CHAPTER 55

3.7K 114 0
                                    

DON'T TELL HER ABOUT THIS.

"Dari tadi kau termenung.Fikir pasal Amore?"Soal Melissa.Dia duduk di atas sofa yang berada di hadapan Ezekiel.Kandungannya yang berusia enam bulan itu diusap perlahan.

Melissa adalah isteri kepada sepupunya.Dia cuma pinjam kejap isteri sepupunya untuk putus dengan Amore.

"Hm....entah apa yang dia tengah buat sekarang. Dia menangis teruk tadi."Balas Ezekiel.Dia harap sangat yang dia tidak sakit.

"Apa guna kau buat macam ni kat dia Ez?Kau boleh je kan terus terang dekat Amore yang kau sakit?"

Ezekiel menggeleng.Dia tidak setuju dengan Melissa.

"Kalau aku terus terang dengan dia,dia akan lebih rasa sakit bila aku dah mati nanti.Lebih baik aku buat dia bencikan aku sekarang ni.Bila aku dah mati nanti,dia takkan pergi kubur aku.Aku tak nak air mata dia jatuh sebab aku.Cukuplah dengan apa yang aku dah buat kat dia tadi."Kata Ezekiel.Melissa mengeluh.Pengorbanan ini sangat menyakitkan.

------

"Makanlah.Nanti kau sakit perut kalau biarkan perut tu kosong lama sangat."Kata Rian.Amore mengangguk.Perlahan lahan nasi dimasukkan ke dalam mulutnya.Dia memutuskan untuk duduk di dalam rumah Rian untuk beberapa hari.Kalau balik rumah nanti banyak pula kenangan terimbas.

"Aku naik atas dulu.Kalau ada apa apa panggil je aku dalam bilik."

Amore tidak mengangguk mahupun menggeleng.Dia hanya mendiamkan diri.


Amore mengetuk pintu bilik Rian beberapa kali.Pintu bilik dibuka.

"What's wrong?"Tanya Rian.

"Kau ada ubat tidur?"

Rian mengerutkan dahi.

"Kau tak boleh tidur ke?"

Amore mengangguk perlahan.

"Aku tak ada ubat tidur.Tapi kalau kau nak aku teman kau tidur boleh je."Balas Rian.Amore tersenyum nipis.

"That's alright.Aku masuk bilik dulu.Goodnight."

Rian mengeluh.Kasihan Amore.

-------

Hari ini sudah masuk kali ke tiga Ezekiel pengsan.Encik Albert dan Puan Ezery susah hati dengan keadaan anak mereka.Darah H memang susah nak ditemui.

"Mel rasa dia terlalu banyak fikir pasal Amore."Kata Melissa.

"Macam mana ni?Awak setuju nak bagitahu Amore tak pasal ni?"Soal Encik Albert.Puan Ezery mengeluh.Ezekiel tak bagi.Macam mana nak bagitahu Amore?

"J-Jangan."

Serentak itu mereka bertiga menoleh kearah Ezekiel.

"Jangan bagitahu Nerine pasal ni.Kalau Mum atau Dad bagitahu dia,jangan harap nak jumpa dengan Ez lagi."Kata Ezekiel.Mereka bertiga tidak mampu membuat apa apa.Diamkan diri sajalah jawapannya.

EZEKIEL NERINEWhere stories live. Discover now