Hector.Dia ada?"

"Ouh...maafkan saya.Dia dah bertolak ke Sepanyol awal pagi tadi."Balasnya.

"Tak apalah.Thanks."Kata Amore sambil mengeluh hampa.Dia masuk semula ke dalam kereta.Topeng dan kaca mata hitam dibuka.

"Kenapa monyok je ni?Tak jadi sambut birthday ke?"Tanya Ezekiel.Amore menggeleng.Kek yang berada di dalam kotak elok terletak di pehanya dipandang.

"Hector dah balik Spain."

Ezekiel mengusap kepala Amore perlahan.Dari riak wajah Amore,dia tahu gadis itu sedih.Dia yang beria ria nak sambut birthday Hector sejak pagi tadi.Tapi,hampa.Hector sudah pulang.

-------

"Kau mesti tak percaya apa yang aku tengok tadi."Kata Anna sambil tersenyum sinis.Jude mengangkat keningnya.Apa maksud adiknya itu?

"Aku nampak Amore tadi.Aku dah agak yang dia belum mati lagi."

Jude berpeluk tubuh.

"Aku rancang nak bagi Albert surat.Aku nak bagitahu yang Amore ada dengan anak dia sekarang."

Jude mengangguk.Suka hati Anna.Dia ikut saja.



"Amore is the one from Perez,right?"Soal Ezekien lambat lambat.

"Yeah."Jawab Ezekiel tenang.Dia sudah agak yang Abangnya sudah tahu perkara ini.

"Kenapa kau tak serahkan dia pada Papa?"

Ezekiel meneguk wine di dalam gelasnya perlahan.Soalan daripada Ezekien seolah olah menguji mindanya.

Amore mendengar perbualan mereka dari tingkat atas.Gadis itu mengeluh.Dia sudah banyak menyusahkan Ezekiel.Sudahlah Ezekiel berhenti belajar disebabkan hanya untuk menjaga dia.

EZEKIEL NERINEWhere stories live. Discover now