AIDEN.
"Kenapa tak beritahu aku pasal penyakit kau?"
"Aku tak nak kau risau lagipun penyakit tu takkan datang lagi.Please,don't talk about this.Aku tak suka."Balas Amore.Pasti Hector yang memberitahu lelaki itu tentang penyakitnya.
"Okey,okey.Aku nak ajak kau keluar esok.Dating.No more gangguan dari orang luar."Kata Ezekiel sambil berpeluk tubuh.Amore tersenyum lalu mengangguk.Ezekiel mesti rasa kecil hati sebab dia jumpa dengan Hector hari tu.
"Urm...Honey.Kau tak rasa menyesal ke couple dengan aku?
Kedua belah tangan Ezekiel memegang pinggang Amore.Badannya dirapatkan dengan badan Amore.
"Ini kali pertama kau panggil aku dengan panggilan macam tu.Tak.Aku tak menyesal,sayang.Bagi aku,kau orang yang paling penting dalam hidup aku."
Ezekiel tersenyum manis.Dahi Amore dikucup.
Keesokannya,Amore baru saja bangun dari tidur.Sedar sedar saja dirinya diacu dengan pistol.Dan orang yang memegang pistol itu adalah
Albert.
"Dengar cerita ahli Perez ni pembunuh yang kejam.Really?Tapi aku tengok kau macam biasa biasa je."
Ayat itu seolah olah menggentarkan jiwa Amore.Darahnya mendidih apabila mendengar ayat itu.
Dengan pantas Amore merampas pistol itu sambil berdiri lalu mengacukan pistol itu pada Albert.
"Kau jangan main main dengan aku,Albert.Kau boleh mati kalau aku tembak kau sekarang ni.Tapi,sebagai ahli Perez aku takkan buat benda yang memalukan macam tu.Tak bestlah kan kalau aku tembak kau,kau terus mati.Kena seksa dulu.Baru seronok."
Itu dia.Personaliti Amore sudah berubah menjadi seorang psiko.Amore membaling pistol itu dan terkena pada dinding.
"Kau pasti ke kau masih ahli Perez sekarang ni?Setahu aku,kau dah dianggap mati oleh Perez."Balas Albert sambil berpeluk tubuh.
"Selagi aku hidup,aku akan berbakti dengan Perez.Aku takkan khianati keluarga aku sendiri."
Albert tersenyum sinis.Gadis ini memang taat setia pada keluarganya.
"Kau tak teringin ke nak dapatkan William semula?Aku boleh tolong kau asalkan kau bagitahu aku,Hazel dekat mana sekarang ni."
Amore tersenyum lalu ketawa.Memang macam orang psiko sekarang ini!Bukan Amore yang lemah lembut itu!
"Dapatkan William semula?Kau merepek apa Albert?Aku tak macam kau.Aku boleh move on.Kau?Tak boleh terima hakikat yang Mama aku tak nak kat kau.Kesian-"
Leher Amore dicekik.Tetapi,senyuman tidak pudar dari wajahnya.Amore menepis tangan Albert.
Lemah.
Ini ke Fe Luenne?
Huh.Tidak layak untuk menjadi lawannya.
"Aku dah lama tak minum darah.Kalau kau tak nak jadi mangsa aku,get lost sebelum aku tak dapat kawal diri aku."
Serentak itu telefon Albert berdering menandakan seseorang menelefonnya.Dia menjawab panggilan itu lalu keluar dari bilik bawah tanah.
Dia mengambil tuala lalu masuk ke dalam bilik air.Ezekiel cakap nak bawa dia keluar hari.
------
Sudah hampir dua jam Amore menunggu.Tetapi,tiada tanda tanda Ezekuel datang ke sini.
"Mungkin tak jadi keluar."Gumamnya perlahan.Dia mengambil telefonnya lalu membuka aplikasi instagram.Ada satu post yang menarik perhatiannya.
Instafamous terkenal,Aiden Blanco Dez menghidap kanser hati tahap 2.
Aiden?Terbuntang luas mata gadis itu.Dia segera membuka story IG pemilik akaun untuk membaca artikel.
Siapa yang tidak kenal Aiden,instafamous yang terkenal.Dengan wajahnya yang kacak,tidak mustahil tiada gadis di luar sana tidak terpikat dengannya.
Seorang yang happy go lucky tetapi tiada sesiapa yang tahu sebenarnya dia menghidap kanser hati dan berada di tahap 2 sekarang ini.
Hal ini diketahui apabila kawannya,Michael Matteo memuat naik gambar Aiden sedang baring di atas katil di hospital di akaun instagram miliknya.
Jantung Amore berdegup kencang.Dia segera mendail nombor telefon Aiden.
"Hi,Amore.It's been a long time.You apa khabar?Dahlah lama tak jumpa you.Last kita jumpa waktu dekat universiti."
Amore mengeluh.Suara Aiden masih sama seperti dulu.Dan nada suaranya yang ceria mampu menutup segala perit yang dia lalui selama ini.
"Aiden,you sakit kan?Kenapa tak bagitahu I?I tengok What's App tapi tak ada message daripada you.You tahu tak I risau?"
Aiden tertawa kecil.
"I am okay.Tak ada apa apa yang you nak risaukan."
"You dengan Natalie macam mana?Okey?"
"Kitorang dah putus tunang dua bulan lepas and dia dah kahwin dengan bf dia."Balas Aiden.
"Boleh you send location hospital you kat number I?Nanti I melawat you kalau ada masa."Kata Amore.
"Okey.I got to go.I ada check up.Nanti sembang lagi,eh?Bye,cute."
Panggilan tamat sebelum Amore sempat membalas.Amore menghela nafas berat.Dia kembali memikirkan tentang Ezekiel.Mana lelaki itu?
YOU ARE READING
EZEKIEL NERINE
Romance(Another Mafia's Novel by Lovely Sherry) "I would rather break my own heart than yours." Dia seorang gadis yang berdarah campuran dari keluarga Perez dan Fe Luenne.Dia tidak suka darah Fe Luenne yang mengalir di dalam dirinya.Dia benci bapa kandungn...